2024-03-30, 20:03
Medlem
Intressant gällande William Göttsches bror och föräldrar är att konkursförvaltaren krävt dem på pengar, efter han betalat dem (läs: fifflat undan pengar till?) när han varit på obestånd:

Citat:
Konkursförvaltningen har framställt återvinningskrav om 205 000 kronor mot Jörgen Bengtsson och Lena Bengtsson i enlighet med
4 kap. 10 § konkurslagen. Jörgen Bengtsson har bestritt återvinningskravet. Konkursförvaltningen har härefter träffat en förlikning med
Jörgen Bengtsson och Lena Bengtsson innebärande att de skulle betala 102 500 kronor till konkursboet. Betalning i enlighet med överrenskommelsen har härefter skett.

Citat:
Konkursförvaltningen har framställt återvinningskrav om 80 000 kronor mot Jimmy Bengtsson i enlighet med 4 kap. 6 § konkurslagen. Jimmy Bengtsson har bestritt återvinningskravet. Konkursfövaltningen har härefter träffat en förlikning med Jimmy Bengtsson innebärande att Jimmy Bengtsson skulle betala 70 000 kronor till konkursboet. Betalning i enlighet med överenskommelsen har härefter skett.
Citera
2024-03-31, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellvete
Ja jag kan verkligen inte förstå hur han inte har råkat illa ut själv ännu. Känns inte som att byggbranchen lever upp till mina fördomar om att dom är machomän med tatueringar som aldrig skulle låta en tanig innebandykille från potatisstaden dra ner byxorna på dom gång på gång..

ryktas om att han betalt många hundra tusen kr för att få bekskydd av HA under ett år.
Citera
2024-03-31, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Intressant gällande William Göttsches bror och föräldrar är att konkursförvaltaren krävt dem på pengar, efter han betalat dem (läs: fifflat undan pengar till?) när han varit på obestånd:

Detta gäller gamla bolaget eller?
Citera
2024-03-31, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passaren77
Detta gäller gamla bolaget eller?
Ja, enskilda firman dvs även Göttsche personligen. Nya bolaget (Södra Bygghjälpen AB) är inte försatt i konkurs än, men den konkursen blir en sann fröjd att följa.
Citera
2024-04-01, 19:38
Medlem
Ska förstås dela med mig av den senaste komiska pärlan från Alingsås tingsrätt, det gäller alltså konkursansökan pga icke-betald lön. Massor av chat och SMS-konversationer med och om herr baronen, håll till godo, skratta inte så att ni spricker bara:
https://delafil.se/ef96885d6a6ada93/Alings%C3%A5s_TR_K_506-24_Aktbil_9,_Komplettering_till_konkursans%C3%B6.p df
Citera
2024-04-01, 19:49
Medlem
Citat:
Ska förstås dela med mig av den senaste komiska pärlan från Alingsås tingsrätt, det gäller alltså konkursansökan pga icke-betald lön. Massor av chat och SMS-konversationer med och om herr baronen, håll till godo, skratta inte så att ni spricker bara:
https://delafil.se/ef96885d6a6ada93/Alings%C3%A5s_TR_K_506-24_Aktbil_9,_Komplettering_till_konkursans%C3%B6.p df

Länken fungerar, men det följer inte med någon fil i nedladdningen! Ser fram mot att läsa detta.
Citera
2024-04-01, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klippanvast
Länken fungerar, men det följer inte med någon fil i nedladdningen! Ser fram mot att läsa detta.
Märkligt, vi har testat på olika datorer och olika webbläsare utan problem. Kör du via mobilen? Vet inte hur bra det funkar. Obs att bildkvaliteten inte är toppen. Funkar på padda också.
Citera
2024-04-01, 22:40
Medlem
Citat:
Märkligt, vi har testat på olika datorer och olika webbläsare utan problem. Kör du via mobilen? Vet inte hur bra det funkar. Obs att bildkvaliteten inte är toppen. Funkar på padda också.

Hej fiesp,

Efter man tryckt Ladda ner så säger telefonen "no file".
Den verkar ladda ner då det tar lite tid, men när den är klar funkar det inte.
Citera
2024-04-01, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBlackMagic
Hej fiesp,

Efter man tryckt Ladda ner så säger telefonen "no file".
Den verkar ladda ner då det tar lite tid, men när den är klar funkar det inte.
Märkligt. Jag testar med en annan uppladdningssida imorgon. Men rekommenderar verkligen inte att läsa den på mobilen då man behöver förstora upp en hel del för att det ska bli läsbart.
Citera
2024-04-02, 09:07
Medlem
Hellvetes avatar
Citat:
Märkligt. Jag testar med en annan uppladdningssida imorgon. Men rekommenderar verkligen inte att läsa den på mobilen då man behöver förstora upp en hel del för att det ska bli läsbart.
Funkar för mig
Citera
2024-04-02, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellvete
Funkar för mig
Bra att veta, tack! Tror att problemet är just om man försöker läsa pdf:en på mobil.
Citera
2024-04-02, 09:16
Medlem
Citat:
Bra att veta, tack! Tror att problemet är just om man försöker läsa pdf:en på mobil.

Funkar för mig med, på mobil.
Man får förstora en del bara, men sedan kan man läsa komiken.
Jösses vilket skämt han är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in