2024-08-02, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgtptgatos
Gruppen, essie-ska hem skapades för att de som är kritiska till familjens historia, ska kunna komma till tals och dela tankar om vad som hänt, i familjens grupp raderas alla tips om alternativa tankar. Efter några dagar blev det mkt medlemmar och inlägg, många tankar kring namnet på gruppen. Det första grupp namnet togs för att de som nappat på familjens grupp namn lätt skulle hitta till denna mer öppna och granskande grupp. Efter npgra dagar byttes namnet till Essie- sanningen måste fram❤

Det jag hade för mig, tack för klargörandet
Citera
2024-08-02, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Det inlägget är redigerat vid flera tillfällen.
Går man in och tittar på tidigare versioner så står det inget om rumpan.
Däremot så har det stått att A sparkat Essie en gång när hon varit irriterad.
Rumpan dök upp nyligen

Och ett LSS boende skulle inte kasta ut någon som får ett utbrott varannan vecka.
Det ska till mer än så för att få lämna.

Är det mitt inlägg du syftar på? Jag har inte redigerat någonting efter att jag publicerat svaret.
Citera
2024-08-02, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Tror du att någon vill sälja en hund till den familjen? Det kan inte finnas så många företag som har den tjänsten. Ryktet måste ha spridit sig.

SBK kommer aldrig certifiera en ny Assistanshund med Amanda el pappan som hundförare som assistanshundekipage så även om de lyckas köp en utbildad hund eller hund att utbilda själv kommer de inte bli certifierade och då är det bara en vanlig sällskapshund
Senast redigerad av Saga23 2024-08-02 kl. 20:43.
Citera
2024-08-02, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ungenskunk
Är det mitt inlägg du syftar på? Jag har inte redigerat någonting efter att jag publicerat svaret.

Nej nej!
Det inlägget som P skrivit i stora Essie facebook gruppen.
Hans typ " försvarstal", det är redigerat flera gånger.
Citera
2024-08-02, 20:48
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
SBK kommer aldrig certifiera en ny Assistanshund med Amanda el pappan som hundförare som assistanshundekipage så även om de lyckas köp en utbildad hund eller hund att utbilda själv kommer de inte bli certifierade och då är det bara en vanlig sällskapshund
Illa nog...Inga djur dit...
Citera
2024-08-02, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgtptgatos
Gruppen, essie-ska hem skapades för att de som är kritiska till familjens historia, ska kunna komma till tals och dela tankar om vad som hänt, i familjens grupp raderas alla tips om alternativa tankar. Efter några dagar blev det mkt medlemmar och inlägg, många tankar kring namnet på gruppen. Det första grupp namnet togs för att de som nappat på familjens grupp namn lätt skulle hitta till denna mer öppna och granskande grupp. Efter npgra dagar byttes namnet till Essie- sanningen måste fram❤

Jag har citerat mig själv i ett inlägg och skrivit med STORA bokstäver att det INTE var P som startat gruppen.

Nu borde alla som faktiskt läser tråden vara så pass med på att NEJ det är INTE Pś grupp.

Tycker att den Essie- sanningen måste fram är en betydligt bättre och informativ grupp.
Citera
2024-08-02, 20:52
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Det känns tryggt att veta❤️ Bara dom inte köper någon liten stackare på Blocket. Vill inte att fler ska komma till skada.
Citera
2024-08-02, 20:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Varför tror du det?
De har väl inte fått djurförbud.
Citera
2024-08-02, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Familjen godkänner inte assistenter. De anställs av assistansbolaget som väljer vilka de anställer och inte. Det finns däremot ofta inte så stora möjligheter att kunna välja och vraka bland sökande. För det är ont om assistenter. Och ännu mer ont om bra kompetenta sådana.
Det här inlägget ovan kommer jag ihåg. Att familjen inte skulle godkänna assistenter stämmer inte heller. Släkten verkade ha full kontroll på hela processen.

Först ringde pappan upp och hade ett långt samtal.
Sedan var det intervju i flera timmar med mamma, pappa, farfar (och farmor?) i farfars hus.
Efter det åkte man till huset där A bor.
Under intervjun var det mycket prat om hur alla assistenter varit så dåliga och fått sparken osv. (Vilket assistenterna dementerat, alla utom en sa upp sig.)
Det här var en assistent med lång erfarenhet men som upplevde att det här var en av de värsta ställen hon varit på så hon tackade nej. På grund av föräldrarna. Så det kanske inte är så ont om bra assistenter, de erfarna assistenterna tar jobb där de behandlas väl och de andra blev en erfarenhet rikare till framtida jobbsökande.

Jag kan absolut förstå att man som förälder vill möta de som ska arbeta med sin dotter, men då bör en representant från arbetsgivaren Storsjöbygdens vara närvarande.

(Källa: nya Essie-gruppen.)
Citera
2024-08-02, 21:01
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det finns dödshot riktade till både A och P. När 50% av en familj utsätts för det, så uppfylls min definition av generellt hat. När till och med farfar och faster utsätts för trakasserier och förtal på sociala medier, så är det helt klart.

Det låter väldigt otrevligt och obehagligt!

Är dock lite förvånad över att du har så detaljerad information om en familj som du upprepade gånger sagt att du inte känner eller har någon koppling till....

Ingenting av dessa hot och trakasserier har synts i media, sociala medier eller på Flashback, så det känns lite förvirrande att du uttalar dig så bestämt.

Har du lust att förklara så man förstår...??
Senast redigerad av MrBubs 2024-08-02 kl. 21:13.
Citera
2024-08-02, 21:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Det här inlägget ovan kommer jag ihåg. Att familjen inte skulle godkänna assistenter stämmer inte heller. Släkten verkade ha full kontroll på hela processen.

Först ringde pappan upp och hade ett långt samtal.
Sedan var det intervju i flera timmar med mamma, pappa, farfar (och farmor?) i farfars hus.
Efter det åkte man till huset där A bor.
Under intervjun var det mycket prat om hur alla assistenter varit så dåliga och fått sparken osv. (Vilket assistenterna dementerat, alla utom en sa upp sig.)
Det här var en assistent med lång erfarenhet men som upplevde att det här var en av de värsta ställen hon varit på så hon tackade nej. På grund av föräldrarna. Så det kanske inte är så ont om bra assistenter, de erfarna assistenterna tar jobb där de behandlas väl och de andra blev en erfarenhet rikare till framtida jobbsökande.

Jag kan absolut förstå att man som förälder vill möta de som ska arbeta med sin dotter, men då bör en representant från arbetsgivaren Storsjöbygdens vara närvarande.

(Källa: nya Essie-gruppen.)

Kan man välja och vraka bland assistenter?
Har själv en familjemedlem som är i behov av assistenter i vardagen, dock på grund av hög ålder. Det är säkert annorlunda vid den problematik dottern är i behov av. Kan tänka mig att det krävs specialutbildade assistenter?

Annars är det full av somalier som knappt kan svenska och utan minsta erfarenhet som springer i hemmet.
Citera
2024-08-02, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Det känns tryggt att veta❤️ Bara dom inte köper någon liten stackare på Blocket. Vill inte att fler ska komma till skada.

Köpa kan de nog lyckas med men inte få igenom certifierad assistanshundsekipage
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in