Citat:
Ursprungligen postat av
Korvfan
Du verkar ha sunt förnuft, så skönt att höra. Tänker exakt likadant, många i min ålder generellt sett som är mer åt vänster, vilket det inte nödvändigtvis är nåt fel på! Att du också inte har problem med att kunna ha en nyanserad syn på politiken visar på hög intelektuell nivå, låtsas som att det är baserat på fakta, så det är bra! behövs mer av sånt.
Det är intressant för när jag var barn var jag tillomed mer konservativ än vad jag är idag. Sedan vid tidig pubertet blev jag mer vänster men nu går det tillbaka igen, lite för mycket humörsvägningar sedan gick det runt igen till konservatism helt enkelt antar jag hahah.
Jag kollar in lite förbund och sånt, har aldrig vart intresserad av att engagera mig direkt i politiken så därför har jag inte gjort det innan men kanske kan vara bra ändå ba för att träffa fler människor. Tack för att du försöker hjälpa hahah!
Nej, det är absolut inte fel att vara vänster. Jag känner underbara personer som är mer åt vänster än vad jag är och detsamma gäller även för personer som är mer höger än vad jag är.
Men baserat på ditt första inlägg så är min känsla att du är lite mer mogen än andra jämnåriga personer. För som du skrev, du har inte problem att umgås med personer som har olika politiska åsikter. Problemet är dock att många i din ålder inte resonerar likadant. Deras politiska övertygelse är en stor del av deras personlighet. Sånt brukar växa bort. Jag tror att du ska försöka hitta vänner som är lite äldre. Tre-fyra år kan göra väldigt stor skillnad. Då har man flyttat hemifrån, fått sitt första jobb etc. Samlat på sig lite livserfarenhet och lärt sig mer om ansvar, samt hur saker och ting fungerar i den "riktiga världen".
Ett annat alternativ är att studera. Nu kanske du inte vill studera vidare, men ett bra sätt att träffa vänner är att studera på högskola. Min upplevelse är att där spelar det ingen roll om man är vänster eller höger, man hittar gemenskap i annat. Plus att på många högskolor finns det även föreningar, även konservativta sådana. Nu ska du ju inte studera enbart för att hitta vänner. Men mer en tanke 😊