2024-07-12, 14:23
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofen12
Har aldrig trott att Christer Pettersson är Palmes mördare. Vad förutom Lisbeths utpekande( som vi alla vet hur det gick till) talar för att han är gärningsmannen?

Den uppenbara mörkläggningen av mordet talar iallafall starkt emot att han är GM.

Förutom Lisbeths utpekande? Skämtar du? Vet du inte omständigheterna och samtidigt spikar att han var oskyldig? Det finns lite mer än så att fundera över när det gäller Greven af Rotebro.

Han befann sig kring mordplatsen den kvällen. Han hade troligtvis tillgång till en revolver av typen Smith & Wesson magnum .365. Han var tidigare dömd för dråp. Hans alibi var ytterst tveksamt. Han hade möjligen motiv, som han möjligen inte var ensam om i sin bekantskapskrets. Hans kroppslängd stämmer bra överens med många av vittnenas signalement. Bland ensamma GM är CP den mest troliga.

Mörkläggning hit och dit. Tror du utredarna själva snickrade ihop ovanstående om CP? Lisbeths signalement + han var i krokarna vid tiden + osäkerheten kring alibi + vapnet + samröre med Tingström? SE, där kan man snacka om att snickra ihop ett luftslott men inte när det kommer till CP.

Intresset för Palmemordet är fortfarande stort men CP alltmer ointressant som GM, förbluffande. Säger inte att jag bombsäkert tror CP sköt Palme men att utesluta han som GM är historielöst.
Senast redigerad av DrComfort 2024-07-12 kl. 14:45.
Citera
2024-07-12, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Förutom Lisbeths utpekande? Skämtar du? Vet du inte omständigheterna och samtidigt spikar att han var oskyldig? Det finns lite mer än så att fundera över när det gäller Greven af Rotebro.

Han befann sig kring mordplatsen den kvällen. Han hade troligtvis tillgång till en revolver av typen Smith & Wesson magnum .365. Han var tidigare dömd för dråp. Hans alibi var ytterst tveksamt. Han hade möjligen motiv, som han möjligen inte var ensam om i sin bekantskapskrets. Hans kroppslängd stämmer bra överens med många av vittnenas signalement. Bland ensamma GM är CP den mest troliga.

Mörkläggning hit och dit. Tror du utredarna själva snickrade ihop ovanstående om CP? Lisbeths signalement + han var i krokarna vid tiden + osäkerheten kring alibi + vapnet + samröre med Tingström? SE, där kan man snacka om att snickra ihop ett luftslott men inte när det kommer till CP.

Intresset för Palmemordet är fortfarande stort men CP alltmer ointressant som GM, förbluffande. Säger inte att jag bombsäkert tror CP sköt Palme men att utesluta han som GM är historielöst.

Det är ju omständigheterna jag känner till angående hennes såkallade vittnesmål, dvs totalt värdelöst och inte tillförlitligt överhuvudtaget , en ren lögn helt enkelt. Jag är 100 % övertygad om att CP inte har något med mordet att göra. CA är bra mycket mer trolig gärningsman än CP, ja även SE är det.
Citera
2024-07-12, 16:19
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Det är ju omständigheterna jag känner till angående hennes såkallade vittnesmål, dvs totalt värdelöst och inte tillförlitligt överhuvudtaget , en ren lögn helt enkelt. Jag är 100 % övertygad om att CP inte har något med mordet att göra. CA är bra mycket mer trolig gärningsman än CP, ja även SE är det.

Ja du, gör du den bedömningen, och kör hårt!
Senast redigerad av DrComfort 2024-07-12 kl. 16:47.
Citera
2024-07-12, 18:47
Medlem
Citat:
Ja du, gör du den bedömningen, och kör hårt!

Hovrätten gjorde ju den bedömningen..
Citera
2024-07-12, 18:51
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Hovrätten gjorde ju den bedömningen..

De gjorde helt rätt i att fria honom. Det höll inte. Men som GM är han inte utesluten för det.
Citera
2024-07-12, 18:54
Medlem
Citat:
De gjorde helt rätt i att fria honom. Det höll inte. Men som GM är han inte utesluten för det.

Nej inte utesluten såklart. Tycker det finns mer som talar emot honom än för iallafall .
Citera
2024-07-15, 06:53
Medlem
bullangeros avatar
20 år sen min gamle vän dog 😔 Ni som vet, ni vet 🙏🏽
Citera
2024-07-15, 08:22
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullangero
20 år sen min gamle vän dog 😔 Ni som vet, ni vet 🙏🏽

Menar du att du är säker på att han är skyldig/oskyldig?
Citera
2024-07-17, 04:24
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kall-Kyl
Kan du ha tagit fel även gällande att K Cnattingius man var systerson till Borgenstierna?
Ja, det kan vara fel.
Citera
2024-07-31, 20:24
Medlem
bullangeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Menar du att du är säker på att han är skyldig/oskyldig?

Han va oskyldig.
Citera
2024-07-31, 20:28
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullangero
Han va oskyldig.

Ok, tack för klargörandet!

Vill du berätta mer om vad han sa privat angående Palmemordet?
Citera
2024-08-02, 18:19
Medlem
100% att Christer var GM! Må Palme vila i frid & Christer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in