2024-08-02, 21:31
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkish90
Ja man får välja själv, om det är en brukare som kan prata för sig själv så är det den som väljer ut vilka den vill ha. Är det barn eller att brukaren inte kan prata osv ja alltså andra orsaker så brukar det vara anhöriga som väljer ut. Men så klart sorteras det ut redan i början när man läser personligt brev.
Kommunicerar inte A med ord, har inte fått någon uppfattning om vilket
Citera
2024-08-02, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma

Jag vet faktiskt inte, men jag gissar på att hon gör det? Med tanke på att om jag minns rätt så ska hon väl ha hotat personal och även hotat att skada sig själv. Så jag gissar nu att hon åtminstone kan prata. Men jag vet faktiskt inte om hon kan det.
Citera
2024-08-02, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Måste säga att det känns så underligt att vissa vill försköna allt med A
Det är lilla tjejen, flickan mm. Enk en del så verkar hon inte ha så mycket problem heller.
Vad är det frågan om. Om hon inte vore sjuk så skulle hon väl inte ha dubbla assistenter, blivit utkastad från ett LSS mm
Vill en del inte inse att A behöver proffs runt sig?
Hon ska inte ha husdjur.
En sådan svårt sjuk individ måste ha mediciner.
Är föräldrarna foliehattar och tror att allt kan botas med grönsaker, CDB-olja och C- vitamin?
Om hon nu vore så frisk så behövde man väl inte bygga om ett helt hus för 2,8 miljoner som hon ska bo själv i.
Vad är det för fel på ett gruppboende där hon hade haft en egen lägenhet men personal dygnet runt. Sluta att skriv att hon är en flicka, Det är man fram till att man blir tonåring.
A är en vuxen kvinna.
Om det är några anhöriga till A som läser här så måste ni också få terapi ( vissa medicin) så ni förstår hur allvarligt det här är.
Nästa gång kanske hon sticker en kniv,hammare,sax i ett litet barn.
Jag tycker att A är JÄTTESJUK och borde låsas in. Hon ska aldrig komma i kontakt med djur.

Exakt, tack! Hon är en fara för alla runtomkring sig. Det räcker att se en bild på henne för att kunna relatera till andra med samma/liknande typ av diagnoser för att se att det där är en farlig individ och går man för nära kan man lätt få en smäll. En sån ska ju aldrig ha ett djur. Tycker så synd om den lilla katten nu.
Citera
Medlem
Citat:
Men du sa ju att du fått hoten, hur sjutton ska du ha det.

Jag blir också förvirrad.. Ena sekunden är det att familjen ska ha fått dom, sen är det användaren som har fått dom. Men jag har inte sett något bevis för varken det ena eller andra. I så fall har jag missat det.
Citera
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Nationalitet spelar mindre roll, men nu är det så att det ofta är helt odugliga somalier som jobbar som assistenter. Det beror naturligtvis på vad man behöver hjälp med, men i mitt fall räcker det inte på långa vägar med att vara snäll och pålitlig. Det krävs kunskap om problematiken som följer med sjukdomen.

Om det är random somalier och hög ålder på brukaren är det hemtjänst, inte personlig assistent enligt LSS.
Citera
2024-08-02, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Tack för detta inlägg då jag inte kommer in i den låsta gruppen längre.

Men helt ärligt, det här är väl ett jättekonstigt upplägg? Nu har jag aldrig jobbat som PA men man träffar väl alltid en personalchef/ rekryterare först?
Det har de kanske gjort? Men de lär inte åkt upp till Östersund. Kanske träffats digitalt? Men oseriöst att prata om andra assistenter på en jobbintervju. Storsjöbygdens verkar inte vara något seriöst företag att arbeta för.
Citera
2024-08-02, 21:35
Medlem
Citat:
Men du verkar inte kunna svara på en simpel fråga.. Jag kan försöka omformulera mig. Hur vet du att halva familjen får hot? Och vilka är det som får hoten? Är det föräldrarna eller någon annan? Sen vad har du för fakta på att dom har fått det? Är det något dom har berättat för dig så att du kan skriva det här?

Eftersom de skickades till mig i min inkorg, så har jag ju läst det. A som skulle "avlivas" och P som skulle följa med "som två flugor" om inte avsändaren såg han på stan först. Den andra avsändaren ansåg bara att de båda skulle dö. Den tredje tillhör mer kategorin "otrevliga" meddelanden, så just det kan vi bortse från.

Men visst, givetvis har ju inte familjen fått de, eftersom nötterna som skickade de, gjorde det till mig. Så familjen har ju inte tagit emot de, utan jag menar att det riktats hot mot de två.
Senast redigerad av Kommer-vara-anon 2024-08-02 kl. 21:37.
Citera
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Jag vet faktiskt inte, men jag gissar på att hon gör det? Med tanke på att om jag minns rätt så ska hon väl ha hotat personal och även hotat att skada sig själv. Så jag gissar nu att hon åtminstone kan prata. Men jag vet faktiskt inte om hon kan det.
Skumt i så fall att inte hon får vara med vid "familjesammankomsten"/ anställningsintervjun
Citera
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Nationalitet spelar mindre roll, men nu är det så att det ofta är helt odugliga somalier som jobbar som assistenter. Det beror naturligtvis på vad man behöver hjälp med, men i mitt fall räcker det inte på långa vägar med att vara snäll och pålitlig. Det krävs kunskap om problematiken som följer med sjukdomen.
Jag fattar vad du menar. Har anhörig med demens och det är svårt när språket inte funkar.
Assistenter är svårt som fan att hitta.
Bor du i en större kommun så kan du kolla vilka som finns. Biståndshandläggaren får inte rekommendera tyvärr. Man måste leta själv. Nu blev det lite OT från ämnet sorry för det.
Citera
2024-08-02, 21:37
Medlem
larkascendings avatar
Citat:

Enligt ögonvittnen här i tråden som verkar vara bekant med henne (användaren brydiginteeller) kommunicerar hon med ord.
Citera
2024-08-02, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Eftersom de skickades till mig i min inkorg, så har jag ju läst det. A som skulle "avlivas" och P som skulle följa med "som två flugor" om inte avsändaren såg han på stan först. Den andra avsändaren ansåg bara att de båda skulle dö. Den tredje tillhör mer kategorin "otrevliga" meddelanden, så just det kan vi bortse från.

Men visst, givetvis har ju inte familjen fått de, eftersom nötterna som skickade de, gjorde det till mig. Så familjen har ju inte tagit emot de, utan jag menar att det riktats hot mot de två.

Fast då är det ju inte familjen som har fått hoten som du har suttit och påstått i tråden? Är det inte bättre att hålla sig till sanning här inne? Sen om du har fått saker skickat åt dig låter jag vara osagt för du har inte gett någon fakta på det heller. Men kan vi komma överens om att försöka hålla oss till fakta här och inte sprida svammel om att halva familjen ska ha fått hot? Det blir bara tramsigt när man ska hitta på saker och ting..
Citera
2024-08-02, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Enligt ögonvittnen här i tråden som verkar vara bekant med henne (användaren brydiginteeller) kommunicerar hon med ord.

Jag kanske borde vara mer tydlig kom jag på. Bara för att det brukar vara att en brukare väljer sina egna assistenter så behöver det inte vara så i alla fall. Men vanligtvis brukar det vara så, då det är viktigt att kemin emellan brukaren och assistenten fungerar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in