2024-07-30, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
PÖ har gjort så han inte är sökbar på ratsit och liknande sidor.
Men har vad jag kollade upp nu tydligen fått skyddad ID när man kollar upp honom på typ alla bolag.
Hur lyckades han med det så snabbt, för skyddad ID har han utan tvekan.
I övrigt här finns en hyfsat bra sammanfattning av tråden gjord av Linkish90 (tack)
Läs gärna den innan du postar frågor om du inte redan är insatt i Essies försvinnande. Så kanske vi sliper rundgång.

(FB) Assistanshund Essie mystiskt försvunnen - kidnappad? Enköping (2024-07-11)
Men oj.. på vilket vis tycker du det är rundgång i mitt inlägg när du själv precis upptäcker att uppgifter inte går att få fram längre? Det finns ca 400 sidor spekulationer och rundgång men mitt med fakta är rundgång 🤯 läser inga sammanfattade spekulationer och skriver vad jag vill.. 🤷‍♀️
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Som sagt. Jag litar på denna person. Och jag tycker hon gör helt rätt som vägrar dela med sig mer än att hon vet att Essie är vid liv. Jag nöjer mig med hennes ord och tycker inte hon ska lämna ut mer uppgifter heller. Det är förmodligen en mindre grupp människor som känner till sanningen och de kan nog som mest säga atthunden mår bra. Men fler detaljer än så bör ej lämnas ut som du säger.
Jag undrar bara av ren nyfikenhet, om det är så att den personen har Essie. Hur gör de om hon blir sjuk/skadad? Man kan ju inte ta en stulen hund till en veterinär, speciellt inte i detta fallet som har blivit så stort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseDanderyd
Vad i hela helvetet. Nästan 500 sidor (!) på någon vecka om en hund?

Finns det en sammanfattning någonstans som någon kan länka?
(FB) Assistanshund Essie mystiskt försvunnen - kidnappad? Enköping (2024-07-11)
Citera
2024-07-30, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Som sagt. Jag litar på denna person. Och jag tycker hon gör helt rätt som vägrar dela med sig mer än att hon vet att Essie är vid liv. Jag nöjer mig med hennes ord och tycker inte hon ska lämna ut mer uppgifter heller. Det är förmodligen en mindre grupp människor som känner till sanningen och de kan nog som mest säga atthunden mår bra. Men fler detaljer än så bör ej lämnas ut som du säger.
Undrar även varför hon valt att berätta detta för dig? Du skriver att ni har varit grannar och du umgicks med hennes son, det låter inte som att ni är speciellt nära. Varför skulle hon riskera hundens säkerhet för att berätta detta för någon hon inte står nära?
Citera
2024-07-30, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexikoppel
Jag undrar bara av ren nyfikenhet, om det är så att den personen har Essie. Hur gör de om hon blir sjuk/skadad? Man kan ju inte ta en stulen hund till en veterinär, speciellt inte i detta fallet som har blivit så stort.

Jag är ytterst tveksam om personen har hunden.
Men förmodligen är det en grupp hundälskare som bestämt sig för att befria Essie. Och är en handfull med i planering är det rimliga att en person långt från Essies tidigare hem tar hand om hunden är ju mina egna tankar. Så nog kan man räkna med att det finns ett gäng personer som vet sanningen. Men att hunden rimligtvis borde hos en av dessa och rimligen långt bort.
Det är så jag skulle tänka. Jag har bara personens ord på att Essie inte är död. Och jag litar på vederbörande. Men respekterar även att mer detaljer inte lämnas ut.
Citera
2024-07-30, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexikoppel
Undrar även varför hon valt att berätta detta för dig? Du skriver att ni har varit grannar och du umgicks med hennes son, det låter inte som att ni är speciellt nära. Varför skulle hon riskera hundens säkerhet för att berätta detta för någon hon inte står nära?

Jag skrev i denna slutna grupp att jag var säker på att Essie är död. Hon svarade att hon vet att så inte är fallet. Hon fick då frågan av annan medlem hur hon kunde veta. Varpå hon svarade att det kan hon inte dela. Men Essie lever. Jag litar på denna person. Men begriper om andra är tveksamma. Några bevis lär ej levereras.
Citera
2024-07-30, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Telefonlista från P är viktig det måste Försäkringsbolaget om det är anmält dit kräva in. om det inte är kontantkort. Sen blir jag fundersam lever hunden och är omhändertagen? men försäkringsbolaget om det ligger ett försäkringsärende hoppas jag kopplat in särskilda utredare på detta.

Ja man får hoppas att det görs en utredning grundlig innan någon livförsäkring på en försvunnen hund betalas ut

I vanliga fall måste man som djurägare få sitt djur utdömd av veterinär för att ens få ut livförsäkringen på sitt djur men här krävs det bara att hunden är borta och varit efterlyst tillräckligt mkt för att få ut pengarna? Så lätt kan det väl inte vara? Isåfall skulle ju fler bedrägerier på detta sätt pågå om de är lätta pengar för människor
Citera
2024-07-31, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenneochSvea
Farfar var ju i Sorsele omkring 19/7. Där bor Th#mas Torkelss#n som även är mannen som påstår att han övertagit den förra hunden, Molly.

Exakt.
Kort efter det säljer farfar sin husbil som han körde upp dit med.......
Citera
2024-07-31, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Även assistansbolaget Storsjöbygdens som verkar ha ett och annat att stå till svars för om arbetsmiljön för sina anställda.

Sant. Dessutom kan man inte "sparka" (pappans ord) anställda hur som helst idag. Om så många har fått lämna sin anställning som pappan hävdar så borde assistansbolaget verkligen granskas.
Citera
2024-07-31, 00:07
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -mjau-mjau-mjau-
Exakt.
Kort efter det säljer farfar sin husbil som han körde upp dit med.......
Farfar verkar vara en hal jävel. Han var väl militär av den högre graden om jag inte minns fel.
Citera
2024-07-31, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Ja man får hoppas att det görs en utredning grundlig innan någon livförsäkring på en försvunnen hund betalas ut

I vanliga fall måste man som djurägare få sitt djur utdömd av veterinär för att ens få ut livförsäkringen på sitt djur men här krävs det bara att hunden är borta och varit efterlyst tillräckligt mkt för att få ut pengarna? Så lätt kan det väl inte vara? Isåfall skulle ju fler bedrägerier på detta sätt pågå om de är lätta pengar för människor
Vet inte hur det är nu, men tidigare var det inte ovanligt att man meriterade hanhundar inom utställning så att hunden blev Champion höjde livförsäkringen sen "råkade" hunden bli påkörd och livförsäkringen kunde inkasseras.
Citera
2024-07-31, 00:11
Medlem
Om någon hade stulit Essie, eller om hon sprungit bort (vilket lustigt nog aldrig varit aktuellt för pappan), då hade det suttit lappar om Essie runt Enköping på varje matbutik och veterinärklinik mm, det hade samlats grupper som sökt, framförallt hade grannarna varit involverade.

Ingenting sådant har rapporterats.

Istället är familjen mån om att snabbt samla in swishpengar till ny hund och få ut försäkringspengar för den ”gamla” avfärdade Essie.

Nej, Essie finns inte i livet.

Jag tror inte på nån hemlig grupp som ”vet att Essie” lever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in