2024-08-01, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 163-127-123-aka-1
Så, 13åringens sjuka pappa ska alltså eventuellt ha varit frihetsberövad vid tiden för mordet. Inte 100% bekräftat men OM det stämmer:
- vem är MGM3 / Sekretess D som är misstänkt för grovt skyddande av brottsling? Handlar det t ex om M*y* aka lill*n583? Någon annan släkting till 13åringen eller en okänd från chattgruppen?
- om 13åringen var på permis från SiS och inte skulle bo hos sin pappa, vem skickade SiS iväg henne till?!?!

M*y* aka lill*n583 eller någon med tillgång till hennes konto är tillbaka vid tangentbordet efter ett eller ett par dygns frånvaro och har nu raderat alla klipp som rör mordet på BO. Var har hon varit? Varför raderar hon klippen? Någon som vet mer kring M*y*?

Förmodligen raderade hon filmerna pga hat på TT och att folk här inne försökte få det till att hon skulle vara MGM3 och/eller anstiftare till misshandeln. Extremt långsökta spekulationer, imo, i synnerhet med tanke på att MGM3 har uppgetts vara vuxen. Först skriker alla i tråden efter förstahandsuppgifter. Sen, när någon med förstahandsuppgifter väl går ut med dem, misstänkliggörs hon för diverse skit som det inte finns några indikationer på att hon skulle ha med att göra. Var det fel av henne att inte varna Emilia? Ja. Om hon var med i chatten (fortfarande en obekräftad uppgift då hon själv har hävdat att hon inte fick något filmklipp skickat till sig) var det även fel av henne att inte ringa polisen. Men vi alla vet; golare har inga polare. Åtminstone inte i sådana kretsar. Hon har enligt egen uppgift på TT ett aktivt drogmissbruk (röka + tabletter) och är med största sannolikhet mycket emotionellt avtrubbad pga det. Lägg till depression (vilket skapar känslor av likgiltighet och maktlöshet) och en förhöjd acceptans för våld (pga social kontext). Vi behöver inte veta mer om henne för att förstå hennes icke-agerande och avtrubbade rants. Tyckte det var tydligt när jag såg hennes TT-filmer att hon gärna ville få det att låta som att hon hade mer insyn och kunskap än hon egentligen hade. Till exempel hävdade hon att polisen hittade Emilia på dagen, vilket vi alla vet är falskt. Jag bedömer dock hennes uppgifter om uppsåt och dödsorsak som trovärdiga. Hon sa i en av filmerna att hon hade kontakt med R*faellas mamma. Jag tolkade det som att hon hade fått vissa av uppgifterna från henne, vilket skulle kunna förklara varför hon försökte få det att låta som att M*lak bar all skuld och allt ansvar – dvs försöka hålla sig väl med sin källa (mamman) genom att försöka rentvå hennes dotter online. Men M*yas förskjutande av skuldbördan skulle givetvis också bara kunna bero på att hon är bättre vän med R och därför känner större lojalitet mot henne. Skulle dock vilja veta mer om R*faellas mamma. Varför har hon insyn? Om R’s vän har kontakt med mamman lär ju även R ha det själv? Kan mamman vara MGM3?
Citera
2024-08-01, 20:47
Moderator
OYs avatar
Har det läckt ut om brottsoffret avled när de misstänkta mördarna var på plats eller om hon avled efter att de lämnat brottsplatsen?

Kan det ha betydelse för bedömningen om det handlar om mord eller dråp?

Likgiltiga tycks de misstänkta vara.
Citera
2024-08-01, 20:51
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Ja, problemet är att man inte ser något blod, varken på kniven som de viftar med, eller någon annanstans. Om du menar att man träffat på ett sånt sätt att man förblöder av skadorna så blöder det rejält.
Sant, nu är jag inte 100 på tidsintervallen innan Bo hittades vilket kanske har viss relevans om dödorsaken var blodförlust, vilket är det som framfört som troligast av oss blåbär i tråden. En annan kanske lika trolig dödsorsak är kvävning som kan ha viss bäring med tanke på den omfattande tejpningen. Svårt att se hur tejpen var placerad över munnen/ansiktet vilket skulle indikera kvävning, om nu inte Bo tejpades ytterligare en gång i ondskefullt syfte innan dom våldsamma flickorna avvek från Bp.
Senast redigerad av Taggad 2024-08-01 kl. 20:58.
Citera
2024-08-01, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Den ena av personerna är namngiven som misstänkt direkt av tingsrätten iaf, och det är ju inget svårutrett fall, så de borde ha rätt. Säker är man aldrig innan en dom har fallit, men vi är nog ändå rätt trygga i vilka som har gjort detta med det som har framkommit.

Jag tänker mer på den sekretessbelagda personen. Hennes far diskuteras mest.
Citera
2024-08-01, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Är det verkligen troligt att dessa blattebrudar vet vart lårpulsådern sitter? Kanske högg de den av "misstag"? De kanske "bara" ville skrämma henne, och så "råkade" hon förblöda?
Troligtvis inte, men vill man skrämma någon så rispar man med kniven.
Vill man skada/ha ihjäl någon så hugger man.

Att någon tonåring sen säger i en video att de har träffat pulsådern det är nog bara bull, hur skulle hon veta det?
Hur skulle personerna kunna veta va de har träffat med kniven?
De har troligtvis huggit i benet och tjejen har förblött.
Citera
2024-08-01, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Dom har ju erkänt att dom var där o berättat lite för snuten om vad som hände dock inte erkänt att dom dödade henne

"Dom". En är det sekretess på. Bevisad endast av Tictoc och Flashback. Kunde vara fel namn.
Citera
2024-08-01, 21:00
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Visst. Men skulle polisen köra mun-mot-mun-metoden på ett huvud som saknar kropp? Svenska polisen kanske anses vara lite dumma… men det finns ändå gränser..

Han/hon skriver klart och tydligt att poliserna kan meddela att återupplivning inte är möjligt - skulle tro att om en kropp saknar huvud, så faller detta in under denna kategori, dvs. inte återupplivbar... Eller, om kroppen är delad i små delar... Eller, krossad under en asfaltsroller...
Citera
2024-08-01, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Du kanske menar hans föräldrar, far död innan sondottern var född, gamla mamma, 92, ska vi beskylla henne?
Ha ha, näe kanske inte just dessa om det stämmer. Gick som sagt på tidigare info i tråden. Då handlar det kanske om någon(ra) av de andra i den problemtyngda S3zkir släkten som ägnat sig åt att grovt skydda brottsling. Eller inte.
Senast redigerad av 163-127-123-aka-1 2024-08-01 kl. 21:15.
Citera
2024-08-01, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Ja du har sagt det.
Men ja, ursäkta om jag inte tror på "de som känner båda MGM har på TT identifierat båda två"

Finns för många som dels här och på TT försöker få det att framstå att MGM1 är egentligen bara ett offer i allt detta.
M*y* är ett perfekt exempel.

Det är inte svårt att "styra massan" på TT..
Tror att kommer nog komma många falska vittnesmål i detta.

Som jag förstår det är Rafaella skåning och Melak uppvuxen i Västerås. Man hör båda prata i klippet, mgm1 är skåning (hörs när hon skrattande säger "haha ska vi? Ska vi klä av henne?)
Man hör även att mgm2 har en mer "uppländsk" dialekt (för oss här nere i söder ).
Alltså R är den som sitter på E och slåss, M är den som filmar och hotar med kniv.
Citera
2024-08-01, 21:07
Medlem
31337Tiggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-05-26
Var det självmordet med geväret? Vet du mer kan du skicka PM

VA inte det nej
Citera
2024-08-01, 21:07
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humleburk
Troligtvis inte, men vill man skrämma någon så rispar man med kniven.
Vill man skada/ha ihjäl någon så hugger man.

Att någon tonåring sen säger i en video att de har träffat pulsådern det är nog bara bull, hur skulle hon veta det?
Hur skulle personerna kunna veta va de har träffat med kniven?
De har troligtvis huggit i benet och tjejen har förblött.

Ja, frågan är om de kommer dömas för dråp eller mord? Jag gissar på det förstnämnda, eftersom försvaret sannolikt kommer hävda att knivhuggen i låret inte var ämnat att få dödlig utgång, utan bara att skrämma? Ska bli intressant att följa framtida rättegång och utredning. Jag får lite Tove-vibbar av detta fall. Typ att djävulen flugit i dessa unga tjejer (precis som i Tove-fallet). Fast detta fall känns makabrare, mer utstuderat? Det mest bisarra i Tove-fallet var ju (enligt mig) att man släpade ut den döde i skogen, och försökte elda upp kroppen, två ggr dessutom.
Citera
2024-08-01, 21:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamigfaan
Ja, helt rätt (måste vara det enda rätta jag någonsin sett dig skriva i trådarna här på FB, då du ALLTID försvarar föräldrar till mördade barn hur fel det än är) - om alla vore som jag skulle det definitivt hända mycket färre saker med unga människor, för då skulle inga unga människor ränna vind för våg och vara ute hela nätterna utan att föräldrarna har en aning/bryr sig om vad de gör och vilka de är med. Helt sjukt hur många i denna tråd som tycker det är helt OK att låta barn ränna ute om nätterna. Så det är synd att dagens föräldrar spårat ur så fullkomligt…

Och du kan inte VETA hur det varit om hon haft ”hitta” på tfn… Du TROR att det hade varit kört oavsett men det finns inget dom säger att det är som DU tror… Du tror mycket när dagen är lång du….
Jo, det kan jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in