2024-07-30, 15:33
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Problemet är att den är hennes föräldrars bostad, och att dem troligen vill flytta hem.
Tjejen fick tillfälligt ta över sina föräldrars bostad efter att hon blev utkastad från ett LSS boende. Men kommunen behöver hittar en permanent bostadslösning åt tjejen.
Så om jag fattat det rätt så är det föräldrarna som säger upp dottern som hyresgäst?
Citera
2024-07-30, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag har via en person som är MYCKET involverad i olika hundorganisationer fått en garanti på att Essie INTE är död. Hunden lever men personen ifråga kan av säkerhetsskäl inte berätta mer. Men detta är en högst pålitlig kvinna som är mycket aktiv gällande hundar och jag känner henne via att vi varit grannar och hennes son och jag umgicks en del.
Detta är inte en person som snackar skit eller söker uppmärksamhet. Och jag själv var övertygad om Essies död fram till hon hörde av sig och meddelade att Essie lever men att mer info kunde hon inte lämna vidare

Om detta stämmer är det underbara nyheter.
Citera
2024-07-30, 15:36
Medlem
Vad i hela helvetet. Nästan 500 sidor (!) på någon vecka om en hund?

Finns det en sammanfattning någonstans som någon kan länka?
Citera
2024-07-30, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Var det någon granne som såg eller hörde några som ropade eller sökte sin hund den aktuella kvällen/natten? NEJ

Har någon granne eller utomstående bekräftat att de sett några hjulspår? NEJ

Har någon bekräftat att de har sett någon värmekamera eller drönare söka i området? NEJ

Har någon hundförare eller utomstående bekräftat att de sett någon ID-hund som har använts i sökandet? NEJ

Alla dessa så kallade "bevis" på åtgärder i sökandet efter Essie kommer från EN ENDA person och har inte styrkts av någon annan.

Essie kanske ändå är stulen/räddad, men för familjen är det bara bra iom att hunden ändå blivit ett problem. Lite win-win för alla parter.
Citera
2024-07-30, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrCL

Ja jag är överraskad. Det är från en mycket pålitlig källa. Så jag har ingen anledning att betvivla hennes uppgift.
Citera
2024-07-30, 15:39
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Så om jag fattat det rätt så är det föräldrarna som säger upp dottern som hyresgäst?
Nej, det är kommunen som tillslut löst ett lämpligt boende åt tjejen, och då kan föräldrarna flytta hem.
Citera
2024-07-30, 15:41
Medlem
Trodde detta va uppenbart bedrägeri men nu börjar det komma fram. Enligt hundhjälpens tjänsteanteckningar blir Essie slagen och sparkad, får inga promenader och tvingas sitta i gassande sol etc. Försöker gömma sig för glatta livet från dottern. Så kanske är hunden stulen trots allt. Hade jag varit A's assistent och sett denna misshandel pågå trots diverse anmälningar till länsstyrelsen hade jag nog också tagit hunden under armen på väg där ifrån.
Citera
2024-07-30, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrCL
Kan bara instämma.
Citera
2024-07-30, 15:44
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Nej, det är kommunen som tillslut löst ett lämpligt boende åt tjejen, och då kan föräldrarna flytta hem.
Okej. Då förstår jag. Tack för svar.
Citera
2024-07-30, 15:48
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseDanderyd
Vad i hela helvetet. Nästan 500 sidor (!) på någon vecka om en hund?

Finns det en sammanfattning någonstans som någon kan länka?
Rättning, 2 veckor.
Hunden försvann, påstods vara stulen, sedan började uppgifterna ägaren gick ut med inte gå ihop.
Folk började ifrågasätta och kolla upp, det kom fram att det finns anmälan hos länsstyrelsen med uppgifter där man påstår att tjejen misshandlat assistanshunden.
Även människor som påstår att dem jobbat som assistenter hos familjen har kommit ut och berättat att dem bevittnat hur hunden har behandlats illa, och att dem själva inte behandlats med respekt på arbetet.

Det är helt enkelt många som ifrågasätter ägarens historia, och att det finns saker som inte går ihop, luckor i berättelsen.
Citera
2024-07-30, 15:52
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Okej. Då förstår jag. Tack för svar.
Man kan väl sammanfatta det såhär.
Tjejen bor på ett LSS boende, hon fungerar inte där, är en fara för andra boende och personal och blir utkastad.
Som akut lösning lämnar familjen sitt hus och låter tjejen flytta in i deras hus som akut boende.
Nu har kommunen äntligen löst ett boende åt tjejen dit hon ska flytta, men det verkar nu vara problem med att hitta assistenter som vill/kan jobba med denna tjej (enligt rykten)
Människor som bor nära tjejens nya boende ska även ha börjat protestera emot att tjejen ska flytta dit (enligt rykten)
Citera
2024-07-30, 15:53
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Hur är du så säker på att en spårhund spårade spår?
Jag har läst tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in