Citat:
Ursprungligen postat av
Ovetade
Det här är flashback. Du står fritt att anta vad du vill och förolämpa hur du vill. Du har även rätten att hävda att andravän du själv har fel, av de anledningar du själv hittar på.
Direkta och indirekta förolämpningar, samt den självglorifiering du ägnar dig åt, må varaunderhållande. Dock tillför det föga till debatten och därför så nej - dina inägg/frågor/antagande är av noll värde.
Jag har inte antagit något.
Det var någon annan som kom med ett påstående (Ankan) och jag frågade efter källa.
När någon vigt sitt liv åt att stoppa människor som skadar barn, och någon beskyller denne för att vara kompis med någon som skadar barn, anser jag att det är relevant att granska detta påstående. Att fråga efter källa är konstruktivt och är klassiskt flashback-manér. Att du betraktar det som "självglorifiering" säger mer om dig än om mig.
Du försvarade påståendet, utan att komma med källa eller på något annat sätt sätt försöka svara på min enkla fråga. Utan försökte istället tramsa bort med att du minsann inte är min "sekreterare" samtidigt som du låtsades att du hade besvarat min fråga.
Du kan omöjligt ha läst eller förstått min fråga om du anser att du besvarat den, och det uppfattar du som en förolämpning. Även det säger mer om dig än om mig.
Och att ställa en öppen fråga angående ett påstående är inte att hävda att någon har fel.
När svaret blir på det sätt både du och ankan illustrerat, säger det i sig en hel del om hur mycket substans det fanns i påståendet.
Vilket sammantaget innebär att det inte är trovärdigt att Patrik Sjöberg medvetet skulle vara kompis med någon kriminell som skadar barn.