2024-08-02, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klippanvast
Med tanke på att Herr Baron snart borde ha en egen avdelning på Alingsås tingsrätt så begriper jag inte hur han kan få uppskov gång på gång? Varför är inte lagen lika för alla?

Det börjar lukta riktigt illa detta ärligt talat.
Jag menar dom pissar bokstavligen på alla dom som drabbats av dessa skojare.
Citera
2024-08-02, 18:24
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Va i h..håller det på fortfarande?
Har för mig att jag läste den här tråden för typ fem år sen

Eller fortsätter han med nya brott?
Citera
2024-08-02, 18:52
Medlem
ponykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Va i h..håller det på fortfarande?
Har för mig att jag läste den här tråden för typ fem år sen

Eller fortsätter han med nya brott?
5 år sen va ju att ta i lite.Men han har hållt på länge.

2021-12-17 Startade den här tråden.
Citera
2024-08-02, 20:31
Medlem
Anledningen till uppskovet har visat sig vara att de hävdar att de betalat skatten!

Citat:
<Skatteverkets ombud> framställer Skatteverkets begäran och grunder enligt konkursansökan
med bilagor, aktbilaga 1-5. Hon tillägger att skulden numera uppgår till 241 592 kr.

Ökningen beror på kostnadsränta.

Södra Bygghjälpen AB motsätter sig ansökan och anför att de har fört över 245 000 kr till sitt skattekonto på Skatteverket den 31 juli 2024. De har försökt att nå handläggaren på Skatteverket för att meddela detta, men ej lyckats nå denne.

Så det lutar ju åt att farsan gått in med stålar... eller att ovanstående bara är påhitt... Snackade han inte med handläggaren på Skatteverket typ 50 ggr om dagen enligt tidigare mål?
Citera
2024-08-03, 11:59
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passaren77
Det börjar lukta riktigt illa detta ärligt talat.
Jag menar dom pissar bokstavligen på alla dom som drabbats av dessa skojare.

Slår vad om att någon eller några mutas rätt så rejält.
Citera
2024-08-03, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Slår vad om att någon eller några mutas rätt så rejält.

Man vill ju inte tro det, men samtidigt många som är nämndemän,domaren bor i kommunen.
Citera
2024-08-03, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passaren77
Man vill ju inte tro det, men samtidigt många som är nämndemän,domaren bor i kommunen.
Jo, koll ifredags morse visade att ingen skatt betalats. Men tingsrätten i Alingsås har tydligen inga direkta kanaler?
Citera
2024-08-03, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Jo, koll ifredags morse visade att ingen skatt betalats. Men tingsrätten i Alingsås har tydligen inga direkta kanaler?

Har länge tyckt såhär men det är dags att någon ifrågesätter dom här. Nu känns de bara uppenbart att dom har kopplingar till tingsrätten. Det finns fan ingne i historien som har klarat sig med så förmildrande straff trotta Grova ekonomiska brott. Det är ett skämt mot alla hederliga medborgare. Tänk på dom som fått gå i konkurrs pga dom här svinen … Dom får se dessa människor fortsätta med att skämta bort systemet.
Varenda kotte på Alingsås tingsrätt borde avgå omdelbums!
Citera
2024-08-03, 20:21
Medlem
Skotsamhyresgasts avatar
Citat:
Anledningen till uppskovet har visat sig vara att de hävdar att de betalat skatten!

Så det lutar ju åt att farsan gått in med stålar... eller att ovanstående bara är påhitt... Snackade han inte med handläggaren på Skatteverket typ 50 ggr om dagen enligt tidigare mål?

Ha ha, det var ju precis det han försökte med senast också!
Han hävdade att han betalat det Skatteverket påstod att han inte betalat. Ändå blev han dömd för skattebrott. Konstigt…
Han hävdade också att han och Skatteverket hade en överenskommelse men att åklagaren inte visste det eftersom myndigheterna inte sparar några mail. Och inte han själv heller, tydligen.
Jösses, vilken dåre…
Citera
2024-08-03, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skotsamhyresgast
Ha ha, det var ju precis det han försökte med senast också!
Han hävdade att han betalat det Skatteverket påstod att han inte betalat. Ändå blev han dömd för skattebrott. Konstigt…
Han hävdade också att han och Skatteverket hade en överenskommelse men att åklagaren inte visste det eftersom myndigheterna inte sparar några mail. Och inte han själv heller, tydligen.
Jösses, vilken dåre…
Jo, man kanske skulle ta sig dit på fredag. Om inte annat för att bjuda den stackars hyresvärden på fika. Eller tårta om han vinner mot mytomanen.
Citera
2024-08-05, 19:22
Medlem
Citat:
Jo, man kanske skulle ta sig dit på fredag. Om inte annat för att bjuda den stackars hyresvärden på fika. Eller tårta om han vinner mot mytomanen.

Dom har väl redan vunnit mot dom, Det är en konkursförhandling nu med fastlaget beslut. Dom ålar sig väl ut denna med haha😂Men denna är nog hög intressant alltså .
Citera
2024-08-05, 20:37
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:

Påminner om klassiska:

Läraren: Wille, varfør har du inte gjort läxan?

WvG: Eh, jag visste inte att vi hade någon, hunden åt upp den och dessutom har jag visst gjort den, skickades in på mail 300 gånger i tisdags.

Killen vet bevisligen hur man utfør en kissa-och-bajsa-i-byxan, men likt denna kortsiktiga "løsning"har det ju aldrig lønat sig? Det är väl enklaste i världen att visa kvitto på inbetalning jmf att hänvisa till att någon inte sett mail.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in