Citat:
Det kan vara olämpligt att fortsätta vara vän med journalist som begått brott, men det beror dels på viket brott (organisation som ägnar sig åt mord bör man absolut avsäga sig kompisskapet), och då även om brotten är metodiska och vännen avser att fortsätta med dem.Menar du att ha kontakt med eller vara vän med en journalist räknas som att "vara kompis med någon som skadar barn" också?
Journalister ingår också i en "kriminell organisation" med det där resonemanget.
Det är ungefär det exempel Patrik tog upp i expressen-artikeln jag länkade:
Och hur ska du ha det, har du backat nu från att Patrik är kompis med någon som skadar barn, eller att han bara är kompis med någon som är kriminell, eller bara känner någon som är medlem i HA?
Det senaste erkänner han i artikeln, men har du en källa på att Patrik är kompis med någon som skadar barn är du välkommen att dela med dig.
Journalister ingår också i en "kriminell organisation" med det där resonemanget.
Det är ungefär det exempel Patrik tog upp i expressen-artikeln jag länkade:
Och hur ska du ha det, har du backat nu från att Patrik är kompis med någon som skadar barn, eller att han bara är kompis med någon som är kriminell, eller bara känner någon som är medlem i HA?
Det senaste erkänner han i artikeln, men har du en källa på att Patrik är kompis med någon som skadar barn är du välkommen att dela med dig.
Så här menar jag, och det jag skrev förtydligar jag nu och beskriver så här; våldsamma gäng är en samhällesplåga för alla, vuxna barn myndigheter brottsoffer. HA och motorcykelklubbar med broderade skinnjackor står modell för nybildade kriminella gäng. Dessa består ofta av unga knappt vuxna, och de drar in barn i gemenskapen, dessa barn mördar och riskerar att bli mördade.
Att då vara vän, inte fördöma vännen för att denne är med i en samhällsfarlig organisation, som skadar alla och indirekt i förläggningen specifikt barn är något som en samhällsmedborgare inte får. Det är alla vuxnas skyldighet att ingripa och fördöma brott och samhällsfarlig verksamhet, såsom när någon far illa som exempel blir utsatt för sexbrott.
Patrik har aldrig bett om ursäkt för något, att han har haft olämpliga vänner, hanterat myndigheter fel, kört för fort, varit ett svin, brukat olagliga droger. T. o. m. gäddor har bett om ursäkt. I Patriks värld finns det massor som gjort fel t.o.m. Sara. Främst anser han andra gjort fel mot honom men även att de gjort det mot andra personer, han gör inga fel. Han är utifrån ett gammalt begrep, en mullig mansgris.