2024-08-02, 23:09
Medlem
Det finns en hel del konservativa föreningar/organisationer om man kollar runt lite. Jag har själv varit engagerad i många år (då mer än nu) och kan bl.a. rekommendera Föreningen Heimdal i Uppsala, en riktig oas av intellektuell stimulans. Annars finns ju alltid SD och KD.
Citera
2024-08-02, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Uhmm. Du vill inte ha barn? Men det finns ju såklart olika former av konservatism. Misstänker att du lägger för stor vikt vid att försöka hitta likasinnade. När du träffar någon ska du bara vara dig själv och känns det bra så kör man på det. Annars säger man ju bara tack å hej. Men igen detta är inte traditionell kvinnlig konservativ logik så jag undrar om du verkligen är konservativ

Börjar redan tröttna på flashback efter ett första inlägg. Nu tror folk att jag inte är konservativ endast pga att jag inte gillar barn. jag visste inte att konservatism handlade om att få barn förlåt!

som jag sagt tidigare och även skrev ursprungligen att jag inte har något problem alls med att ha vänner med olika politiska åsikter och tycker att det är väldigt viktigt. Skulle förfan kunna vara kompis med en rasist, varför ska jag bry mig om det förutom att personen ifråga kanske har lite lägre IQ. Skulle även vara roligt för då kan man göra rasist skämt för dem är alltid roliga.

"Men det finns ju såklart olika former av konservatism." skönt att iaf du vet om det, dessutom är inte konservatism den enda politiska titel som passar in på mig, en sådan ensidig personlighet har jag inte, men trodde inte att jag skulle behöva förklara mig så nyanserat när jag startade denna tråd.
"Men igen detta är inte traditionell kvinnlig konservativ logik". Literally det enda du vet är att jag inte vill ha barn men okej
Citera
2024-08-02, 23:13
Medlem
Tre förslag: Politiska ungdomsförbund, någon frikyrka, börja med någon sport. Verkar som många konservativa tjejer håller på med lite tuffare idrotter som friidrott och skidåkning etc.
Citera
2024-08-02, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korvfan
Som en 19 årig tjej här i Sverige, utan en så stor kompiskrets, känns det väldigt svårt att hitta vänner med mina politiska åsikter, speciellt nu när politik har blivit så otroligt centralt i många personer i min ålder känns det som.

Jag har mer konervativa åsikter, därmed valde jag detta ämne, och har inga problem med att ha vänner med olika politiska åsikter (jag tycker att variation i åsikter är väldigt viktigt även i det vardagliga livet). Problemet är att när jag försöker skaffa vänner, har än så länge alla varit politiskt vänster, och ingen av dem verkar vara villiga att vara kompis med någon med olika poltiska åsikter. Det är ganska irriterande.
Dessutom hittar jag absolut ingen i min ålder, eller i alla fall tjejer, som är konservativa. vet inte om det är fel på mig och om jag letar på fel ställen.

Känner någon annan igen sig? Finns det någon typ av lösning? Jag vill gärna inte vara ensam och jag vill gärna inte låtsas vara någon annan heller. Fattar inte heller varför politiken ska vara en så viktig del i vänskapliga relationer så länge det inte är någon extremist.

Som du själv skriver, det finns väldigt få konservativa tjejer i din ålder. Yngre personer tenderar att vara politiskt vänster och många blir mer konservativa med åren. När jag var yngre stod jag mer åt vänster. Idag är jag mer konservativ även om jag fortfarande håller med vänstern i vissa frågor.

Men nog om mig. Det du kan göra är att kanske försöka hitta vänner som är lite äldre. Du skulle kanske kunna bli medlem i ett konservativt ungdomsförbund? Inte för att du nödvändigtvis behöver vara politiskt aktiv, men mer för att umgås med likasinnade, vilket kan leda till vänskap.
Citera
2024-08-02, 23:18
Avslutad
Citat:
usch. jag vill inte ha barn. och jag har redan en kille så den delen är iaf klar. detta var inte hjälpsamt men tack för svaret antar jag

dessutom är detta den första tråden jag någonsin postar så vet inte om jag gör nåt olagligt genom att posta den här eller nåt, vet inte hur flashback fungerar

Vill du inte ha barn är du inte konservativ. Förövrigt troll tråd, om du inte har autism då. Enda gången svenska tjejer har avvikande åsikter. Förövrigt spelar inte kvinnors politiska åsikt någon roll, dom ändrar åsikt efter mannen dom är med. Om dom nu har en riktig man.
Citera
2024-08-02, 23:20
Avslutad
Citat:
jag visste inte att konservatism handlade om att få barn förlåt!
Går inte konservera något som inte existerar. Du verkar lågbegåvad.
Citera
2024-08-02, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Som du själv skriver, det finns väldigt få konservativa tjejer i din ålder. Yngre personer tenderar att vara politiskt vänster och många blir mer konservativa med åren. När jag var yngre stod jag mer åt vänster. Idag är jag mer konservativ även om jag fortfarande håller med vänstern i vissa frågor.

Men nog om mig. Det du kan göra är att kanske försöka hitta vänner som är lite äldre. Du skulle kanske kunna bli medlem i ett konservativt ungdomsförbund? Inte för att du nödvändigtvis behöver vara politiskt aktiv, men mer för att umgås med likasinnade, vilket kan leda till vänskap.

Du verkar ha sunt förnuft, så skönt att höra. Tänker exakt likadant, många i min ålder generellt sett som är mer åt vänster, vilket det inte nödvändigtvis är nåt fel på! Att du också inte har problem med att kunna ha en nyanserad syn på politiken visar på hög intelektuell nivå, låtsas som att det är baserat på fakta, så det är bra! behövs mer av sånt.
Det är intressant för när jag var barn var jag tillomed mer konservativ än vad jag är idag. Sedan vid tidig pubertet blev jag mer vänster men nu går det tillbaka igen, lite för mycket humörsvägningar sedan gick det runt igen till konservatism helt enkelt antar jag hahah.

Jag kollar in lite förbund och sånt, har aldrig vart intresserad av att engagera mig direkt i politiken så därför har jag inte gjort det innan men kanske kan vara bra ändå ba för att träffa fler människor. Tack för att du försöker hjälpa hahah!
Citera
2024-08-02, 23:31
Medlem
Citat:
Börjar redan tröttna på flashback efter ett första inlägg. Nu tror folk att jag inte är konservativ endast pga att jag inte gillar barn. jag visste inte att konservatism handlade om att få barn förlåt!

som jag sagt tidigare och även skrev ursprungligen att jag inte har något problem alls med att ha vänner med olika politiska åsikter och tycker att det är väldigt viktigt. Skulle förfan kunna vara kompis med en rasist, varför ska jag bry mig om det förutom att personen ifråga kanske har lite lägre IQ. Skulle även vara roligt för då kan man göra rasist skämt för dem är alltid roliga.

"Men det finns ju såklart olika former av konservatism." skönt att iaf du vet om det, dessutom är inte konservatism den enda politiska titel som passar in på mig, en sådan ensidig personlighet har jag inte, men trodde inte att jag skulle behöva förklara mig så nyanserat när jag startade denna tråd.
"Men igen detta är inte traditionell kvinnlig konservativ logik". Literally det enda du vet är att jag inte vill ha barn men okej

Ta inte åt dig. Jag är konservativ i vissa frågor men åt vänster i andra.

Du kan fortfarande vara konservativ även om du inte gillar barn. Man behöver inte skriva under på allt. Inte ens politiker skriver under på allt som det egna partiet står för, inklusive ideologin.
Citera
2024-08-02, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnMansArmé
Vill du inte ha barn är du inte konservativ. Förövrigt troll tråd, om du inte har autism då. Enda gången svenska tjejer har avvikande åsikter. Förövrigt spelar inte kvinnors politiska åsikt någon roll, dom ändrar åsikt efter mannen dom är med. Om dom nu har en riktig man.

Mitt ex och jag hade väldigt olika politiska åsikter! Tyvärr men jag gillar nyans i mitt liv, min kille nu ja vi har ganska så lika politiska åsikter men mycket annat som värderingar och religion som vi har olika åsikter om. Vadå trolltråd Det är det första jag lagt ut här någonsin, eller så förstår jag inte vad du menar för jag kan inte flashback språket.

"Vill du inte ha barn är du inte konservativ." Du vet så mycket!
Övervägde om jag ens skulle svara en så intelektuell person som dig för visste inte om jag skulle våga
Citera
2024-08-02, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnMansArmé
Går inte konservera något som inte existerar. Du verkar lågbegåvad.

Detta makear så mycket sense det är sjukt. Du är så rolig
Citera
2024-08-02, 23:37
Medlem
HanMedPinnens avatar
Även om du inte är religiös kan det vara lönt att försöka hitta religiösa människor att bekanta dig med. Någon nämnde frikyrkliga, katoliker är också ett bra bet om du letar konservativa. Bägge sorternas kristna brukar vara rätt öppna mot "hedningar" enligt mina erfarenheter. Akta dig för jehovas bara, och några andra liknande sekter, så bör det vara lugnt.

Lycka till! Jag förstår att det är svårt att hitta likar, med ditt kön och din ålder, men ge inte upp
Citera
2024-08-02, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Ta inte åt dig. Jag är konservativ i vissa frågor men åt vänster i andra.

Du kan fortfarande vara konservativ även om du inte gillar barn. Man behöver inte skriva under på allt. Inte ens politiker skriver under på allt som det egna partiet står för, inklusive ideologin.

"Ta inte åt dig." Tro inte att jag är seriös i mina svar!
Ja precis jag skulle vilja kalla mig själv konservativ utan barn tack hahaha, snarare andra som tar jävligt illa upp av det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in