2024-08-02, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Jag läste nu inlägget ovan här om "undergruppen" till Essie-sanningen ska fram, som startades förra veckan tror jag det var. Vet inte varför en sådan skapades men vet att den blev sluten och inga inlägg gjordes där under flera dagar i alla fall. Några andra grupper ser inte ut att finnas på FB.

De skapade en backup grupp till den ja
Citera
2024-08-02, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det här är mitt allra största aber och vad som gör jag kommer fortsätta följa. Pappa och farfars fixade och trixande. Man säger si och så, sen tvärtom och sen tar man bort när det inte blev som man ville ändå. Och då börjar man om.

Det här mönstret går igen från de allra första inläggen jag såg. Nu när vi har dokumentation är det samma sak där.
Jag undrar när bubblan spricker och hur? får jag killgissa är de tnog försäkringsbolagets särskilda utredare som kommer nog få fram vad som hänt? Någon skrev tidigare i tråden att hunden lever. och är omhändertagen. jag vill hoppas det är så. men min magkänsla säger annat. Måtte den inte plågats ända in i slutet om det är det scenariet som kommer fram att den är död.
Citera
2024-08-02, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du är ju helt sjuk i huvudet.
Fattar du ingenting av hur det fungerar i ett dylikt vårdfall, trots allt som skrivits i tråden och allt som finns att läsa på om i ämnet?

Jag vet så gott som ingenting om pappans beteende, annat än att han har gått ut i media och efterlyst sin hund. Sedan påstås massvis med saker av alla möjliga oftast anonyma personer som mest verkar sprida en massa hat.

Men du vet förstås allting om hur pappan har agerat och inte?

Med all tydlighet framkommer det från tidigare anställda att.vad dom än sa och gjorde så blev dom hotade med att få sparken. Personal vändes emot varandra och särbehandlades. Personalen fick veta att om dom fick skit kastat på sig skulle dom bara ta emot.
Det är väl det som är lågaffektivt bemötande enligt PÖ
En tyrannisk härskare som förmodligen inte lyckades gå i pappas fotspår vad det gäller militär karriär.
Det är bara att hoppas på att alla som slutat självmant eller fått sparken tar bladet ur munnen och röjer sekretessen.
Citera
2024-08-02, 18:31
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Den stora gruppen är kvar men det händer inget mer än att det försvinner kommentarer samt att P redigerar minst sitt "försvarstal".
Men för 6 dagar sen skapades en ny grupp, hemlig så klart, som just nu har 83 medlemmar.
Den nystartade är en backup grupp till essie sanningen gruppen
Citera
2024-08-02, 18:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
De skapade en backup grupp till den ja

Så var det ja.
Citera
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Jag undrar när bubblan spricker och hur? får jag killgissa är de tnog försäkringsbolagets särskilda utredare som kommer nog få fram vad som hänt? Någon skrev tidigare i tråden att hunden lever. och är omhändertagen. jag vill hoppas det är så. men min magkänsla säger annat. Måtte den inte plågats ända in i slutet om det är det scenariet som kommer fram att den är död.

Tror inte han kommer anmäla någon stöld för då åker han dit.
Jag tror hon är död och hoppas jag har fel.

Men nu skriver ju någon en jurist är anlitad ,så snart blir det väl bortblandade kort igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
En annan sak, har någon granne letat eller sett något överhuvudtaget?

Kändes som de flesta som letade överallt inte bodde i närheten förutom närmsta kretsen till familjen, samt vilka ID hundar användes? Vet inte hur bra Id hundar är men hundar kan ju söka mer än oss människor samt även missa. Jag undrar om en hund tränad på lik eller döda djur hade hittat något?

Har inte sett något uttalande från varken grannar eller förare av ID-hund, endast andra- eller tredje handsinformation. Väntar fortfarande på att något sådant ska dyka upp i tråden.
Citera
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Lågaffektivt bemötande innebär att assistenten själv ska hålla sig lugn och inte gå i affekt när A gör det.
Det funkar inte om båda skriker till varandra.

Vad fick du för resultat när du googlade?

Det är skilllnad på att vara ouppfostrad och vara psykiskt störd och eller ha ett NPFH.
Jag skrev lågaffektuvt bemötande och första träff var...är motsatsen till ordning och reda
Citera
2024-08-02, 18:33
Avslutad
Grannar som säger att de inte hört några ropa efter hunden. Ingen granne som sett bilen som tog sig fram över en stor gräsyta för att stjäla hunden. Kameror som mystiskt slogs av precis precis när hunden skulle stjälas. Och Sedan slogs på igen.
En pappa som har ljugit om dottern, hunden, dotterns relation till hunden, vad som har hänt, och dessutom helt plötsligt hittade en ny video som han inte visste om fanns. En Pappa som ser ut som direkt säger att hunden är stulen och inte bortsprungen. En familj som slutar leta efter hunden efter någon vecka.

Förvånansvärt finns det fortfarande folk som tror på pappan
Citera
2024-08-02, 18:34
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Hunden är ju död. Och han vet det, att hunden är död
Jag tror samma
Citera
2024-08-02, 18:34
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Försäkringsbolaget utredare skojar man inte med. Dom gräver tills dom hittar det dom söker.
Jag tror inte heller att Essie lever. Tror att hon blev dödad av dom som skulle skydda henne genom livet.
Det ända vi vill ha är ett erkännande.
Sen vore det väldigt välbehövligt med noggrannare kontroller när det kommer till assistent hundar och psykisk ohälsa.
Citera
2024-08-02, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Tror inte han kommer anmäla någon stöld för då åker han dit.
Jag tror hon är död och hoppas jag har fel.

Men nu skriver ju någon en jurist är anlitad ,så snart blir det väl bortblandade kort igen.
detta verkar värre än Marjasin med klippande och klistrande. Jag vill hoppas hon lever. men jag tror oxså hon är död tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in