2024-07-31, 16:06
Medlem
Är det nån som har Ps hela personnummer och kan kontakta Uppsala tingsrätt ifall det finns tidigare domar på honom? Är dom lika omedgörliga som Eksjö och Örebro och bara ger ut papperskopior som man får betala för?
Citera
2024-07-31, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Jag satt och funderade på hur snacket går där hemma nu..
Är frugan nöjd med att pappa PÖ sett till att hela deras privatliv finns i media?
Att flera i familjen får sitta 24/7 och försöka skademinimera på nätet.
Att dotterns problematik ligger till allmän beskådan.
Han fick sin "berömmelse" men till vilket pris?
HUR ska dom få tag i nya assistenter?
Enda är väl nya på svensk arbetsmarknad som inte vet vilka rättigheter dom har.
Jag tycker faktiskt synd om tösen för hon har inte valt att bli ett monster eller uthängd i media.
Well, hur skulle PÖ kunna stoppa den här snöbollen i rullning som bara växer och växer?
Erkänna allt och stå för vad som hänt med hunden kan vara ett bra första steg.
Att lämna över förvaltarskapet på någon annan och även backa rejält vad gäller hennes vård och vilka behov hon har.
Låta henne bli ordentligt utredd av proffs som kan ge henne dels rätt diagnoser ( och inte dom som passat PÖ vid olika tillfällen).

Och hur kommer föräldrarnas arbetssituation se ut framöver?
Kan han snacka sig kvar på företaget? Kommer frugan kunna fortsätta få vara ass till sin dotter när det verkar som att hon inte är så aktiv i sin yrkesroll utan är mer som en normal mamma.

Så PÖ, är du nöjd?
Du har varit ansiktet utåt för familjen i det hela men jag vet inte om det är båda ni föräldrar som ställt till det så här illa.

Jag tror inte Essie är stulen tyvärr.
Jag tror att dottern skadat Essie så pass att hon antingen behövt vård eller avlidit och PÖ ville rädda familjens rykte och anseende.
Hur skulle det sett ut om han åkt till Veterinär med henne och tidigare skador visat sig?
LS hade ju fått in anmälningar redan.
Hoppas att LS har den här familjen under lupp och att polis/åklagare tar tag i ALLT runt den här familjen vad gäller Essie, eventuella bedrägerier för att förskansa sig mer bidrag osv.

Ja och släkten verkar ju skydda varandra lika hårt som en statshemlighet
Citera
2024-07-31, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Är det nån som har Ps hela personnummer och kan kontakta Uppsala tingsrätt ifall det finns tidigare domar på honom? Är dom lika omedgörliga som Eksjö och Örebro och bara ger ut papperskopior som man får betala för?
https://mrkoll.se/person/Leif-Patrik-Olmeborg-ENKOPING/bTAQmmUxaDYuquerApuhQDYuqcYfrcYfrkyqRaQbTAQmkyqRaQ uerArahA
Citera
2024-07-31, 16:13
Medlem
b00b00s avatar
Citat:

Personnumret finns här:

https://mrkoll.se/person/Leif-Patrik-Olmeborg-Prastkragegatan-38-Enkoping/bTAQmmUxaDYuquerApuhQDYuqcYfrcYfrkyqRaQbTAQmkyqRaQ uerArahA
Citera
2024-07-31, 16:19
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Han finns inte på lexbase iaf. Det kollade jag innan han spärrade sina uppgifter. Men det är ju inte alltid deras uppgifter stämmer
Citera
2024-07-31, 16:19
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
https://mrkoll.se/person/Leif-Patrik-Olmeborg-ENKOPING/bTAQmmUxaDYuquerApuhQDYuqcYfrcYfrkyqRaQbTAQmkyqRaQ uerArahA
De 4 sista kan man inte se där
Citera
2024-07-31, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Han finns inte på lexbase iaf. Det kollade jag innan han spärrade sina uppgifter. Men det är ju inte alltid deras uppgifter stämmer

Det går att ta bort sig därifrån. Plus att saker försvinner efter 5 år. Men handlingarna finns kvar hos hos tingsrätten.
Jag bor i en annan del av landet och kan inte ta mig dit ifall man måste vara på plats.
Citera
2024-07-31, 16:22
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Kanske annan "filosofi" som jag är inne på.

Har också tänkt på det, antroposofi. Vad som pekar på det är dotters boende under skoltiden som pappan har hyllat. Det ligger i Järna och antroposofin har starkt fäste där. Något mer konkret har inte framkommit, vad jag vet.

Angående skolgång för funktionsnedsatta brukar de gå anpassat upp till slutfört gymnasium. Har ingen koll på vad de gör, pyssel och klappa hästar finns på bild med dottern. Vad som framkommit är att dottern är analfabet.
Citera
2024-07-31, 16:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det finns inga på Lexbase i alla fall.
Citera
2024-07-31, 16:24
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Tack Saga23 för det jobb du gör!

Hundhjälpen borde ju be att få se diagnosbeskrivning eller dylikt innan de börjar utbilda en assistanthund till sådana här personer med grava funktionshinder. Det är ju fruktansvärd läsning.

Jag misstänker tyvärr att Hundhjälpen avsiktligt inte följt riktlinjerna här - av vilka skäl kan man bara spekulera. Följande rad

Citat:
Inför leveransen skickades mycket dokumentation till familjen om hur hunden ska hanteras och att det alltid måste finnas någon som kan skydda hunden när barnet har de problem som finns.

styrker detta. Varför skulle det annars finnas behov av skydd om inte brukaren har ett våldsamt utåtagerande beteende?

I den alternativa facebook-gruppen finns också uppgifter från en assistent som hävdar att HH inte var direkt medhjälplig i början utan krävde bilder/ filmer och att det var svårt att få tag i sådant under arbetstid. Vilket inte är så svårt att förstå med tanke på våldsbenägenheten hos brukaren och det allmänna beteende från dennas föräldrar.

Slutligen så står det också i HH:s inlägg att de inte fick någon info från LSS-boendet om A:s problematik. Och det kan ju vara korrekt rent bokstavligt men den infon faller väl under sekretesslag och då får väl boendet inte lämna ut sådant?

Citat:
Man kan tycka att det är naivt och/eller otillräckligt att lita på föräldrar, förmyndare, godemän och personal.

A har väl ingen god man utan en förvaltare som är hennes förälder. Så då är det bara hos förälder och sekretessbelagd personal som information kan inhämtas från.
Citera
2024-07-31, 16:24
Medlem
Citat:
Om de vägrar mejla filer brukar många tingsrätter erbjuda möjlighet att besöka och få ut på USB, brukar kosta nån hundring. Har själv gjort det för Göttschetråden. Bara man har målnummer så, kontant betalning med anonymitet också.
Citera
2024-07-31, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Har också tänkt på det, antroposofi. Vad som pekar på det är dotters boende under skoltiden som pappan har hyllat. Det ligger i Järna och antroposofin har starkt fäste där. Något mer konkret har inte framkommit, vad jag vet.

Angående skolgång för funktionsnedsatta brukar de gå anpassat upp till slutfört gymnasium. Har ingen koll på vad de gör, pyssel och klappa hästar finns på bild med dottern. Vad som framkommit är att dottern är analfabet.
Det boendet/skolan drivs helt av antroposoferna, känner väl till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in