2024-07-27, 14:42
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolbertarian
Vad anser ni?

Stämningsfull eller respektlöst mot kristna och den sämsta öppningsceremonin någonsin?

https://www.dailymail.co.uk/news/article-13678321/christians-slam-paris-olympics-opening-woke-supper.html
Det har hjälpt alla galningar på traven med denna öppning, nu analyseras allt och visar på att det är satanism och ett tecken och allt vad de nu säger.
Jag brukar inte bry mig men måste ändå säga att jag tycker det var onödigt att återskapa The last supper som de gjorde, såna här evenemang ska lämna all religion utanför.
Citera
2024-07-27, 14:46
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Tyckte mig även se en politisk vinkling, artister och atleter (fackelbärare) var från väst (USA/EU), "vi är enade", inga från öst eller asien vad jag minns
Woke handlar väl om att se sig som bättre och mer högstående än andra, utifrån sina åsikter.
Citera
2024-07-27, 14:50
Medlem
Musk blir bara knäppare och knäppare. Han kan inte få nog av uppmärksamhet och intar därför extremare och extremare hållningar för att få mer av den varan.

Vi bevittnar ett mentalt sönderfall i realtid.
Citera
2024-07-27, 15:19
Medlem
Nicke08s avatar
Invigningen, ett symptom på Västvärldens situation.

Inte sedan Adolf Hitler utnyttjade OS för sitt politiska syfte har liknande skådats.

Denna gång kommer många sportintresserade ta avstånd och inte alls titta på spektaklet.
Citera
2024-07-27, 16:19
Medlem
KillPus avatar
Ja...den där freak samlingen kunnat man slippa. Sen säger de där psykiskt störda emot sig själva när de samtidigt förbjuder "damen" med bollar, vad hen nu heter, att delta i OS.
Citera
2024-07-27, 16:24
Medlem
Det liknade "mello" vid många tillfällen. Och snacket om flyktingar etc. Under tiden våldtogs 20 kvinnor i Paris, men det låtsas vi inte om.
Citera
2024-07-27, 16:44
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolbertarian
Vad anser ni?

Stämningsfull eller respektlöst mot kristna och den sämsta öppningsceremonin någonsin?

https://www.dailymail.co.uk/news/article-13678321/christians-slam-paris-olympics-opening-woke-supper.html
Handlar inte kristendomen om att förlåta? Isf undrar jag vad det är för slags kristna som klagar? OS är ett jävla spektakel.
Citera
2024-07-27, 16:51
Avslutad
Var det inte massa vidriga transvestiter som skulle trycka på sig själva på normala människor även på denna tillställning?

Var kommer detta virus ifrån?
Citera
2024-07-27, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det enda som egentligen är intressant är hur de ställer sig till Muhammedkarikatyrer och koranbränningar.

Är de kritiska mot sådant så ha de rätt att klaga Nu, men om de är OK med sådant så bör de bara sitta ned och hålla käften Nu.

Hur många av dem postade "Je suis Charlie" på sin Facebooksida när det begav sig?

Tendensen i samhället är att man aldrig får säga något ont om islam, men att kristendomen kan sparkas runt med som en badboll. Ganska tröttsamt. Lägg till att islam är en främmande religion och kultur som har vandrat hur med lika främmande folkslag vars länder dubblar sin befolkning ungefär vart 20e år.
Citera
2024-07-27, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Musk blir bara knäppare och knäppare. Han kan inte få nog av uppmärksamhet och intar därför extremare och extremare hållningar för att få mer av den varan.

Vi bevittnar ett mentalt sönderfall i realtid.
Ja. Du såg alltså invigningen?

Vilka ”extrema” åsikter har Musk? Det räcker med 2…
Senast redigerad av Raven2.0 2024-07-27 kl. 17:13.
Citera
2024-07-27, 17:13
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Denna gång kommer många sportintresserade ta avstånd och inte alls titta på spektaklet.
Ni som håller på med sån cancel culture är en liten minoritet.
Citera
2024-07-27, 17:23
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumnorix
Tendensen i samhället är att man aldrig får säga något ont om islam, men att kristendomen kan sparkas runt med som en badboll.
Det stora stödet för Charlie Hebdo samt koranbränningarna talar för motsatsen.

Lite kul att de kristna nu blir upprörda över att man gör satir över deras profet. De var väldigt "yttrandefriheten är ALLT!" när man gjorde satir över andra profeter än deras egen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in