2024-07-31, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Det är bara att lyssna på vad han själv har sagt. Han var det inte tidigare i alla fall. "Kulturell kristen" bara.

Så vad klagar du på då, om han är "Kulturell kristen" varför skulle han då inte få uppröras över detta? Vilket uttalande från honom är det ens du upprörs över, kan du ge ett exakt citat?
Citera
2024-07-31, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Det kanske är ett bevis för guds existens att det ösregnade över eländet?
Nej, det var slumpen bara.
Citera
2024-07-31, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Så vad klagar du på då, om han är "Kulturell kristen" varför skulle han då inte få uppröras över detta? Vilket uttalande från honom är det ens du upprörs över, kan du ge ett exakt citat?
Jag upprörs inte över något och klagar inte? Jag bara säger att konfliktskaparna över den påstådda hädelsen inte främst är kristna utan andra som håller på under kristet flagg. Med kristna menar jag inte kulturellt kristna. Även Richard Dawkins är en kulturell kristen.
Citera
2024-07-31, 22:29
Medlem
Citat:
Jag upprörs inte över något och klagar inte? Jag bara säger att konfliktskaparna över den påstådda hädelsen inte främst är kristna utan andra som håller på under kristet flagg. Med kristna menar jag inte kulturellt kristna. Även Richard Dawkins är en kulturell kristen.

Låter som du klagar och upprörs över detta, varför tjatar du annars om det?
Fortfarande oklart vad du kritiserar Musk för, exakt vilket uttalande från honom har du problem med?
Citera
2024-07-31, 22:45
Medlem
Citat:
Låter som du klagar och upprörs över detta, varför tjatar du annars om det?
Fortfarande oklart vad du kritiserar Musk för, exakt vilket uttalande från honom har du problem med?
Jag som troende vet att man inte kan håna Gud och komma undan med det. Om det var det de gjorde så överlämnar jag det till Gud, om det inte var det så är det ingenting att uppröra sig över. Så oavsett vilket så finns det ingen anledning att uppröra sig. Det här vet sanna kristna och därför ser man inte heller att det är sanna kristna som mest blåser upp detta. Det är andra.
Citera
2024-07-31, 22:49
Medlem
Citat:
Jag som troende vet att man inte kan håna Gud och komma undan med det. Om det var det de gjorde så överlämnar jag det till Gud, om det inte var det så är det ingenting att uppröra sig över. Så oavsett vilket så finns det ingen anledning att uppröra sig. Det här vet sanna kristna och därför ser man inte heller att det är sanna kristna som mest blåser upp detta. Det är andra.

Och för att du tycker det så får ingen annan uppröras över detta, alla måste vara som du annars blir du upprörd och klagar över hur andra reagerar?

Varför tjattrar du ens om detta, varför inte leva som du lär och överlämna detta till Gud? Men du är förstås en hycklare som agerar tvärtemot det du förespråkar.
Citera
2024-07-31, 23:01
Medlem
Citat:
Och för att du tycker det så får ingen annan uppröras över detta, alla måste vara som du annars blir du upprörd och klagar över hur andra reagerar?

Varför tjattrar du ens om detta, varför inte leva som du lär och överlämna detta till Gud? Men du är förstås en hycklare som agerar tvärtemot det du förespråkar.
Jag är inte upprörd över varken den påstådda hädelsen eller över vreden över den. Det är som det är bara. Kristna verkar orätt få namn om sig att vara de som blåser upp det. Men jag överlämnar det till Gud.
Citera
2024-07-31, 23:04
Medlem
Citat:
Jag är inte upprörd över varken den påstådda hädelsen eller över vreden över den. Det är som det är bara. Kristna verkar orätt få namn om sig att vara de som blåser upp det. Men jag överlämnar det till Gud.

Varför tjatar du så mycket om detta då?

Varför inte bara erkänna att du är en hycklare som inte lever som du lär, upprörs över det Musk och andra uttrycker men vågar inte ens stå för att du upprörs över detta. Om du hade överlämnat detta till Gud skulle du inte tjata om det om och om igen.
Citera
2024-07-31, 23:37
Medlem
Citat:
Varför tjatar du så mycket om detta då?

Varför inte bara erkänna att du är en hycklare som inte lever som du lär, upprörs över det Musk och andra uttrycker men vågar inte ens stå för att du upprörs över detta. Om du hade överlämnat detta till Gud skulle du inte tjata om det om och om igen.
Jag har inget emot Musk och känner mig inte ett dugg upprörd över vad han sagt. Han förlorade sin egen son till woke och trans så jag kan förstå hans vrede mot det hela. Jag upprörs inte av OS inledningen heller. Det enda jag vill belysa är att kristna får namnet om sig att de antingen trissar eller att de är fega som trissar för lite och hela det spektaklet dirigeras främst av icke-kristna röster.
Citera
2024-08-01, 00:02
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Tusentals kristna har reagerat på Internet. Men dem respekterar inte ni globaltroll. Den enda tolkning som får göras är att detta liknar grekiska gudar. Den som anser att det liknar Nattvarden ställer ni diagnos på.

Det är det som är problemet när politiker, EU, tidningar, storföretag och troll samkör. Ni tillåter bara en tolkning.

Men för helsefyr, Dionysos finns ju inte med i nattvarden. Vad är problemet? Detta är något slags gayevent, vilket man kan tycka illa om, som dock inte har ett skit med Jesus himself att göra.
Citera
2024-08-01, 06:46
Medlem
Citat:
Jag har inget emot Musk och känner mig inte ett dugg upprörd över vad han sagt. Han förlorade sin egen son till woke och trans så jag kan förstå hans vrede mot det hela. Jag upprörs inte av OS inledningen heller. Det enda jag vill belysa är att kristna får namnet om sig att de antingen trissar eller att de är fega som trissar för lite och hela det spektaklet dirigeras främst av icke-kristna röster.

Du är en feg mes som är bekymrad över att kristna "får namnet om sig att de antingen trissar eller att de är fega".

Varför bry sig så mycket om vad du tror om hur andra ska se kristna?

Varför är du bekymrad över att kristna ses som fega av denna kritik mot spektaklet?

Det är tvärtom det du skriver som visar att du är en feg mes, denna syn på dig orsakas inte av Musks kritik mot denna woke-skit, som är fullt berättigad.

Du är så feg att du inte ens kan medge att du riktar kritik mot Musk trots att du gör det i inlägg efter inlägg, istället för att följa dina egna ord om att låta Gud ta hand om detta. Hycklare.

Du är också trångsynt som hävdar att Musk är en falsk kristen, samtidigt som du idogt hävdar att du inte kritiserar honom. Varför återigen inte låta Gud avgöra om Musk är tillräckligt god kristen eller inte? Det är ju vad du säger att kristna ska göra. Är du inte en god kristen som följer detta?

Musk har alla skäl i världen att vara kritisk till woke och trans-kulten som har tagit hans egen son som du tydligen känner till. Som en god människa vill han därför kritisera denna ondska och har all rätt att göra det. Alla med sunt förnuft borde reagera mot sådan här skit. Överallt, i alla sammanhang, ska denna woke-propaganda tryckas ned i halsen på folk. Även i OS där grundtanken är att det inte ska vara politiskt, alla ska kunna enas under spelen.
Senast redigerad av ZenFinancier 2024-08-01 kl. 06:50.
Citera
2024-08-01, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Men för helsefyr, Dionysos finns ju inte med i nattvarden. Vad är problemet? Detta är något slags gayevent, vilket man kan tycka illa om, som dock inte har ett skit med Jesus himself att göra.

Kanske det som är ett av alla problem folk har med det, att de trycker in HBTQPeddo in i kristendomen. Även om man inte är kristen är varje sund person emot att denna skit ska tryckas ned i halsen på oss i alla tänkbara sammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in