Citat:
Har en fråga som jag tror jag kan få svar på i den här tråden.
När en assistenthund har levererats till en brukare vem har då ansvar för fortsatt träning?
Tänker på som i det här fallet så verkar det som att "personalen" skulle göra det med så därför jag blev lite fundersam.
Jag tänker ju ägare/brukare/familj men här är det alltså assistenterna.
Anledningen till min fundering, citat från Pś inlägg på face:
All dokumentation J har skickat har vi delat med personalen. Det är den dokumentation som dom ska jobba efter. Vi har haft en enorm frustration på personalen inte gjort det dom ska i jobbet med A och Essie. Vi har signeringslistor där vi kan visa att det jobbats otroligt bristfälligt med det kommandon och träningar som dagligen ska göras i arbetet för A och Essie. Företaget som vi har för A assistans har varit med oss i denna kamp att försöka få till arbetet.
Många har fått lämna på grund av att dom brustit i detta.
Slut citat.
Det citatet gör att jag funderar på om assistenterna varit avlönade slavar eller anställda som assistenter. Verkar som en anställning där innefattar en ung kvinna som ibland är som 4 åring som är väldigt utåtagerande. Som du ska passa så hon inte skadar sig själv eller andra samtidigt så ska du få undan hunden när brukaren får utbrott.
Och du ska se till att sysselsätta och motivera A.
Har du inte lyckats motivera A att gå ut på promenad med hunden före kl 18 så ska du ringa mamman. MEN tydligen är A ute en hel enligt Pś text.
Och på det ska du träna hunden, men du får inte kela eller mysa med hunden.
Jisses... förstår omsättningen på assistenter.
Hoppas dom hittat andra jobb där dom inte blir kameraövervakade, ska vara hundtränare samt utstå våld, ett jobb där dom faktiskt uppskattas för sitt jobb.
När en assistenthund har levererats till en brukare vem har då ansvar för fortsatt träning?
Tänker på som i det här fallet så verkar det som att "personalen" skulle göra det med så därför jag blev lite fundersam.
Jag tänker ju ägare/brukare/familj men här är det alltså assistenterna.
Anledningen till min fundering, citat från Pś inlägg på face:
All dokumentation J har skickat har vi delat med personalen. Det är den dokumentation som dom ska jobba efter. Vi har haft en enorm frustration på personalen inte gjort det dom ska i jobbet med A och Essie. Vi har signeringslistor där vi kan visa att det jobbats otroligt bristfälligt med det kommandon och träningar som dagligen ska göras i arbetet för A och Essie. Företaget som vi har för A assistans har varit med oss i denna kamp att försöka få till arbetet.
Många har fått lämna på grund av att dom brustit i detta.
Slut citat.
Det citatet gör att jag funderar på om assistenterna varit avlönade slavar eller anställda som assistenter. Verkar som en anställning där innefattar en ung kvinna som ibland är som 4 åring som är väldigt utåtagerande. Som du ska passa så hon inte skadar sig själv eller andra samtidigt så ska du få undan hunden när brukaren får utbrott.
Och du ska se till att sysselsätta och motivera A.
Har du inte lyckats motivera A att gå ut på promenad med hunden före kl 18 så ska du ringa mamman. MEN tydligen är A ute en hel enligt Pś text.
Och på det ska du träna hunden, men du får inte kela eller mysa med hunden.
Jisses... förstår omsättningen på assistenter.
Hoppas dom hittat andra jobb där dom inte blir kameraövervakade, ska vara hundtränare samt utstå våld, ett jobb där dom faktiskt uppskattas för sitt jobb.
Vill svara här .. Ta träningen med J. Vi är långt från träning. Det går inte att träna ihop med en så aggressiv person.
För en som är van att arbeta inom "tung vård" är det inte alltför svårt eller för mycket att ta till sig vad du beskriver.
När man läst igenom kraven ett par gånger så borde en bild uppträda av A:s person i helhet och varför hon behöver just det som räknas upp.
Det handlar inte bara om "schematisk städgöra", utan mest om inlevelse i A:s situation varje dag.
En assistent är i köket, den andra med A.
Om A får utbrott ska assistentbyte ske.
Om Essie samtidigt är indragen och blir hotad, bör den som bytt plats till köket, ta undan Essie.
Vidare ringer man väl P eller mamman?
Ingen tvingar ju någon att söka just det jobbet.
A har genom ombud sökt om fler assistenter vilket avslagits.
Det är väl därför som hon är på väg in i nytt boende igen, som är tänkt att fungera bättre?
Frågan är vad skillnaden blir i det nya boendet, jämfört med det nuvarande, i radhuset som hon är väl förtrogen med?
Hon lär inte få fler assistenter där?
Om ett nytt husdjur tillkommer blir det riktigt illa, mest för husdjuret!
Jag fattar inte vitsen med specialbyggt hus för A, så långt.
Om A:s ansvar, menar många att det inte är hennes fel att hon är aggressiv.
Jag tycker inte att hon är oskyldig, då jag tror att hon vet om att hon är aggressiv, hon är ju inte psykotisk. Hon är ju vaken.
Det verkar som att föräldrarna aldrig lärt henne respekt för djur!?
Annat kan tillkomma, som att hon är svartsjuk på hunden, som ska gosas med, medan hon själv är lämnad ensam utan föräldrar och syster.
Autistiskt kännetecken är stort motstånd mot förändringar, att personen inte klarar av att anpassa sig till nya situationer..
Hennes tidigare liv kändes säkert tryggare för henne ...och nu byta liv igen, i ny bostad, ännu mer isolerad.
Bort med husdjuren! Det räcker med besökande hund som kommer med sin egen hundförare ibland, om det nödvändigtvis ska finnas djur i hennes närhet.
In med kompetent personal!
Varför inte låta A bo i samma hus som föräldrarna, med eget rum och personal?
Senast redigerad av Marielo 2024-08-03 kl. 00:07.
Senast redigerad av Marielo 2024-08-03 kl. 00:07.