2024-08-02, 18:06
Medlem
Jag har funderingar så som någon annan här på tråden.
Om A lider av PMS?
Det är inte ovanligt med kvinnor som har grav autism eller grav utvecklingstörning att de har problem med mensen.
Med bl.a. oro och ångest. Men även innan mensen kommer.
Känner till några fall där dessa kvinnor redan som tonåringar har fått p-spruta för att undvika mensen med all dessa problematik som de får med mensen.
Citera
2024-08-02, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Har PÖ startat en hemlig grupp....vad heter den hemliga gruppen?

Sök bara på Essie så dyker det upp.
Jag såg det av en händelse inatt.
Vet inte vem som startat den eller vilka som är medlemmar men jag anar då det är samma namn som på stora gruppen...
Citera
2024-08-02, 18:07
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Eh...har ni missat vem som är deras juridiska ombud!

Trist att tråden har spårat ur.
Vem är juridiskt ombud?
Dom här trådarna spårar alltid ut emellanåt. Nu är vi på banan igen.
Citera
2024-08-02, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Bra sammanställning på de få fakta som finns.
Var det inte så att det var assistenterna som kontaktade Hundhjälpen och enligt Hundhjälpen finns det bildbevis på olika händelser?
Angående bilder och videosnutter kan man bara säga att de bevisar ingenting. Om något så motsäger de ägarens påstående att Essie togs via en glipa i häcken. Detta eftersom hunden på den sista videon springer parallellt med häcken till sidan av huset.

Det stämmer bra att det enligt hundhjälpens anmälan ska finnas både bilder och filmer. Men vad som finns på dessa vet vi inte riktigt.

Sen angående videoklippen från deras kamera har jag inte tagit med och det är bara för att jag inte kan säga med all säkerhet att klippen är från just det datumet.
Citera
2024-08-02, 18:10
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Jag har funderingar så som någon annan här på tråden.
Om A lider av PMS?
Det är inte ovanligt med kvinnor som har grav autism eller grav utvecklingstörning att de har problem med mensen.
Med bl.a. oro och ångest. Men även innan mensen kommer.
Känner till några fall där dessa kvinnor redan som tonåringar har fått p-spruta för att undvika mensen med all dessa problematik som de får med mensen.
Tyvärr så utesluter dom all medicinering.
Vad jag förstår så tar inte A något mot sina diagnoser.
Hormoner kan ställa till mycket i kvinnokroppen. Det skulle inte förvåna mig om det blev värre innan mensen.
Citera
2024-08-02, 18:11
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Den stora gruppen är kvar men det händer inget mer än att det försvinner kommentarer samt att P redigerar minst sitt "försvarstal".
Men för 6 dagar sen skapades en ny grupp, hemlig så klart, som just nu har 83 medlemmar.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Förväntat. Med fancluben då.

Nä jag tror det var den gruppen som startades samtidigt som Essie- ska hem. Den nya essiegruppen alltså. Hon som startade den förklarade något som jag inte fattade angående namnet och att inte P skulle kunna ta det eller nått. Hon la upp det i nya gruppen men alla gamla inlägg där är ju raderade nu
Citera
2024-08-02, 18:12
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malaquena
Inget självklart som vi från utsidan ser??? A har ju betalningsanmärkningar, P är därmed uppenbart olämplig som förvaltare och kommer ju, om överförmyndare sköter sitt uppdrag, fråntas förvaltarskap.

Det är inte tillräckligt, tror jag. Stor brist på förvaltare, de sparkas inte i första taget och det går hitta på ursäkter.
Men kanske hela cirkusen som varit nu, kan göra att han fråntas uppdraget.
Citera
2024-08-02, 18:14
Avslutad
Citat:

Hittar inte den fast jag söker på Essie.
Citera
2024-08-02, 18:19
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Nä jag tror det var den gruppen som startades samtidigt som Essie- ska hem. Den nya essiegruppen alltså. Hon som startade den förklarade något som jag inte fattade angående namnet och att inte P skulle kunna ta det eller nått. Hon la upp det i nya gruppen men alla gamla inlägg där är ju raderade nu

Ok, men den är ju öppen och offentlig? Med nytt namn och layout så den känns inte igen.

Vet inte hur fejjan funkar men kan man ens se hemliga grupper? Då tappar man ju helt poängen?
Citera
2024-08-02, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Hittar inte den fast jag söker på Essie.

Ni menar inte Essie - sanningen ska fram?

https://www.facebook.com/share/g/q8gvfH2uvpXheRJd/?mibextid=K35XfP
Citera
2024-08-02, 18:23
Medlem
En annan sak, har någon granne letat eller sett något överhuvudtaget?

Kändes som de flesta som letade överallt inte bodde i närheten förutom närmsta kretsen till familjen, samt vilka ID hundar användes? Vet inte hur bra Id hundar är men hundar kan ju söka mer än oss människor samt även missa. Jag undrar om en hund tränad på lik eller döda djur hade hittat något?
Citera
2024-08-02, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Ni menar inte Essie - sanningen ska fram?

https://www.facebook.com/share/g/q8gvfH2uvpXheRJd/?mibextid=K35XfP

Jag läste nu inlägget ovan här om "undergruppen" till Essie-sanningen ska fram, som startades förra veckan tror jag det var. Vet inte varför en sådan skapades men vet att den blev sluten och inga inlägg gjordes där under flera dagar i alla fall. Några andra grupper ser inte ut att finnas på FB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in