Citat:
Ursprungligen postat av
AnnaChiara
Om någon hade stulit Essie, eller om hon sprungit bort (vilket lustigt nog aldrig varit aktuellt för pappan), då hade det suttit lappar om Essie runt Enköping på varje matbutik och veterinärklinik mm, det hade samlats grupper som sökt, framförallt hade grannarna varit involverade.
Ingenting sådant har rapporterats.
Istället är familjen mån om att snabbt samla in swishpengar till ny hund och få ut försäkringspengar för den ”gamla” avfärdade Essie.
Nej, Essie finns inte i livet.
Jag tror inte på nån hemlig grupp som ”vet att Essie” lever.
Att det här sannolikt var frågan om försäkringsbedrägeri, det kom vi fram till på ett tidigt stadium.
Men det var så mycket annat som var konstigt och vi har grävt och spekulerat. Att det går att dra fram så mycket s*** om en familj! Essie är toppen på isberget.
Har hoppats i det längsta att hon lever, kanske att till och med familjen flyttat på henne själv som vi spekulerade i. Men det var innan jag förstått hur man manipulativ och störd pappan är.
Jag tror tyvärr hon är död och det kommer aldrig fram var hon ligger.
Men vi har fortfarande jobb att göra! Vad har hänt med katten? Eller katterna för det verkar ju ha funnits flera stycken som dottern har hållit på att plåga!