2024-08-03, 12:06
Medlem
Någon som sett video? Hur kan det få från tjejer som skall tillbringa en kväll tillsammans till att någon blir mördad? Jag fattar inte, var det en lek/spel som gick fel?
Citera
2024-08-03, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Borde inte vara någon anhörig till R som är misstänkt för skyddande. Troligtvis nån till M. Bodde hon på SIS hemmet i Hässleholm?

Vet inget om nåt Hässleholm
Det Marie-Antoinette skriver "Undrar om det är någon SiS-personal som är "skyddande av brottsling", och ringde inte denna personal polisen?" Tycker jag låter rimligt.
Citera
2024-08-03, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freddy74
Borde införa obligatorisk lumpen igen, disciplin, regler är vad som saknas .

Tror inte dessa halvsvenskar skulle palla det.
Dom är uppväxta utan att ha regler hemifrån, så det skulle bli ett offantligt kaos.
Citera
2024-08-03, 12:12
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Visst kan det vara lögn, men är nog utrett av polisen vad som stämmer. Det står "klippen" i plural.
-
Från Expressen:
Till en början påstod 15-åringen att hon inte varit på plats eller inblandad i mordet. Men det dröjde inte länge innan hon bröt ihop och sa att hon inte orkade ljuga mer, enligt uppgifter till Expressen.

Likt den trovärdiga sanningssägaren Johanna i Vetlanda, bortsett ifrån att hon inte bröt ihop.
Citera
2024-08-03, 12:12
Medlem
Citat:
Någon som sett video? Hur kan det få från tjejer som skall tillbringa en kväll tillsammans till att någon blir mördad? Jag fattar inte, var det en lek/spel som gick fel?

Läser du inte i tråden? Hon blev ditlurad för att mördas. De hade förberett sig genom att snatta tejp och kniv innan.
Citera
2024-08-03, 12:16
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Aha...

Då var det utrett.

Tack!

Vilket "dasslock"?
Sökte i tråden men kunde inte finna vad som diskuterats/spekulerats.
Om du orkar berätta?
Citera
2024-08-03, 12:18
Medlem
Citat:

Jo har sett den, inte så obehaglig egentligen då de är dålig kvalitet och innehåller inte mer än slag och knivhot. Det obehagliga är Es skrik och att man vet att detta är bland det sista som händer i hennes liv. Hoppas fan inte det kommer ut någon film på själva avrättadet.

RIP
Citera
2024-08-03, 12:20
Avslutad
Nån som har fullständigt namn och adress till flickornas familjer? Mördarnas familjer alltså?
Citera
2024-08-03, 12:20
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Vilket "dasslock"?
Sökte i tråden men kunde inte finna vad som diskuterats/spekulerats.
Om du orkar berätta?

Här en bild från filmen:
https://imgur.com/a/mordet-i-landskrona-HZ1If7V

Äldre bilder:
https://imgur.com/a/landskrona-mordet-2024-JvPCCbf

En ögla, inget dass...

https://www.imgbly.com/ib/GdkgNiSyJQ.png
Senast redigerad av Fibonaccital 2024-08-03 kl. 12:24.
Citera
2024-08-03, 12:24
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Hur gammal är BO?

i inlägget början står det:
"Kvinnan är uppskattningsvis mellan 25-35 år."

Men andra källor säger annat.

1. Kan någon förklara hur gammal BO är?

2. Kan vi få en uppdatering av första inlägget om det är fel?
Citera
2024-08-03, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Att de planerat att mörda henne tror jag nu är högst troligt efter vad som framkommit i msm idag. Men kanske det är M som är "hjärnan" bakom det hela? (Inte för att hon verkar ha nån hjärna när hon sen lägger ut videon), M som drivit på R att göra det. Sen sagt till R att ta på sig det hela? Men det är också konstigt eftersom de dumpade vapen+Es tillhörigheter för att undanröja bevis?
Eller berättade R vad som hänt utifrån ånger? Isf hoppas jag hon berättar hur allt gick till för polisen så M kan få det längsta straff som går. Men det är kanske att hoppas på för mycket.

F.ö tror jag inte på att de gjorde det för att E kallat ngn hora (vem går och mördar åt ngn annan för en sån sak?). Tror snarare det gäller Ms avundsjuka på E. De från Irak brukar inte vara särskilt fina, M är dessutom mullig, medan E verkar ha varit ganska söt och fin.
I en video där E o M dansar verkar M vilja "ta över" och vara den som syns mer.
Det faktum att de filmar och lägger upp klippen under tiden tycker jag pekar på att det var tänkt som en slags förnedring.
Om det var planerat mord kan de ju inte haft för avsikt att komma undan med tanke på att de delar klippen. Och då blir ju dumpning av bevis helt meningslöst.
Citera
2024-08-03, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Hur gammal är BO?

i inlägget början står det:
"Kvinnan är uppskattningsvis mellan 25-35 år."

Men andra källor säger annat.

1. Kan någon förklara hur gammal BO är?

2. Kan vi få en uppdatering av första inlägget om det är fel?

14
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in