Citat:
Ursprungligen postat av
Mopsan
Tack snälla för att du skriver så ❤️❤️❤️
Jag ville lägga in en bild här för att folk ska fatta. Man ser att hon inte är kapabel att ta hand om ett djur.
Blir så förbannad när det gullas och förskönas. A är jättefarlig. Förstår att boende i Humelsta är förbannade och protesterar att hon ska flytta dit. Ska se om jag hittar inlägget på TikTok så kan jag länka det. Där fanns mer information. Stackars kisse som är tvungen att bo där med henne. Läste någon artikel som det fanns länk till här i tråden. Där hade P uttalat sig och sagt att det var inte alls så illa med A och alla ljuger.
Jag förstår hur du tänker att en person som uppenbarligen har hotat både sig själv och andra dels inte kan ta hand om sig själv och därför så klart inte heller kan ta hand om ett djur. Sen måste vi ändå tänka på att hon behöver ju hjälp med sin problematik. Det kan vara saker som har hänt under uppväxten, eller att det är saker som hänt pga diagnoserna. Nu minns jag inte alla diagnoserna, men jag tror ingen av dom ger ett våldsamt beteende.
Men tänk på att det är rätt onödigt att hänga ut henne, vi måste ändå tänka på att hon har grova funktionsnedsättningar och det är ju därför hon har LSS. Hon kan inte fungera som en normal person, och jag håller med om att personen är farlig lös själv i samhället. Men nu kommer hon ju inte vara det. Sen är det ju trots allt inte hon som har valt att skaffa djur med tanke på att hon inte kan göra det. Så i det här fallet är det ju ändå ägaren av djuren dvs P som bär ansvaret över eventuella djur i hennes närhet. Men jag tycker att det blir lite fel att lägga fokus på henne som inte kan försvara sig själv. Jag hoppas att du missförstår mig rätt