2024-09-14, 01:08
Medlem
Från fakturorna de själva skickade in till rätten (och inkompetent maskade) framgår att William Göttsche i egen hög person både står som referens och kontaktperson så sent som i år. Trots näringsförbud som förbjuder honom att arbeta i närståendes företag. Tyvärr är det knappast lönt att tipsa lämpliga parter om det nu när han redan dömts till ett kännbart fängelsestraff.
Citera
2024-09-14, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exaktogral
Läst denna idag, kan vara det roligaste jag läst. Så bra att jag va tvungen att posta!
Tycker hans hockey karriär borde lyftas fram, den som han också skippade att dyka upp på.
Synd han inte kunde hjälpa spelarna med entreprenörskapet och andra talanger....
Firman va enkel att sköta på distans i alla fall...
https://www.lakesideleader.com/the-word-from-the-icedogs-we-are-going-ahead/
https://www.lakesideleader.com/icedogs-coach-to-give-players-the-tools-to-evolve/
https://www.lakesideleader.com/and-now-for-something-somebody-completely-different/
Herregud, lika oduglig och frånvarande som tränare då? Jaja, leoparden byter ju inte sina fläckar … Teamet sammanträder som vanligt i kommande vecka.
Citera
2024-09-14, 13:52
Medlem
Skotsamhyresgasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Från fakturorna de själva skickade in till rätten (och inkompetent maskade) framgår att William Göttsche i egen hög person både står som referens och kontaktperson så sent som i år. Trots näringsförbud som förbjuder honom att arbeta i närståendes företag. Tyvärr är det knappast lönt att tipsa lämpliga parter om det nu när han redan dömts till ett kännbart fängelsestraff.

Mja, brott mot näringsförbud kan ge fängelse i upp till två år.
Dock är det väl vanligare med böter, men i det här fallet kan det väl knappast handla om ett ringa brott då han högst systematiskt bryter mot varenda regel.
Det kanske kan vara värt det!
Citera
2024-09-14, 16:37
Medlem
Kaffekrigs avatar
Citat:
Herregud, lika oduglig och frånvarande som tränare då? Jaja, leoparden byter ju inte sina fläckar … Teamet sammanträder som vanligt i kommande vecka.

Fast hur man kan anställa en person inom hockeyvärlden som inte ens har en profil på Elite Prospects är ju intressant (jag hittar inte någon profil där, och jag finns där). Det visar ju att klubben verkar lika inkompetent.

Jag undrar vad det är för Pro-kontakter Baronen har som han dessutom har skrutit om. Jag känner hockeyproffs med, men det ger mig noll cred i att jag har Pro-kontakter, då jag inte kan använda dom till något annat än - Jag har spelat med dom, och varit på enstaka grillfester…
Citera
2024-09-14, 19:35
Medlem
Vi kollade faktiskt upp honom med hockeyfolk i trådens barndom, och det fanns inget spår av honom i de sammanhang han borde synts i om han var aktiv. Jaja, är man mytoman så kan det väl inte hjälpas.
Citera
2024-09-14, 19:47
Medlem
GastonLeMans avatar
Sök på baronen och Kungälvs hockey.
Där finns lite hockey info.
Citera
2024-09-14, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Sök på baronen och Kungälvs hockey.
Där finns lite hockey info.
Tja, jag vet inget om sport, någon i teamet kan säkert kolla upp det närmare.
Citera
2024-09-15, 07:23
Medlem
Utifall att fler likt oss undrat vad de lyckas locka för kunder kommer här en lista på de som framgick av tidigare nämnda handlingar. Imponerande ändå! Eller skrämmande.

Ett fåtal har betalat helt, en del delvis, och de flesta har inte betalat ett öre på två år.
Skatteverket verkar även, klokt nog, hålla inne på utbetalning av ROT-avdrag.

Ett (minst) av offren har sökt om betalningsföreläggande mot Södra Bygghjälpen för att kräva pengarna tillbaka!

Citat:
Halvstort företag, renhållning, Ucklum - 86312 kr
Privatperson, villa, Sollentuna - 100000 kr
Privatperson, villa, Göteborg - 86250 kr
Privatperson, villa, Sandared - 204286 kr
Samfällighetsförening, Västra Frölunda - 493411 kr
Mindre företag, import/export, Ryd, numera i konkurs - 119753 kr
Halvstort företag, fastighetsservice, Västra Frölunda - 525698 kr
Mindre företag, fastigheter, Nygård - 53019 kr
Småbåtshamn, Västra Frölunda - 595168 kr
Privatperson, bor i lägenhet, Göteborg - 72470 kr
Privatperson, bor i lägenhet, Göteborg - 291307 kr
Privatperson, bor i lägenhet, Malmö - 74138 kr
Bostadsrättsförening, Tynnered - 58413 kr
Privatperson, villa, Göteborg - 4500 kr
Mindre företag, städ, Borås - 28875 kr
Citera
2024-09-18, 21:45
Medlem
Händer mer kul i konkursen, teamet jobbar på det medan jag börjar med kapitel 5 av sammanfattningen av tråden. Varit lite lat pga mycket på jobbet, kommer nog i helgen.
Citera
2024-09-19, 00:50
Medlem
EnStrumpaKorts avatar
Citat:
Händer mer kul i konkursen, teamet jobbar på det medan jag börjar med kapitel 5 av sammanfattningen av tråden. Varit lite lat pga mycket på jobbet, kommer nog i helgen.

Du/ni gör ett fantastiskt jobb! Ta lördagen ledig så kan du/ni uppdatera oss andra på söndag. Man måste få ta sig en ledig dag då och då.
Citera
2024-09-20, 23:00
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av EnStrumpaKort
Du/ni gör ett fantastiskt jobb! Ta lördagen ledig så kan du/ni uppdatera oss andra på söndag. Man måste få ta sig en ledig dag då och då.
Teamet hälsar och tackar! Brinner av önskan att delge alla senaste, men inväntar teamets rapport. Det finns ju Allingsåsbor i tråden, har brorsan verkligen flyttat in i huset med baronen och föräldrarna? Lagbrott om det är falsk mantalsskrivning. Inte för att baronen bryr sig, men brorsan ska väl oroa sig. Iaf innan han får alla betalkrav från konkursen som är tusen gånger värre. Och det kommer han att få.
Citera
2024-09-20, 23:50
Medlem
Kan tillägga att researchteamets ledare inte har ett uns av sympati för brorsan utan bedömer honom som helt medskyldig efter att ha läst alla dokumenten. Någon tidigare hävdade att brorsan är lite svagbegåvad, isf kan jag iaf tycka lite synd om honom nu när skiten snart faller ned som ett ton tegelstenar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in