2024-07-30, 22:46
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Menar du att ha kontakt med eller vara vän med en journalist räknas som att "vara kompis med någon som skadar barn" också?

Journalister ingår också i en "kriminell organisation" med det där resonemanget.

Det är ungefär det exempel Patrik tog upp i expressen-artikeln jag länkade:

Och hur ska du ha det, har du backat nu från att Patrik är kompis med någon som skadar barn, eller att han bara är kompis med någon som är kriminell, eller bara känner någon som är medlem i HA?

Det senaste erkänner han i artikeln, men har du en källa på att Patrik är kompis med någon som skadar barn är du välkommen att dela med dig.
Det kan vara olämpligt att fortsätta vara vän med journalist som begått brott, men det beror dels på viket brott (organisation som ägnar sig åt mord bör man absolut avsäga sig kompisskapet), och då även om brotten är metodiska och vännen avser att fortsätta med dem.

Så här menar jag, och det jag skrev förtydligar jag nu och beskriver så här; våldsamma gäng är en samhällesplåga för alla, vuxna barn myndigheter brottsoffer. HA och motorcykelklubbar med broderade skinnjackor står modell för nybildade kriminella gäng. Dessa består ofta av unga knappt vuxna, och de drar in barn i gemenskapen, dessa barn mördar och riskerar att bli mördade.

Att då vara vän, inte fördöma vännen för att denne är med i en samhällsfarlig organisation, som skadar alla och indirekt i förläggningen specifikt barn är något som en samhällsmedborgare inte får. Det är alla vuxnas skyldighet att ingripa och fördöma brott och samhällsfarlig verksamhet, såsom när någon far illa som exempel blir utsatt för sexbrott.

Patrik har aldrig bett om ursäkt för något, att han har haft olämpliga vänner, hanterat myndigheter fel, kört för fort, varit ett svin, brukat olagliga droger. T. o. m. gäddor har bett om ursäkt. I Patriks värld finns det massor som gjort fel t.o.m. Sara. Främst anser han andra gjort fel mot honom men även att de gjort det mot andra personer, han gör inga fel. Han är utifrån ett gammalt begrep, en mullig mansgris.
Citera
2024-07-30, 22:54
Medlem
sfrges avatar
Vem är denne Sara? Hur gammal är hon? Vart bor hon?
Citera
2024-07-30, 23:00
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Vem är denne Sara? Hur gammal är hon? Vart bor hon?
En sliten knarkdrottning, hon har sett sina bästa år, hon bor på hotell över hela Sverige.
Citera
2024-07-30, 23:17
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
En sliten knarkdrottning, hon har sett sina bästa år, hon bor på hotell över hela Sverige.
Glöm inte att hon lyckades med alla pundares dröm nämligen få skyddad identitet! Vilket jävla skämt. Skriv hennes namn och sen Lexbase, där står det tydligt Sekretess.
Citera
2024-07-30, 23:24
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Sara är ju representativ för gäddjägarna här på forumet. Dvs bottenskrapet inom den lägsta formen av WT. Obildade, korkade, slitna, värdelösa individer som desperat försöker höja upp sig från botten genom att hitta en grupp de i gemenskap kan smäda sönder så att de kan säga "titta, vi är i alla fall inte pedofiler, för de är jordens avskum". Ditt citat om att Saras nya passion är att "jaga peddosar..., sedan jag slutade med knarket" säger väldigt mycket om vilka low lifes man har att göra med.
Citera
2024-07-30, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porslinstruten
Man ska inte tro på allt man läser Framförallt inte sådant som porlar som en strid ström ur en kriminell tjackhoras mun.

Vad av det jag skriver ska man inte tro på? Vilken information kommer ifrån Sara? Antar du refererar till henne då hon personligen verkar stå för ngt som gör att ni måste avreagera er med menlösa kvinnohatande formuleringar.
Citera
2024-07-30, 23:45
Medlem
Citat:
Det kan vara olämpligt att fortsätta vara vän med journalist som begått brott, men det beror dels på viket brott (organisation som ägnar sig åt mord bör man absolut avsäga sig kompisskapet), och då även om brotten är metodiska och vännen avser att fortsätta med dem.

Så här menar jag, och det jag skrev förtydligar jag nu och beskriver så här; våldsamma gäng är en samhällesplåga för alla, vuxna barn myndigheter brottsoffer. HA och motorcykelklubbar med broderade skinnjackor står modell för nybildade kriminella gäng. Dessa består ofta av unga knappt vuxna, och de drar in barn i gemenskapen, dessa barn mördar och riskerar att bli mördade.

Att då vara vän, inte fördöma vännen för att denne är med i en samhällsfarlig organisation, som skadar alla och indirekt i förläggningen specifikt barn är något som en samhällsmedborgare inte får. Det är alla vuxnas skyldighet att ingripa och fördöma brott och samhällsfarlig verksamhet, såsom när någon far illa som exempel blir utsatt för sexbrott.

Patrik har aldrig bett om ursäkt för något, att han har haft olämpliga vänner, hanterat myndigheter fel, kört för fort, varit ett svin, brukat olagliga droger. T. o. m. gäddor har bett om ursäkt. I Patriks värld finns det massor som gjort fel t.o.m. Sara. Främst anser han andra gjort fel mot honom men även att de gjort det mot andra personer, han gör inga fel. Han är utifrån ett gammalt begrep, en mullig mansgris.

Den som är fri från synd. Handla då inte ifrån lågpriskedjor som producerar i fattiga länder utan kontroller etc.
Du tycker precis som jag att gäddor inte ska dömas utan rättegång osv. Att döma Patrik för brottet att han hängt m ngn ifrån HA som skulle ha kunnat skada ett barn är byggt på antaganden.
Citera
2024-07-30, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Vad av det jag skriver ska man inte tro på? Vilken information kommer ifrån Sara? Antar du refererar till henne då hon personligen verkar stå för ngt som gör att ni måste avreagera er med menlösa kvinnohatande formuleringar.

Det är väl inget kvinnohat att kalla en spade för en spade? Hon är ju en kriminell tjackhora. Både sålt fittan o knarkat i hela sitt liv så var är kvinnohatet?

By the way, du bölar ju som en liten tjej gällande att du undrar om chattarna läses. Då svarar jag man ska inte tro på allt som kommer ur den kriminella tjackhorans mun. Hon är väl ansvarig för banditnästet och häver ur sig vad som helst för en swish. Du får väl läsa din egna noveller först och se vad du skriver.
Senast redigerad av Porslinstruten 2024-07-30 kl. 23:56.
Citera
2024-07-31, 00:08
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Den som är fri från synd. Handla då inte ifrån lågpriskedjor som producerar i fattiga länder utan kontroller etc.
Du tycker precis som jag att gäddor inte ska dömas utan rättegång osv. Att döma Patrik för brottet att han hängt m ngn ifrån HA som skulle ha kunnat skada ett barn är byggt på antaganden.
Han har hängt med personer som är med en organisation som är kriminell, den organisationen skadar alla och särskilt känsliga är barn under uppväxt.

Han har inte hängt med en person enskilt utan i organisationen i den kontext den verkar i. Han har inte fikat vid köksbordet hos person som är medlem. Utan umgåtts i den kontexten där kriminalitet är en stor del i det hela. Deltagit i deras träffar i organisationens namn. I en organisation som är allmänt känd för kriminalitet och mord.

Att 14 åringar skadas av att ligga är byggt på antaganden, trovärdiga antaganden men det innebär inte att alla 14 åringar skadas.

Att HA och liknande skadar samhällsbygget och därmed barn är trovärdigt, men det går inte peka ut ett enskilt barn, men ändå kan det anses skada barn.

Jag dömer inte Patrik, jag påpekar, han har inte automatiskt gjort något straffbart, men det kan ändå vara klandervärt.
Citera
2024-07-31, 10:01
Bannlyst
Undrar hur stor andel av alla uthängda män som faktiskt hade tänkt att göra någonting med en hållhake på den yngre eller att rent utav tvinga den till någonting den inte. Sedan också intressant att veta hur stor andel som faktiskt hade tänkt ha sex med någon fast förutsättningarna att den yngre faktiskt vill.

De flesta uthängda är bara kåta gubbar som någonstans tror att de har en chans. De hade inte behövt fått sina liv förstörda. Visst många av dem kanske är dömda, bara för det betyder inte ens att dom har begått en våldtäkt. Jag tycker mer att dumpen borde fokusera på kliniska pedofiler & att försöka stärka straffen för dessa. Locka med en ung kvinna, för att sedan hänga ut som ”pedofil” är ej rätt.
Citera
2024-07-31, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Jag tycker mer att dumpen borde fokusera på kliniska pedofiler & att försöka stärka straffen för dessa. Locka med en ung kvinna, för att sedan hänga ut som ”pedofil” är ej rätt.

Det är inte kvinnor, det är barn. Det är det som är hela grejen.

Sexchattar man med barn har man allvarliga problem. Stämmer man träff med dem är det ännu värre för det visar avsikt så fort de dyker upp.

Jag tycker att de förtjänar allt till 100%. De har tur att de inte åker på brott eftersom barnen är fiktiva och männen får skämmas istället.
Citera
2024-07-31, 14:11
Medlem
Någon mer som reflekterat över varför Dumpen valt organisationsformen Aktiebolag istället för tex Stiftelse? Det är ju en stor skillnad på att vara en vinstdrivande verksamhet och att förmedla pengar till ett specifikt ändamål?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in