Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
För att försäkringen skall falla ut måste ägaren göra en polisanmälan.
Därtill är det kutym att efterlysa hunden i lämpliga sociala medier. Hade pappan varit skyldig till hundens död hade han på sin höjd lagt ut några inlägg i lokala facebookgrupper. Men här har pappan varit mycket energisk i efterlysningarna, under lång tid.
Swish-insamlingen försvann lika fort som den dök upp, men pappans energi i att få tillbaka hunden har fortsatt, till och med med framträdanden i nyhetsprogram på TV.
#pappans energi"...
Att synas i media men inte masa sitt arsle UT och söka, inte ens direkt efter.
Ingen granne har noterat något sökande.
Jajamän, just den insamlingen försvann, och han lyckades regga Essie hos JBV och en del annat, EFTER att han läst den här tråden samt annat på facebook.
"Lång tid" ? vet inte vad dina referensramar är men jag vet folk som aktivt varit ute och sökt sin hund åtskilligt längre tid än vad som gått sen den här hunden försvann.
Som suttit i skogen och grillat korv efter korv för att det ska lukta mumma för en hund, som sökt med bil mil efter mil.
Här går mamman och plockar ihop lite grejer efter att hon noterat att Essie inte är kvar på gården.
Hade min hund försvunnit hade samhället varit tapetserat med efterlysningslappar, jag hade dragit ihop alla jag kunnat för att söka.
Och min hund är en byracka utan stamtavla och kostade inte många spänn men för mig är hon värd allt.