Citat:
Ursprungligen postat av
ZenFinancier
Låter mest som du gissar vad andra står för och har som grund. Du verkar inte ens ha några som helst belägg för att de personer som upprör dig skulle vara "falska kristna". Lär dig att lyssna på vad folk faktiskt uttrycker istället för att skapa halmgubbar så går det bättre för dig.
Kritiken mot detta spektakel kan baseras på många olika saker, kristen grund eller t.ex. kritik mot woke och HBTQPeddo som jag baserar min kritik på. Alla måste inte ha samma grund för kritiken.
Men det jag skrev om var vad icke-troende gör i de troendes namn när de kallar det, som även sannolikt var en oavsiktlig tillfällighet, för en hädelse mot Gud.
Elon Musk som är i trådrubriken är ett exempel. Jag har inte hört att han skulle vara en kristen. Sedan har jag sett minst ett dussin videoklipp om detta och de flesta, om inte alla, som uttalar sig om hur hädiskt det var mot kristna är inte kristna själva.
Jag har hört kristna också och de är mer medvetna om var de själva kommer ifrån när det gäller synden och är mer inne på att be för och hoppas på det bästa för de som är inne i HBTQ etc..