Citat:
Ursprungligen postat av
vemedinma
Enligt farfar ligger ärendet hos polisen med förundersökningssekretess. De hade blivit tillsagda att hålla tyst. Men vad ärendet gäller vet jag inte.
Detta låg hos Länsstyrelsen under förundersökningssekretessen alltså i början då polisen och Ls hade dialog med varandra tills de beslutade att polisen fortsätta på sitt håll och LS på sitt. Vanligt närmade förekommer anmälan om våld att de gör så. Så fort den sekretessen släpptes fick man tillgång till handlingarna då de räknades som offentlig handling med offentlig och sekretess lagen
Sen om polisen har förundersökningssekretess om våldet eller andra brott kan jag inte svara på.
Det kan vara så att polisen utreder det men de kan lika gärna ha lagt ned, de får man ju inte veta förän de eventuellt blir ett åtal
Däremot vet jag flera som polisanmälde familjen gällande om försvinnandet av essie kunde vara bedrägeri eller brott emot djurskyddslagen/djurplågeri och alla omständigheter runt omkring och det kan vara det polisen utreder eller de brott familjen anmält hos polisen. Polisen berättar ju inte vad de utreder för allmänheten.
Men om farfar sagt så är min gissning att det är för att de själva polisanmält gällande förtal m.m