Citat:
Ursprungligen postat av
sardellini
Antifeministers hela världsbild kretsar kring att identifiera (vad de definierar som) ”feminister” tycker om en viss fråga och sedan inta motsatt position oavsett vad.
Detta gör att de lever ett liv av negationer och således aldrig någonsin kommer vara lyckliga.
I ett desperat sökande efter åtminstone lite positivitet i livet landar de till slut i internets enorma Rödpillerapotek där främsta förebilder blir ”Färsen och Fittan” (heter de inte så?) och Andrew Tate — de har penis, muskler och tycker tänka är överskattat. Dessutom hatar de kvinnor, och dessa paretiska nollor drar sesan antifeministen djupare och djupare ned i misären.
Antifeministen är egentligen allt det han anklagar feministen för.
Två sidor på samma mynt tycker jag. Dock håller jag fullständigt med när du skriver:
"Antifeministers hela världsbild kretsar kring att identifiera (vad de definierar som) ”feminister” tycker om en viss fråga och sedan inta motsatt position oavsett vad."
Men är det inte så med det mesta? Vänstern och Palestina, miljömuppar mm.
Det jag stör mig på är inte feminismen i sig utan mera woke kulturen som går hand i hand med feminismen och bygger på att ta det män (eller andra kvinnor) skapat och byta ut den vita mannen mot en kvinna eller en minioritet. Det får inte vara en attraktiv tjej/kvinna heller då får dom spel.
Oförmågan att skapa någonting nytt kombinerat med en woke agenda har förstört otroligt mycket på väldigt kort tid. Vi ser det dagligen i filmer, serier och spel framför allt. Du förstår säkert vad jag menar men jag tar ett random exempel.
Star Wars var en film vi killar älskade som unga. Det var helt magiskt. Idag har männen bytts ut mot kvinnor som är överdrivet bäst på allt. Som när Leia helt plötslig börjar flyga ute i rymden trots att hon inte är en Jedi utan en helt vanlig person. Ghostbusters var också en klassiker som byttes till feta fula kvinnor, och inte helt otippat var filmen skräp.
Ibland undrar jag om inte agendan är att bara förstöra mer än att sätta kvinnan i fokus för det blir ju aldrig bra. På sociala medier gapas det och bråkas om "diverity" men sedan går dom inte själva och ser på filmen och filmbolaget går flera hundra miljoner back.
Just nu går en trend bland gamers att bojkotta spel som är woke då det blivit så vanligt, och stora spelföretag gör förluster på otroliga summor. Det kanske är lättare att förstå om jag citerar lite...
"Beginning in 2023 and continuing into 2024, the video game industry has experienced mass layoffs. Over 10,000 jobs were lost in 2023, and an additional 11,200 jobs were lost in 2024 from January to July.
These layoffs had reverberating effects on both established game development studios and emerging companies, impacting employees, projects, and the overall landscape of the gaming industry. The layoffs caused several video games to be canceled, video game studios to be shut down or divested from their parent company, and thousands of employees to lose their jobs."
Det här är ett problem många killar stör sig på, tjejer som lirar med men tjejer är generellt en rätt stor minioritet inom gaming. Vi har absolut ingenting emot kvinnor utan det är när dom sätter in en ful kvinna, inte sällan svart och gay, enbart för mångfald/diversity och godhets poäng. Är spelet bra och tjejerna är snygga är det ingen som gnäller. Förutom feminister, då går dom i taket och det ska ändras. Och när det väl ändras köper dom ändå inte spelet och killarna vill inte spela det nu.
Förstår du hur det sitter ihop och hur jag tänker? Vi ogillar inte kvinnor eller feminister heller för den delen, utan det handlar om en typ av kvinnor (och män) som har en tydlig woke agenda vi ogillar.
Var inte tänkt att skriva en hel jävla uppsats, är uttråkad, klockan är 5 och jag kan inte sova.