2024-08-01, 21:31
Medlem
Detta är Tove-fallet men på steroider.
Citera
2024-08-01, 21:32
Medlem
[quote=vonDy|89058738]
Citat:
Ursprungligen postat av Humleburk
Troligtvis inte, men vill man skrämma någon så rispar man med kniven.
Vill man skada/ha ihjäl någon så hugger man.

Att någon tonåring sen säger i en video att de har träffat pulsådern det är nog bara bull, hur skulle hon veta det?
Hur skulle personerna kunna veta va de har träffat med kniven?
De har troligtvis huggit i benet och tjejen har förblött.[/QUOT

Stora Pulsådern ( Aorta ) går även i benet.
Tror ej att de förstod det.
Och kanske ej Ni ej heller här, som spekulerar?

Om Emilia blivit huggen i benet, så kan det har varit dödsorsak.
Ja är väl medveten om att aortan går i låret, men jag skulle inte kunna se en skada och säga att kniven har träffat just aortan och det tror jag inte heller att en tretton-/femtonåring kan..
Citera
2024-08-01, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Nej MGM1 Rs pappa sitter inte häktad för misshandel mot R. Den domen kom i maj o fallet är klart o han dömdes till fängelse totalt 3mån ihop med brotten mot en annan 17åring.

Det är lååånga väntetider på att få inställa sig i fängelset, du kan få vänta över ett år pga platsbrist, o att han redan skulle sitta i fängelse för en dom som kom i maj med ett sånt kort straff är extrem minimal chans.

Att någon påstår det är väl för o försöka rikta misstankarna om att han skulle vara MGM3 åt något annat håll.
Var inne på samma resonemang tidigare i tråden. Dock ser jag det inte som 100% omöjligt att det skulle stämma att pappa M*radon* sitter. Men tillsammans med uppgiften att SiS skulle ha skickat 13åringen till honom på permis (som iofs kanske inte är verifierad) så känns det osannolikt. Jag lutar åt desinformation. Som jag förstod var infon från någon i 13åringens familj till BOs släkting med alias "Sjukassan" här på Flashback (den senare har jag absolut noll anledning att misstro i sammanhanget). Spontant har jag dock lite svårt att förstå varför dessa kommunicerar med varandra och hur uppriktig dylik kommunikation kan förväntas vara.
* = a
Senast redigerad av 163-127-123-aka-1 2024-08-01 kl. 21:41.
Citera
2024-08-01, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Ja, frågan är om de kommer dömas för dråp eller mord? Jag gissar på det förstnämnda, eftersom försvaret sannolikt kommer hävda att knivhuggen i låret inte var ämnat att få dödlig utgång, utan bara att skrämma? Ska bli intressant att följa framtida rättegång och utredning. Jag får lite Tove-vibbar av detta fall. Typ att djävulen flugit i dessa unga tjejer (precis som i Tove-fallet). Fast detta fall känns makabrare, mer utstuderat? Det mest bisarra i Tove-fallet var ju (enligt mig) att man släpade ut den döde i skogen, och försökte elda upp kroppen, två ggr dessutom.

Det är många försvårande omständigheter som talar mot att det skulle bedömas som grov misshandel/dråp. Hela upplägget hur man lurar dit henne, silvertejp och knivar, avsides plats, två mot en, att man filmar, sen lämnar hennes döendes och dumpar hennes saker och annat. Skrattar och tycker det är kul när man torterar, hotar och plågar henne till döds. Klär av henne.

Tillkallar ingen hjälp utan TikTokar om tortyren.

Jag vet inte men jag skulle inte bli förvånad om 15-åringen döms för mord.
Citera
2024-08-01, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VL86
Finns en BDSM-klubb på andra sidan bron. Vet dem sysslar med rätt brutala saker.
Din kommentar är enbart fördomsfull och har ingenting med ämnet att göra.
Citera
2024-08-01, 21:43
Medlem
Jag körde förbi Landskonas nya station och den gamla (i dess närhet skedde mordet) det är en bra bit mellan dem. Det betyder att E tagit buss från den nya till den gamla och där blivit lurad av galningen M att gå mot de gamla godsvagnarna. Väl där så hoppar psykot R ut från en vagn och tillsammans med galningen M börjar de misshandeln som senare leder till mord.
Citera
2024-08-01, 21:44
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFixx
Som jag förstår det är Rafaella skåning och Melak uppvuxen i Västerås. Man hör båda prata i klippet, mgm1 är skåning (hörs när hon skrattande säger "haha ska vi? Ska vi klä av henne?)
Man hör även att mgm2 har en mer "uppländsk" dialekt (för oss här nere i söder ).
Alltså R är den som sitter på E och slåss, M är den som filmar och hotar med kniv.

Har svårt för att skilja på dialekter när det är brytning och dessutom yalla hit och yalla dit.

Så ja du kan absolut ha rätt i det du säger.
Citera
2024-08-01, 21:48
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Det är många försvårande omständigheter som talar mot att det skulle bedömas som grov misshandel/dråp. Hela upplägget hur man lurar dit henne, silvertejp och knivar, avsides plats, två mot en, att man filmar, sen lämnar hennes döendes och dumpar hennes saker och annat. Skrattar och tycker det är kul när man torterar, hotar och plågar henne till döds. Klär av henne.

Tillkallar ingen hjälp utan TikTokar om tortyren.

Jag vet inte men jag skulle inte bli förvånad om 15-åringen döms för mord.

Jag håller med dig, brottet framstår som extremt vidrigt och utstuderat. Oerhört kränkande för offrets anhöriga att filmen florerar på nätet. Tyvärr tror jag att hennes föräldrar sett videon (säkert av samma anledning som många i tråden gjort, korkad - snudd på tvångsmässig nyfikenhet). Det går inte att föreställa sig den smärta föräldrarna går igenom när det ser videon.

Hoppas gärningsmännen döms för mord, dessvärre lär ju straffen utebli pga låg ålder. Jag skulle önska att domstolen statuerar exempel och ändrar praxis, så att GM får långa och kännbara straff. Men det är väl att hoppas på för mycket. När GM når myndig ålder lär de sannolikt ha "avtjänat" straffen sedan länge och med nya identiteter vandra ute i det fria. Så vidrigt.
Citera
2024-08-01, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miradoux
Jag körde förbi Landskonas nya station och den gamla (i dess närhet skedde mordet) det är en bra bit mellan dem. Det betyder att E tagit buss från den nya till den gamla och där blivit lurad av galningen M att gå mot de gamla godsvagnarna. Väl där så hoppar psykot R ut från en vagn och tillsammans med galningen M börjar de misshandeln som senare leder till mord.

Har stått att ena tjejen mötte Emilia på stationen dom promenerade ner till gamla stationen, där andra tjejen väntade.
Kommer inte ihåg var jag läst det.
Citera
2024-08-01, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Det verkar så. Det har enbart länkats en film vad jag vet och den är på 38 sekunder.
Det finns bara en film på cirka 40 sekunder. Att annat är bullshit och från folk som ska verka viktiga.
Citera
2024-08-01, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Hur och vida det är hennes far som är misstänkt för skyddande av brottsling vet vi inte, det är spekulationer som kom från en källa som sen drog tillbaka det. Men hennes far är ändå av intressant karaktär. Han har domar mot sig där han har misshandlat sin dotter, hotat folk och ägnat sig åt bedrägerier. Det ger en inblick i vad för förhållanden gärningsmannen har vuxit upp under.

Frågan är hur ni vet vem som är denna gärningsperson.
Citera
2024-08-01, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Jag håller med dig, brottet framstår som extremt vidrigt och utstuderat. Oerhört kränkande för offrets anhöriga att filmen florerar på nätet. Tyvärr tror jag att hennes föräldrar sett videon (säkert av samma anledning som många i tråden gjort, korkad - snudd på tvångsmässig nyfikenhet). Det går inte att föreställa sig den smärta föräldrarna går igenom när det ser videon.

Hoppas gärningsmännen döms för mord, dessvärre lär ju straffen utebli pga låg ålder. Jag skulle önska att domstolen statuerar exempel och ändrar praxis, så att GM får långa och kännbara straff. Men det är väl att hoppas på för mycket. När GM når myndig ålder lär de sannolikt ha "avtjänat" straffen sedan länge och med nya identiteter vandra ute i det fria. Så vidrigt.

Precis. Det är ju så klart viktigt att utreda vad som har hänt och att de döms på rätt sätt. Men i slutändan blir det inga vidare konsekvenser ändå. Så som deras liv har sett ut med sis-hem osv så blir det ju bara att fortsätta som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in