Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfSmurf
Om de får ett straff för vad de gjort mot Essie blir det väl villkorligt på sin höjd. Pappa är ju bra på att blanda bort korten och kan lägga ansvaret på andra.
Det straff pappan får det har han redan dragit på sig själv genom att slingra sig och ljuga. Ju mer han försökte mörka och censurera desto mer s*** har vi grävt fram om honom. Och det är inte lite.....
Eftersom dottern ska flytta till vad som sägs vara ett specialbyggt ensamboende för orgeliga brukare, är det knappast troligt att kommunen kommer tillåta djur där. De läser ju också tidningen. Jag tror dessutom att pappan kommer att fråntas sitt förvaltarskap.
Så pappan har förstört sitt liv. Det är ett värre straff än vad han skulle få för det han gjort med Essie
och jag rekommenderar att han söker vård och ber om att få bli inlåst innan han går fullständigt bärsärk.
Jobbar han förresten fortfarande på B*sch? Tänker att arbetsgivare och kollegor förmodligen undrar vad i allsin dar han håller på med. För att inte tala om all tid han lägger på sina sociala medier men även på sina andra "uppdrag" kopplade till dotterns assistansbehov. Visserligen tar arbetsgivare mycket hänsyn till anställda som har barn/anhöriga med särskilda behov, men PÖ verkar ju dessutom ta på sig en massa extra ansvar (läs kontrollbehov) plus starta egenföretagarverksamhet vid sidan om. För att inte tala om eventuella kommande rättsliga turer.
Just nu kanske han fortfarande har semester, men sedan? Har han överhuvudtaget tid att jobba med det som han är anställd för? Och tycker arbetsgivaren att det är lämpligt med alla hans mediala (och icke-mediala) utspel? Och hur ställer sig arbetsgivaren till hans bisysslor? Visserligen är statliga arbetsgivare mer restriktiva till att tillåta bisysslor (kan tom. vara otillåtet) än privata sektorn, men oavsett så brukar arbetsgivare inte se på detta med helt blida ögon. Särskilt inte tyska företag (vilket väl B*sch är rent organisatoriskt) där jag av erfarenhet vet att tyska företag generellt har striktare krav på att man som anställd skiljer mellan arbete och fritid/övriga sidouppdrag än vad många svenska företag har.