2024-08-02, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
Namn på pappan? Var det han som smittat mel@k med en könssjukdom också?

Nej, det var mammans pojkvän.
Citera
2024-08-02, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
(...) Eller REs biomamma, hon är 43 eller 44 år och bor i Landskrona. Och det som postats i tråden hitintills så verkar hon mycket psykstörd och hämdgirig (...) Min peng ligger på henne!
Ja, båda 13åringens föräldrar känns fortsatt högintressanta, och logiska, som MGM3.

OM M*r*don* sitter förvarad så lutar även jag nu åt hon som verkar vara igång och byta namn. Tidigare Silvi* P*vlov och nu ev M*ri* Dian* J'smin* P*vlov...
* = a
Citera
2024-08-02, 23:57
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
.

Tack för ditt svar, och jag vill passa på att säga att jag inte skrev det jag skrev om dig på ett anklagande sätt. Utan frågande.
Jag förstår att ni alla vill ha svar i vad som skett (det är fler som vill som ni själva kan se).

Jag är inte omänsklig och jag har full förståelse att inte alla i R's familj är likadana. Men om morbrorn säger att hon inte bott med familjen, då börjar man ju undra (pga allt det med hennes pappa osv).

Obehagligt att läsa om han som hon brukar gå och sova hos.. det lär ju komma fram ännu mer.

Och jag tycker du gör rätt i att ifrågasätta sanningshalten på det du hör från dem.
De tillhör oavsett E's mördares familj, så att lita blint på vad de säger hade jag nog sagt att du/ni borde vara aktsamma.

Och jag såg du skrev att M*y* sagt att det var totalt åtta personer, men där är faktiskt nio namn..om hon kanske inte menade åtta utöver henne förvisso.
Citera
2024-08-03, 00:00
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Hade för mig det var Mel@ks MGM2s biologiska pappa som är dömd för våldtäktsförsök mot hennes mamma, att han dessutom är omgift och inte alls bor i Irak utan i Sala.

Ja du har rätt, personen jag skrev med hade missförstått, så informationen blev fel. Men det reddes ut.

Så nej , det har inte varit något våldtäktsförsök på MGM1's mamma så detta nu startar nya missförstånd av folk som inte orkar läsa bakåt
Citera
2024-08-03, 00:02
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Eftersom E inte var mer än tillfälligit placerad hos mamman, kan man ana att socialtjänsten inte ansåg att det fungerade fullt ut. Samtidigt har jag tänkt just lknande tankar som du tar upp.

Var fanns det stöd från hemtjänsten som E och mamman behövde när beslutet togs att E skulle få åka på "pyjamaspartyt, särskilt som det var både över natten, långt och med för mamman (?) okända (?) kompisar?

Och så undrar man ju även var socialtjänsten funnits när 15- åringen släpps till pappan, med den historik som verkar finnas där.

Det var ju ändå så att socialtjänsten hade ansett att Eskulle placeras på annan ort om möjligt för att hon E skulle komma bort från det dåliga sällskap som hon etablerat. Borde vara dessa tjejer?

De lärde ju känna varandra på Sis- hemmet någonstans i Skåne. Både E och 15- åringen har haft tuffa familjeförhållanden, varit i jourhem eller familjehem som de rymt från flera gånger enligt artikeln i SvD nedan.

Saxat från SvD:

"[...]Socialtjänsterna i flickornas respektive hemkommuner skriver i rapporter att flickorna under perioderna på rymmen befunnit sig i ”riskfyllda miljöer”."
//
"Den nu döda 14-åringen har under sin barndom vid olika tillfällen bott i familjehem och på Sis-hem. Socialtjänsten har uttryckt att hon skulle behöva en placering längre ifrån sin hemkommun för att slippa ifrån det destruktiva umgänge hon hade där."

https://www.svd.se/a/Gyxyrl/de-sjong...-andrades-allt

Tänker också att mamman kan ha haft svårigheter att säga nej till E, då hon "äntligen" fick komma hem?

Vad handlade bråket om inan E åkte iväg?
E är förmodligen inget helt lätt barn att ta hand om. Hon är i tonåren vilket mamman kanske inte är van att handskas med en rebellisk tonåring som kanske både bråkar och manipulerar för att få sin vilja igenom (likt många tonåringar). E har enligt socialtjänsten behov av att klippa band till dåligt umgänge, och nu är det mamman ensam som plötsligt ska handskas med detta motsägelsefulla; att kunna ha omdöme och samtidigt visa styrka och kunna säga nej vid rätt tillfälle, visa att E är väldkommen hem utan att det blir direkt med bråk, förbud och hård kontroll.

Var finns det stödet som mamman behövde här? Resan, övernattningen hade behövt diskuteras med soc hur mamman skulle han

tera det, kan man tycka.

Tv 4:

" - När hon satt på tåget skrev hon ett sms till mig: ”Förlåt mamma för att jag betedde mig illa för att jag var stressad. Jag älskar dig och du är mitt liv”. Det blev hennes sista sms till mig, säger mamman till TV4 Nyheterna."

https://www.tv4.se/artikel/15p3foIfD...-foerstar-inte

Mamman har ofta besökt E på de platser hon varit placerad, fikat, pratat varit ut på stan osv.
Hon har träffat de flesta tjejerna när hon hälsat på E, visste vad dom hette & kom ifrån.
Så inte var tjejerna okända för henne och hon kände Mel@k både till utseende & namn.
Detta sleep over skulle ju dessutom vara hemma hos tjejen som bodde i Landskrona.
Citera
2024-08-03, 00:07
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Det är det som är så skevt. Dels att straffen blir väldigt låga. Men sen också att straffet blir SIS, men eftersom de redan sitter på SIS så är det bara business as usual efter rättegången.

Ja det är så sjukt
Citera
2024-08-03, 00:13
Medlem
Den här Rafaella Eliasson mgm1, är hon halvsvensk och halv latino? mtp hennes pappas namn?

Och är det hon med glasögon på TikTok som man får upp vid sökning på hennes namn?
Senast redigerad av SthlmHolmes 2024-08-03 kl. 00:18.
Citera
2024-08-03, 00:15
Medlem
HappySadHarrys avatar
Alla som sett filmen Midnight Express kommer ihåg begreppet, turkisk hämnd, det går ut på att hugga någon i rumpan med en kniv då hugg under midjan inte räknas som mordförsök enligt turkisk lag, (sant eller inte).

Lite finns det en utbredd villfarelse att det inte är så farligt att skada under midjan. Ett varningsskott i låret har lett till mångas död. Skulle det nu vara så att det är ett hugg i låret som olyckligtvis träffat en pulsåder och orsakat flickans död så är det säkert ingen avsiktlig effekt. Sedan kan det ändå vara mord om de likgiltigt lämnar henne att förblöda.
Citera
2024-08-03, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Jag tyckte det med, men kvaliten är dålig så jag "la det lite på att ungdomar nuförtiden klär sig annorlunda". För det faktiskt ut som att hon har pj-shorts på sig.

Så de kan ha sagt att de ska övernatta i en av vagnarna. Vilket skulle förklara hur de fick upp henne i den från start.
Där hon kunde byta om och sen kunde de tejpa henne...
Har fått det beskrivet för mig att BO har en kjol eller klänning på sig, som har "åkt upp". Vet ej.

Och om detta med att övernatta i tågvagnen (vilket iofs låter helt rimligt som projekt resp fälla oavsett pyjamas) var ett sätt att få upp BO i tågvagnen... videosekvensen ska ju ha varit filmad med gräsunderlag (dvs utomhus)? I så fall - skulle BO först ha lurats upp / in i vagnen för att sedan misshandlas utanför denna? Låter lite bakvänt / ostrategiskt av MGM med den logistiken? Men man ska så klart inte stirra sig blind på logik i det här fallet.

Tror dock (med anledning av bilder på polisens tekniker) att något av intresse för utredningen har utspelat sig i tågvagnen. Oavsett om BO har vistats i denna eller inte.
Citera
2024-08-03, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Alla som sett filmen Midnight Express kommer ihåg begreppet, turkisk hämnd, det går ut på att hugga någon i rumpan med en kniv då hugg under midjan inte räknas som mordförsök enligt turkisk lag, (sant eller inte).

Lite finns det en utbredd villfarelse att det inte är så farligt att skada under midjan. Ett varningsskott i låret har lett till mångas död. Skulle det nu vara så att det är ett hugg i låret som olyckligtvis träffat en pulsåder och orsakat flickans död så är det säkert ingen avsiktlig effekt. Sedan kan det ändå vara mord om de likgiltigt lämnar henne att förblöda.

Eftersom de filmade och sen la ut det så tänker jag att de ville förnedra henne? Brukar inte detta vara främsta anledningen till att idioterna filmar och delar sina gärningar? Isf borde inte tanken varit att mörda henne. Som du skriver kanske de trodde att det inte var så farligt att hugga under midjan och när de sen såg allt blod fick de panik och stack därifrån, men trodde ändå att hon skulle överleva?
Citera
2024-08-03, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Nej det är just det. Vilket monster var BO i det fallet. Det kan man fråga sig.
Hon var givetvis inte oproblematisk. Gangsterkultur osv och sannolikt med en massa konflikter bakom sig och feamför sig om hon levt men det tar inte bort det faktum att hon blev tortyrmördad. Hon var bunden och skrek för sitt liv i dödsångest medan de andra njöt av hennes utsatthet. Hon gade åkt iväg för ett pyjamasparty. Visst hon kanske till och med lurats bort för att hon trott det fanns en konflikt med någon annan och flickorna det påverkar ingenting.

Majoriteten av alla i drogvärlden är inte som bilden vill påstå, oskyldiga offer som mår dåligt och därför sjäkvmedicinerar för att amdra varit dumma mot dem. De är aktiva förövare mer eller mindre allihopa. Att bråka är som att knarka när du är ung och har problem. Det är jättekul. Det är en ventil. Det ger positiva utslag.

Men om du har empati så reagerar du även när de du är osam med är i fara, när de blir extremt rädda osv.

Där ligger skillnaden. Vi vet inte om Emilia gjorde det, vi vet bara att hennes mördare inte stoppades av sådant som dödsångest.

Det finns skäl till att trotssyndrom inte är detsamma som uppförandestörning. Det finns även skäl till att uppförandestörning inte är detsamma som antisocial personlighetsstörning. (Psykopati).

Du kan ha en uppförandestörning i högstadiet och i gymnasiet helt sakna sådan för att som 18 åring ha 0 kriterier för antisocial personlighetsstörning i din person.

Ett offer behöver inte vara fläckfritt. Du är ett offer när du utsätts. På samma vis är du en förövare när du utsätter. Håll det i minnet. Förövare är inte offer och offer är inte förövare. Men kan diu vara både och? Ja. Varför? Det är olika situationer och det är var för sig man ser på vad som sker annars ska det vara fortlöpandes

Alla förväntar sig att människor ska slåss för det som är rätt men om de upptäcker att någon slåss är de snabba med att radera för det som är rätt. Utan att veta mycket alls mer än att de sjäkva imte behöver slåss för något alls och aldrig behövt göra det. Efter det dömer de.

Du kan även slåss som del av reactive abuse, dvs probokationer och du kan även ibland slå ner den som angriper.

Jag vill påminna om att nödvärnsrätten inte existerar för människor längst ner i samhället. De räknas endast som våldssamma eller som i "konflikt" om de ens slår tillbaka för att värja sig.

Alla de här inblandade är samhällets lägst värderade. Ingen ser dem som oskyldiga eller lika mycket värda som andra. Iallafall inte du. För den som gör det, ifrågasätter inte en ung persons karaktär efter ett tortyrmord utan inser att våldet var dess vardag.
Senast redigerad av OtursAktivist 2024-08-03 kl. 00:31.
Citera
2024-08-03, 00:28
Medlem
Inga fler filmer som kommit fram som visar ev dödsorsaken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in