2024-08-02, 21:42
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Eftersom de skickades till mig i min inkorg, så har jag ju läst det. A som skulle "avlivas" och P som skulle följa med "som två flugor" om inte avsändaren såg han på stan först. Den andra avsändaren ansåg bara att de båda skulle dö. Den tredje tillhör mer kategorin "otrevliga" meddelanden, så just det kan vi bortse från.

Men visst, givetvis har ju inte familjen fått de, eftersom nötterna som skickade de, gjorde det till mig. Så familjen har ju inte tagit emot de, utan jag menar att det riktats hot mot de två.
Dödshot är väl mer att man på fullt allvar hotar att ha ihjäl någon. Det här låter väl mer som nån psyko individ som druckit för mycket, typ Troligen inte en frekvent skribent i tråden heller om jag får gissa
Citera
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Escamas
Exakt, tack! Hon är en fara för alla runtomkring sig. Det räcker att se en bild på henne för att kunna relatera till andra med samma/liknande typ av diagnoser för att se att det där är en farlig individ och går man för nära kan man lätt få en smäll. En sån ska ju aldrig ha ett djur. Tycker så synd om den lilla katten nu.
Tack snälla för att du skriver så ❤️❤️❤️
Jag ville lägga in en bild här för att folk ska fatta. Man ser att hon inte är kapabel att ta hand om ett djur.
Blir så förbannad när det gullas och förskönas. A är jättefarlig. Förstår att boende i Humelsta är förbannade och protesterar att hon ska flytta dit. Ska se om jag hittar inlägget på TikTok så kan jag länka det. Där fanns mer information. Stackars kisse som är tvungen att bo där med henne. Läste någon artikel som det fanns länk till här i tråden. Där hade P uttalat sig och sagt att det var inte alls så illa med A och alla ljuger.
Citera
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Enligt ögonvittnen här i tråden som verkar vara bekant med henne (användaren brydiginteeller) kommunicerar hon med ord.
Tack för info
Citera
2024-08-02, 21:45
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Escamas
Exakt, tack! Hon är en fara för alla runtomkring sig. Det räcker att se en bild på henne för att kunna relatera till andra med samma/liknande typ av diagnoser för att se att det där är en farlig individ och går man för nära kan man lätt få en smäll. En sån ska ju aldrig ha ett djur. Tycker så synd om den lilla katten nu.
Här är länken till TikTok

https://vm.tiktok.com/ZGe7CkQWq/
Citera
2024-08-02, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Eftersom de skickades till mig i min inkorg, så har jag ju läst det. A som skulle "avlivas" och P som skulle följa med "som två flugor" om inte avsändaren såg han på stan först. Den andra avsändaren ansåg bara att de båda skulle dö. Den tredje tillhör mer kategorin "otrevliga" meddelanden, så just det kan vi bortse från.

Men visst, givetvis har ju inte familjen fått de, eftersom nötterna som skickade de, gjorde det till mig. Så familjen har ju inte tagit emot de, utan jag menar att det riktats hot mot de två.

Hur kommer det sig att du får meijl i DIN inkorg om något dom är riktat till 50% av familjen?
Det verkar ju helt sinnessjukt
Citera
2024-08-02, 21:46
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Jag ville lägga in en bild här för att folk ska fatta. Man ser att hon inte är kapabel att ta hand om ett djur.
Blir så förbannad när det gullas och förskönas. A är jättefarlig. Förstår att boende i Humelsta är förbannade och protesterar att hon ska flytta dit. Ska se om jag hittar inlägget på TikTok så kan jag länka det. Där fanns mer information. Stackars kisse som är tvungen att bo där med henne. Läste någon artikel som det fanns länk till här i tråden. Där hade P uttalat sig och sagt att det var inte alls så illa med A och alla ljuger.
De som förskönar A härinne är väl relativt få. Jag är övertygad om att alla sett bild på A, då majoriteten besökt bla HH sida. Dessvärre kan man inte på utseendet avgöra farlighetsgraden hos en person. Då hade varenda mördare suttit bakom lås och bom
Citera
2024-08-02, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan

Jag förstår hur du tänker att en person som uppenbarligen har hotat både sig själv och andra dels inte kan ta hand om sig själv och därför så klart inte heller kan ta hand om ett djur. Sen måste vi ändå tänka på att hon behöver ju hjälp med sin problematik. Det kan vara saker som har hänt under uppväxten, eller att det är saker som hänt pga diagnoserna. Nu minns jag inte alla diagnoserna, men jag tror ingen av dom ger ett våldsamt beteende.
Men tänk på att det är rätt onödigt att hänga ut henne, vi måste ändå tänka på att hon har grova funktionsnedsättningar och det är ju därför hon har LSS. Hon kan inte fungera som en normal person, och jag håller med om att personen är farlig lös själv i samhället. Men nu kommer hon ju inte vara det. Sen är det ju trots allt inte hon som har valt att skaffa djur med tanke på att hon inte kan göra det. Så i det här fallet är det ju ändå ägaren av djuren dvs P som bär ansvaret över eventuella djur i hennes närhet. Men jag tycker att det blir lite fel att lägga fokus på henne som inte kan försvara sig själv. Jag hoppas att du missförstår mig rätt
Citera
2024-08-02, 21:49
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkish90
Jag kanske borde vara mer tydlig kom jag på. Bara för att det brukar vara att en brukare väljer sina egna assistenter så behöver det inte vara så i alla fall. Men vanligtvis brukar det vara så, då det är viktigt att kemin emellan brukaren och assistenten fungerar

Det är skillnad på LSS, som A har, och hemtjänst som äldre och icke LSS berättigade brukare har.

LSS får man välja PA men det upphör vid 65 år.
Citera
2024-08-02, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det är skillnad på LSS, som A har, och hemtjänst som äldre och icke LSS berättigade brukare har.

LSS får man välja PA men det upphör vid 65 år.

Ja precis, nu pratade jag bara om hur det brukar gå till när man anställer personlig assistent så klart. Sen är det olika med personal på LSS boenden, hemtjänst osv.
Citera
2024-08-02, 21:51
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Fast då är det ju inte familjen som har fått hoten som du har suttit och påstått i tråden? Är det inte bättre att hålla sig till sanning här inne? Sen om du har fått saker skickat åt dig låter jag vara osagt för du har inte gett någon fakta på det heller. Men kan vi komma överens om att försöka hålla oss till fakta här och inte sprida svammel om att halva familjen ska ha fått hot? Det blir bara tramsigt när man ska hitta på saker och ting..
Bra skrivet som fan. Här i tråden vill vi inte ha några ljugisar
Citera
2024-08-02, 21:55
Medlem
Citat:
Jag förstår hur du tänker att en person som uppenbarligen har hotat både sig själv och andra dels inte kan ta hand om sig själv och därför så klart inte heller kan ta hand om ett djur. Sen måste vi ändå tänka på att hon behöver ju hjälp med sin problematik. Det kan vara saker som har hänt under uppväxten, eller att det är saker som hänt pga diagnoserna. Nu minns jag inte alla diagnoserna, men jag tror ingen av dom ger ett våldsamt beteende.
Men tänk på att det är rätt onödigt att hänga ut henne, vi måste ändå tänka på att hon har grova funktionsnedsättningar och det är ju därför hon har LSS. Hon kan inte fungera som en normal person, och jag håller med om att personen är farlig lös själv i samhället. Men nu kommer hon ju inte vara det. Sen är det ju trots allt inte hon som har valt att skaffa djur med tanke på att hon inte kan göra det. Så i det här fallet är det ju ändå ägaren av djuren dvs P som bär ansvaret över eventuella djur i hennes närhet. Men jag tycker att det blir lite fel att lägga fokus på henne som inte kan försvara sig själv. Jag hoppas att du missförstår mig rätt

Ja, vad A kan ha varit utsatt för vet vi ju inte, sexuella övergrepp är ju rätt vanligt bland utåtagerande
Citera
2024-08-02, 21:55
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ja precis, nu pratade jag bara om hur det brukar gå till när man anställer personlig assistent så klart. Sen är det olika med personal på LSS boenden, hemtjänst osv.

Ok, riktade mig till fel person. Sorry.

Men det verkar som att inte alla vet skillnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in