2024-07-30, 20:04
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Kan vara så att assistenterna inte vågade säga till P allt de sett. Rädda att inte bli betrodda?
Om de tänkt ta Essie för att rädda henne, så är det ju ingen bra ide' att varsla om misskötsel hela tiden ...
Då blir man lätt misstänkt.
Enligt pappan var det assistenternas jobb att skydda hunden, så skulle dem ha pratat med pappan om hur hunden hade det skulle dem ha fått skäll och eventuellt sparken för att dem inte skyddat hunden.
Samtidigt kunde assistenterna få skäll om dem hanterade hunden.
Citera
2024-07-30, 20:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Mamman kan ha skickat hem den andra personalen oxå. Vi vet ju inte vem av dom.som hade den sovande jouren.

Pappan var/är väl PA? Kan det ha varit bara mamma och pappa där med flickan och Essie?
Citera
2024-07-30, 20:06
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Har han inte initerat en ny swish insamling? Det förekom ju uppgiftet om det. Kan inte kolla då jag är blockad från sidan
Kan inte kolla heller...blockad
Citera
2024-07-30, 20:07
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Tror dock hon hade vaknat om det hade pågått hundmisshandel. Man driver ju inte jättebra på sådana där ställen.
Jag tog upp det tidigare, att hunden kan inte blivit sparkad eller slagen till döds. Dock påstods det då att tjejen tidigare hotat personalen med kniv och försökt kväva hunden. Så har hon gjort något sånt kan det ju ha gått snabbt och ganska tyst. Men det är ju bara spekulationer.
Citera
2024-07-30, 20:07
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Om de får ett straff för vad de gjort mot Essie blir det väl villkorligt på sin höjd. Pappa är ju bra på att blanda bort korten och kan lägga ansvaret på andra.

Det straff pappan får det har han redan dragit på sig själv genom att slingra sig och ljuga. Ju mer han försökte mörka och censurera desto mer s*** har vi grävt fram om honom. Och det är inte lite.....

Eftersom dottern ska flytta till vad som sägs vara ett specialbyggt ensamboende för orgeliga brukare, är det knappast troligt att kommunen kommer tillåta djur där. De läser ju också tidningen. Jag tror dessutom att pappan kommer att fråntas sitt förvaltarskap.

Så pappan har förstört sitt liv. Det är ett värre straff än vad han skulle få för det han gjort med Essie
och jag rekommenderar att han söker vård och ber om att få bli inlåst innan han går fullständigt bärsärk.

Jobbar han förresten fortfarande på B*sch? Tänker att arbetsgivare och kollegor förmodligen undrar vad i allsin dar han håller på med. För att inte tala om all tid han lägger på sina sociala medier men även på sina andra "uppdrag" kopplade till dotterns assistansbehov. Visserligen tar arbetsgivare mycket hänsyn till anställda som har barn/anhöriga med särskilda behov, men PÖ verkar ju dessutom ta på sig en massa extra ansvar (läs kontrollbehov) plus starta egenföretagarverksamhet vid sidan om. För att inte tala om eventuella kommande rättsliga turer.

Just nu kanske han fortfarande har semester, men sedan? Har han överhuvudtaget tid att jobba med det som han är anställd för? Och tycker arbetsgivaren att det är lämpligt med alla hans mediala (och icke-mediala) utspel? Och hur ställer sig arbetsgivaren till hans bisysslor? Visserligen är statliga arbetsgivare mer restriktiva till att tillåta bisysslor (kan tom. vara otillåtet) än privata sektorn, men oavsett så brukar arbetsgivare inte se på detta med helt blida ögon. Särskilt inte tyska företag (vilket väl B*sch är rent organisatoriskt) där jag av erfarenhet vet att tyska företag generellt har striktare krav på att man som anställd skiljer mellan arbete och fritid/övriga sidouppdrag än vad många svenska företag har.
Senast redigerad av GilGrissom82 2024-07-30 kl. 20:33.
Citera
2024-07-30, 20:09
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Pappan var/är väl PA? Kan det ha varit bara mamma och pappa där med flickan och Essie?
Pappa är sverigeansvarig på bosch
Citera
2024-07-30, 20:10
Medlem
För privata utförare är det vanligt att anhöriga är arbetsledare och lägger scheman. Även vanligt att föräldrar behöver arbeta extra som assistent utöver sina vanliga jobb. Vi vet att många sagt upp sig kanske tom alla så det borde varit ont om assistenter. Vi vet att båda föräldrarna var hemma hos A. Kan det ha varit så att i huset fanns bara föräldrarna och A?
Citera
2024-07-30, 20:10
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag tog upp det tidigare, att hunden kan inte blivit sparkad eller slagen till döds. Dock påstods det då att tjejen tidigare hotat personalen med kniv och försökt kväva hunden. Så har hon gjort något sånt kan det ju ha gått snabbt och ganska tyst. Men det är ju bara spekulationer.
Kanske var därför hon hade ont i magen
Citera
2024-07-30, 20:12
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Kan vara så att assistenterna inte vågade säga till P allt de sett. Rädda att inte bli betrodda?
Om de tänkt ta Essie för att rädda henne, så är det ju ingen bra ide' att varsla om misskötsel hela tiden ...
Då blir man lätt misstänkt.

Ja, så kan det mycket väl vara. Samla bevis och bida sin tid.

Citat:
Tror dock hon hade vaknat om det hade pågått hundmisshandel. Man sover ju inte jättebra på sådana där ställen.

Hundmisshandel är ju vardagsmat i det hemmet, skulle hon ha brytt sig? Dessutom finns ljudlösa sätt att döda en hund som är tillgängliga för dottern.Tro mig som hängt mycket på djurforum och läst om 1000 sätt.

Men några säkra uppgifter på bemanningen har vi egentligen inte. Inte heller vet vi med säkerhet när Essie försvann.
Citera
2024-07-30, 20:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Pappa är sverigeansvarig på bosch

Jag måste ha fattat helt fel för det har sagts här om jag inte missminner mig att också han jobbade som PA åt flickan?
Citera
2024-07-30, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Ja jag är överraskad. Det är från en mycket pålitlig källa. Så jag har ingen anledning att betvivla hennes uppgift.

Om detta stämmer så inte ett ord till.
Inte någon bild på något alls.

Jag tvivlar starkt att den pålitliga källan hade tänkt att du skulle skriva på nätet om det.

Så oavsett vad som skrivs tex : det går att göra si eller så för att inte kunna spåra, det är inte sant för det finns inga bevis eller vad folk nu kommer försöka sig på för att provocera så nappa inte.
Citera
2024-07-30, 20:17
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasmunken
Finns inte på världskartan att PÖ ska vara anställd som assistent!

Han har pengar! Vårdbehovet får någon annan göra. Eller köpa lycka till A.

Han är "bara" pappa.
.

Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Jag måste ha fattat helt fel för det har sagts här om jag inte missminner mig att också han jobbade som PA åt flickan?

Nej, det förefaller inte ligga i hans karaktär att han skulle göra grovgörat som PA.

Men domdera uppifrån, det verkar han klara bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in