2024-08-02, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det är inte tillräckligt, tror jag. Stor brist på förvaltare, de sparkas inte i första taget och det går hitta på ursäkter.
Men kanske hela cirkusen som varit nu, kan göra att han fråntas uppdraget.

Det ska vara tillräckligt. Dock har jag också sett på nära håll att både gode män och förvaltare fått fortsätta sina uppdrag trots uppenbar olämplighet.
Citera
2024-08-02, 18:36
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Grannar som säger att de inte hört några ropa efter hunden. Ingen granne som sett bilen som tog sig fram över en stor gräsyta för att stjäla hunden. Kameror som mystiskt slogs av precis precis när hunden skulle stjälas. Och Sedan slogs på igen.
En pappa som har ljugit om dottern, hunden, dotterns relation till hunden, vad som har hänt, och dessutom helt plötsligt hittade en ny video som han inte visste om fanns. En Pappa som ser ut som direkt säger att hunden är stulen och inte bortsprungen. En familj som slutar leta efter hunden efter någon vecka.

Förvånansvärt finns det fortfarande folk som tror på pappan
Saknar ord så sjukt det är. Trots detta fortsätter familjen med sina lögner.
Citera
2024-08-02, 18:39
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Eftersom handlingarna hos Ls inklusive registerutdrag på pappan och det förelåg förundersökningssekretess så kan inte familjen ha fått handlingarna då de skickas inte ut före förundersökningssekretessen är borta. Så familjen kan inte ha fått handlingarna 20/6 . Jag kan dubbelkolla när de tog bort förundersökningssekretessen och när familjen då fick informationen om anmäla
Enligt farfar ligger ärendet hos polisen med förundersökningssekretess. De hade blivit tillsagda att hålla tyst. Men vad ärendet gäller vet jag inte.
Citera
2024-08-02, 18:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Tror inte han kommer anmäla någon stöld för då åker han dit.
Jag tror hon är död och hoppas jag har fel.

Men nu skriver ju någon en jurist är anlitad ,så snart blir det väl bortblandade kort igen.

En jurist? För vilket ändamål?
Citera
2024-08-02, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Nä jag tror det var den gruppen som startades samtidigt som Essie- ska hem. Den nya essiegruppen alltså. Hon som startade den förklarade något som jag inte fattade angående namnet och att inte P skulle kunna ta det eller nått. Hon la upp det i nya gruppen men alla gamla inlägg där är ju raderade nu

För 6 dagar sen?
Den gruppen som heter lika som Pś stora grupp startades då.
Citera
2024-08-02, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Rättshjälp??
Citera
2024-08-02, 18:44
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

Vet ingenting, nån skrev ett par sidor bakåt.

Men om jag får gissa förtal och sekretessbrott.
Citera
2024-08-02, 18:45
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
De har ju skrivit att de ska stämma massa människor för förtal...och så blir det väl olaga hot då...kommervaanon, sa ju att A och P blivit dödshotade
Citera
2024-08-02, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Enligt farfar ligger ärendet hos polisen med förundersökningssekretess. De hade blivit tillsagda att hålla tyst. Men vad ärendet gäller vet jag inte.

Detta låg hos Länsstyrelsen under förundersökningssekretessen alltså i början då polisen och Ls hade dialog med varandra tills de beslutade att polisen fortsätta på sitt håll och LS på sitt. Vanligt närmade förekommer anmälan om våld att de gör så. Så fort den sekretessen släpptes fick man tillgång till handlingarna då de räknades som offentlig handling med offentlig och sekretess lagen

Sen om polisen har förundersökningssekretess om våldet eller andra brott kan jag inte svara på.

Det kan vara så att polisen utreder det men de kan lika gärna ha lagt ned, de får man ju inte veta förän de eventuellt blir ett åtal

Däremot vet jag flera som polisanmälde familjen gällande om försvinnandet av essie kunde vara bedrägeri eller brott emot djurskyddslagen/djurplågeri och alla omständigheter runt omkring och det kan vara det polisen utreder eller de brott familjen anmält hos polisen. Polisen berättar ju inte vad de utreder för allmänheten.

Men om farfar sagt så är min gissning att det är för att de själva polisanmält gällande förtal m.m
Citera
2024-08-02, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Den nystartade är en backup grupp till essie sanningen gruppen

Tack för info!
Citera
2024-08-02, 18:50
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Rättshjälp??
Dom behöver nog en jurist eftersom folk har anmält dom.
Det är många som är upprörda.
Att erkänna att hunden fått några sparkar då och då, men inte så ofta får människor att reagera.
Tänk om någon skulle säga att. Jag slår min fru ibland, men inte så ofta. Bara när jag blir arg.
Jag tror att familjen själva blivit störda i huvudet. Vem fan skulle kunna tänka klart i den miljön.
Citera
2024-08-02, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Nä jag tror det var den gruppen som startades samtidigt som Essie- ska hem. Den nya essiegruppen alltså. Hon som startade den förklarade något som jag inte fattade angående namnet och att inte P skulle kunna ta det eller nått. Hon la upp det i nya gruppen men alla gamla inlägg där är ju raderade nu

CITERAR MIG SJÄLV:
DET ÄR INTE P SOM SKAPADE DEN GRUPPEN
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in