2024-07-23, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Man lägger ofta till människorov som gardering. Det är inte alls säkert att man tror det skett.

Men det stod att de misstänker att hon förts bort, blivit mördad och sedan dumpad där
Citera
2024-07-23, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Men det stod att de misstänker att hon förts bort, blivit mördad och sedan dumpad där

Ok, det har har jag missat.
Citera
2024-07-23, 19:23
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuklop
Skulle satsa min 100 lapp på detta motivet gällande hedersmord.

Mamma som delat på sig och träffat kristen vilket inte är omtyckt.
Minsta sonen tar på sig jobbet att lösa det.

Se bara i Gbg när två zigenare tog död på sin mamma.

Man vet inte vem BO är, men en person är misstänkt för att ha mördat henne, med ett hedersmotiv?

Jag har lite svårt att få ihop det. Skulle man misstänka någon för att ha haft ihjäl henne och det skulle finnas ett hedersmotiv, så tror jag man bör veta vem den påträffade är.
Citera
2024-07-23, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Varför blir det Lund och inte Helsingborg?

Det är uppdelat i olika geografiska områden
där detta fallet tillhör
Lunds Tingsrätt.

Källa:

https://www.domstol.se/lunds-tingsratt/om-tingsratten/omlundstingsratt/domsaga/
Citera
2024-07-23, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Man vet inte vem BO är, men en person är misstänkt för att ha mördat henne, med ett hedersmotiv?

Jag har lite svårt att få ihop det. Skulle man misstänka någon för att ha haft ihjäl henne och det skulle finnas ett hedersmotiv, så tror jag man bör veta vem den påträffade är.

Håller med om att det låter ytterst konstigt att de har en gripen men inte vet vem offret är. Hur går det ihop??
Citera
2024-07-23, 19:33
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Håller med om att det låter ytterst konstigt att de har en gripen men inte vet vem offret är. Hur går det ihop??
Har personen inget ID på sig så får man väl invänta andra sätt för att med säkerhet identifiera personen.
Det är mycket möjligt att polisen "vet" vem hon är men att det ännu inte är helt säkerställt just pga avsaknad av ID.

https://www.sydsvenskan.se/2024-07-23/ung-person-misstanks-for-mord-och-manniskorov-i-landskrona/
Citat:
På eftermiddagen fanns inga uppgifter om att identiteten fastställts, men åklagaren sade tidigare att han tror att det finns goda möjligheter till det.
Citera
2024-07-23, 19:39
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans

Jag tror inte det finns en koppling mellan MGM och BO.

GM kan vara något psykfall av något slag, som kommit hem (eller till gruppboendet eller så) blodig och någon har slagit larm. Eller att han själv kontaktat polisen.
Citera
2024-07-23, 19:40
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Har personen inget ID på sig så får man väl invänta andra sätt för att med säkerhet identifiera personen.
Det är mycket möjligt att polisen "vet" vem hon är men att det ännu inte är helt säkerställt just pga avsaknad av ID.

https://www.sydsvenskan.se/2024-07-23/ung-person-misstanks-for-mord-och-manniskorov-i-landskrona/

När polisen ”vet” vem det rör sig om brukar man väl gå ut med det? ”Personen är inte identifierad men vi har vissa aningar om vem det kan vara.”

Lite för att lugna allmänheten.
Citera
2024-07-23, 19:40
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:

Varför går man inte ut med hur hon ser ut i alla fall. Etnicitet, hårlängd, klädstil, missbrukarstatus osv.
Citera
2024-07-23, 19:41
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
När polisen ”vet” vem det rör sig om brukar man väl gå ut med det? ”Personen är inte identifierad men vi har vissa aningar om vem det kan vara.”

Lite för att lugna allmänheten.
Det är nog bara i den här tråden folk tänker i kullerbytter och tror att det går en massmördare lös. Så polisen jobbar på i sitt tempo.
Citera
2024-07-23, 19:45
Medlem
Humm en misstänkt men inget id på BO ännu..Har polishundarna sniffat baklänges och kommit fram till en bostad?

Eller kan någon anmält?

Svårt annars att få ihop OM inte polisen faktiskt vet BO id.
Citera
2024-07-23, 19:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Varför går man inte ut med hur hon ser ut i alla fall. Etnicitet, hårlängd, klädstil, missbrukarstatus osv.

Kort svar: ofta kan sådant snarare förvirra än leda framåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in