2024-07-27, 19:29
Medlem
Husets andar med Christoffer Nore’n, medium. Avsnitt 4, Umedalen på YT. Om detta är fejk måste han nästan ha repeterat det i förväg med kvinnan i avsnittet. Eller åtminstone tagit reda på mycket i förväg innan programmet spelades in?
Senast redigerad av Tedrom 2024-07-27 kl. 19:38.
Citera
2024-08-01, 00:10
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Husets andar med Christoffer Nore’n, medium. Avsnitt 4, Umedalen på YT. Om detta är fejk måste han nästan ha repeterat det i förväg med kvinnan i avsnittet. Eller åtminstone tagit reda på mycket i förväg innan programmet spelades in?

Alla vi är likadana när vi gör det här, vi får informationen från den andra sidan på detta sättet.

Fastän Christoffer är en amatör på många sätt är det godkänt av en världsmästare.
Citera
2024-08-01, 00:59
Medlem
DrJolls avatar
Mediumet Camilla Örnberg uppfattar jag som seriös och även det bästa Mediumet. Terry är intressant i slutet när de tar varandra i hand och står i en ring. Jörgen tycker jag bara svamlar och är inte trovärdig. Pierre H har definitivt nåt.
Citera
2024-08-01, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrJoll
Mediumet Camilla Örnberg uppfattar jag som seriös och även det bästa Mediumet. Terry är intressant i slutet när de tar varandra i hand och står i en ring. Jörgen tycker jag bara svamlar och är inte trovärdig. Pierre H har definitivt nåt.

Ingen är trovärdig då hela spektaklet är ett stageat underhållningsprogram och har inget seriös dokumentärt eller vetenskapligt i sig. Dessutom har inget medium i hela världen någonsin kunnat bevisa sina förmågor, inte ens påvisat dem. Och detta trots att ära berömmelse och miljonbelöningar erbjudits.

Man får helt enkelt vara naiv och godtrogen på en särdeles hög nivå om man tror på Det Okända…
Citera
2024-08-02, 02:27
Medlem
DrJolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ingen är trovärdig då hela spektaklet är ett stageat underhållningsprogram och har inget seriös dokumentärt eller vetenskapligt i sig. Dessutom har inget medium i hela världen någonsin kunnat bevisa sina förmågor, inte ens påvisat dem. Och detta trots att ära berömmelse och miljonbelöningar erbjudits.

Man får helt enkelt vara naiv och godtrogen på en särdeles hög nivå om man tror på Det Okända…

Ha ha! Okej, jag tycker iallafall att programmet är mycket underhållande. Helt sant, det är inte speciellt vetenskapligt.
Citera
2024-08-02, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrJoll
Ha ha! Okej, jag tycker iallafall att programmet är mycket underhållande. Helt sant, det är inte speciellt vetenskapligt.

Det glädjer mig. Och så länge man har din hållning och förståelse om detta så är det himla mycket helt ok att tycka att det är ett underhållande program.

Det blir däremot fånigt när vissa envist hävdar att JOOOO det är verkligt, medium existerar, spöken finns, och programmet äkta, dett trots att det aldrig någonsin framkommit ett enda vetenskapligt stöd för det de påstår.
Citera
2024-08-02, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Alla vi är likadana när vi gör det här, vi får informationen från den andra sidan på detta sättet.

Fastän Christoffer är en amatör på många sätt är det godkänt av en världsmästare.

Vad pratar du om, vilka ”vi” och vaddå världsmästare??? Finns det någon annan som har sett programmet jag nämnde
Citera
2024-08-13, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grohl
Det där skulle jag vilja se, för den typen av "out of body experience" har motbevisats om och om igen. Det är en del av hjärnan som får oss att uppleva att vi befinner oss inuti våra kroppar, och genom att stimulera den kan man få det att kännas som att man befinner sig utanför kroppen. Ingen har så vitt jag vet kunnat bevisa att man kan se saker på det där sättet heller.

Kan du länka fakta om detta. Intressant. Vilken del I hjärnan stimuleras? Varför stimuleras den plötsligt.
Citera
2024-09-28, 03:22
Medlem
BIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facingevil
Kan du länka fakta om detta. Intressant. Vilken del I hjärnan stimuleras? Varför stimuleras den plötsligt.
Läs lite neurologi/neuropsykologi. Långt ifrån komplett men det här är en väldigt bra sammanfattning:
https://youtu.be/daUnVir0qUE?si=8kKECJz7X_JgfWXZ
Citera
2024-11-24, 03:50
Avslutad
Sitter och kollar just nu på 7an hahaha tycker det här är mer underhållande än lyxfällan. Han manipulatören som blivit uthängd i TV-programmet insider för 20 år sedan som en ren skitpratare se han fortsätta fiffla folk som inte har ett stabilt psyke är fan fördärvligt. Nästan alltid kvinnorna som tror på skiten medans deras män jamsar eller så är det en sjuk morsa som sprider spräck som spiller över på dottern, där är det mer illa att behöva bevittna.
Citera
2024-11-24, 10:48
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Sitter och kollar just nu på 7an hahaha tycker det här är mer underhållande än lyxfällan. Han manipulatören som blivit uthängd i TV-programmet insider för 20 år sedan som en ren skitpratare se han fortsätta fiffla folk som inte har ett stabilt psyke är fan fördärvligt. Nästan alltid kvinnorna som tror på skiten medans deras män jamsar eller så är det en sjuk morsa som sprider spräck som spiller över på dottern, där är det mer illa att behöva bevittna.

Ja, visst är det roligt att kolla på för det är så dumt rakt igenom.
Något jag reagerar på är varför man inte lyckats fånga några spökerier på film?
Här har man alltså under en hel dag dragit in ett helt kamerateam i hus där det kryllar av spöken men inte ett enda har tagit sig mod att kliva fram framför kameran.
Spöken brukar ju av någon anledning alltid få kalla fötter när man filmar men efter flera hundra avsnitt av det Okända borde man nästan ha stött på något spöke som kanske varit lite kamerakåt under sin livstid.
Ja, menar, om de nu är osynliga på film så borde de kunna köra med sina vanliga trick att banka i skåpsdörrar och springa i trappor.
Om inget annat så borde mediumet som har direktkontakt med spöket kunna be spöket att smälla lite i väggarna på beställning.
Eller tänker jag fel här?
Citera
2024-12-08, 23:15
Medlem
Pungkorps avatar
Jag är så jäkla nyfiken! Det Okända är ett sådant där guilty pleasure jag har. Har ni lyssnat på podden Fenomen?
De intervjuar en snubbe som jobbat med Det okända.
Han berättar att det är ett medium som är populärt än. Men som är totalt fake. Han ska gå och pinka hela tiden och kollar badrumsskåp och grejer.
Måste få veta vem det är. Misstänker han med initialerna PH väldigt starkt… Han ger så jävla skeva vibbar.
Någon som har koll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in