2024-08-02, 20:05
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Jag var inne på hans sida
Han gjorde väl inlägg på sin Facebook att tjuvarna kunde lämna Essie till honom så kunde han återlämna till ägarna. Men något om söket har jag inte sett annat än i en artikel i Enköpingsposten där P säger att sökhund markerat bilspår på baksidan.
Citera
2024-08-02, 20:06
Medlem
LilzAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Sök bara på Essie så dyker det upp.
Jag såg det av en händelse inatt.
Vet inte vem som startat den eller vilka som är medlemmar men jag anar då det är samma namn som på stora gruppen...

https://www.facebook.com/groups/1231149701103713/?ref=share

Om du menar denna grupp så kan jag meddela att det inte är någon hemlig grupp som P har startat. Denna grupp startade i samband med den andra öppna gruppen, sanningen ska fram. Jag var med i den förut men det var aldrig någon som skrev något så jag gick ur gruppen igen. Gruppen är med andra ord knäpptyst. Inget intressant där.
Citera
2024-08-02, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fafner1234
FB-gruppen som startades när Essie försvann är mycket ovanlig från hur det brukar se ut när hundar försvinner. Det brukar starta med lokala inlägg på FB. Det finns en grupp för hundägare i Enköping men där läggs inget ut förrän någon(verkar inte vara ägare eller familj) delar en länk till gruppen Essie ska hem. Inga lokala sök ordnas istället ordnas lokala grupper över hela landet men inget i Enköping med närområden. Ingen letar alltså i Enköping istället formas snart ett narrativ om att Essie är stulen och långt borta. Dessa lokala grupper läggs snart ner ungefär samtidigt som familjen drar tillbaka hittelönen. Jag har alltid sett att ID-hundsförarna är aktiva i gruppen om de är med och letar men här är dem inte med och nämns inte vid namn.

Och inga ID-hundsförare har gett sig till känna. Det enda som framkommit via PÖ är att det är privata sådana
Citera
2024-08-02, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Rättshjälp??

Jo det kunde jag räkna ut.
Citera
2024-08-02, 20:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
De har ju skrivit att de ska stämma massa människor för förtal...och så blir det väl olaga hot då...kommervaanon, sa ju att A och P blivit dödshotade

Jo den delen har jag snappat upp här i tråden men kunde kände inte till att jurist nu var inkopplad. Ja då får vi se hur det går...
Citera
2024-08-02, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Och inga ID-hundsförare har gett sig till känna. Det enda som framkommit via PÖ är att det är privata sådana
Konstigt ja att inga ID-hundsförare gett sig till känna för dom brukar vara mycket duktiga på att göra reklam för sin hund och sig själva.
Citera
2024-08-02, 20:20
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Konstigt ja att inga ID-hundsförare gett sig till känna för dom brukar vara mycket duktiga på att göra reklam för sin hund och sig själva.
Tror inte att dom vill blanda sig i det här innan dom vet hur det ligger till.
Citera
2024-08-02, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jdags
Vad kostar det att ta en ny?
Don bör uppenbarligen ha 50k att avvara iallafall.
Allt låter som en scam.

En assistanshund kostar mellan 200.000-300.000kr.
Citera
2024-08-02, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diana2020

Men PÖ sägs ju vara välbeställd. Det torde inte vars några större pengar för honom
Citera
2024-08-02, 20:27
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diana2020
Tror du att någon vill sälja en hund till den familjen? Det kan inte finnas så många företag som har den tjänsten. Ryktet måste ha spridit sig.
Citera
2024-08-02, 20:29
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Det är konstigt. Också att det är "sökhundar" som inte är utbildade och används som sökhundar. Men det är så med precis allt omkring detta, man vänder sig inte till lokalpressen utan riksmedia, letar inte själva utan avancerade narkotikahundar är på plats snabbt, Anders Bagge har väl uttalat sig? Det är väl sånt som känts märkligt från början med alltihop. Enkla frågor som inte besvaras utan raderas och hjälpsamma människor blockeras. Skumt, märkligt och jag vill gärna veta sanningen omkring detta. Den är nog tyvärr inte vacker.
Citera
2024-08-02, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
De skapade en backup grupp till den ja
Gruppen, essie-ska hem skapades för att de som är kritiska till familjens historia, ska kunna komma till tals och dela tankar om vad som hänt, i familjens grupp raderas alla tips om alternativa tankar. Efter några dagar blev det mkt medlemmar och inlägg, många tankar kring namnet på gruppen. Det första grupp namnet togs för att de som nappat på familjens grupp namn lätt skulle hitta till denna mer öppna och granskande grupp. Efter npgra dagar byttes namnet till Essie- sanningen måste fram❤
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in