2024-07-30, 16:32
Avstängd
flugornass avatar
Svar från PÖ till EP och länstyrelsen idag.
Citera
2024-07-30, 16:32
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Det är fan inte klokt! Vad är det för fel på den fina villan som hon bor i nu?
Mamma å pappa tyckte väl det vart trångt i övernattningslägenheten
Citera
2024-07-30, 16:34
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Litet ironiskt att han samtidigt på instagram lagt upp en bild med skämt om folk som har större tilltro till sociala medier än till vetenskapliga fakta. När han ju själv på sin Facebook (sociala medier) dementerar vetenskapliga fakta (Länsstyrelsens underlag)
😁😅eller hur
Citera
2024-07-30, 16:34
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Om man har en ID hund ute så använder man en smeller = hunden spårar efter just Essie.
Ingen tar ju ut en vanlig spårhund eller en hund för viltspår i såna här situationer, utan då använder man en hund tränad för att spåra med en smeller.

Du borde hänga med i diskussionen från början istället för att hoppa in som ett allvetande orakel.

Jag har citerat från idhund.se och ifrågasatt att en idhund i det här fallet otvivelaktigt har följt ett spår efter hunden fram till bilspåret. Det kan lika gärna vara ett spår efter pappan beroende på vilka dofter som fanns på smellern.
Citera
2024-07-30, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Nu tigger pappan pengar till en ny assistanshund på Facebook.
Hoppas ingen ger dem en krona 🤬🤬🤬🤬
Citera
2024-07-30, 16:40
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
Du borde hänga med i diskussionen från början istället för att hoppa in som ett allvetande orakel.

Jag har citerat från idhund.se och ifrågasatt att en idhund i det här fallet otvivelaktigt har följt ett spår efter hunden fram till bilspåret. Det kan lika gärna vara ett spår efter pappan beroende på vilka dofter som fanns på smellern.
Jag förstår inte vad det är du ifrågasätter. IDhunds föraren har oftast bra koll på vad för typ av sak dem behöver som en smeller, så man minskar risken för att hunden söker på fel doft.
Varför skulle pappans lukt leda fram till bilspåret?
Och många ifrågasätter väl om dem ens haft ut en IDhund eller om ägaren ljuger?
Citera
2024-07-30, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Dessutom var han uppe med husbilen norröver runt 19 juli

Omkring den 19 juli var han norr om Sorsele. Enligt ratsit bor Th#mas T#rkelss#n där, kollar man en bilderna på hans facebook där det finns ett hus med ljust tak längre bort och en väg bakom stämmer det bra med satelitkartan från Hitta.
Den mannen har ju tagit hand om förra hunden Molly.
# = o
Citera
2024-07-30, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag har via en person som är MYCKET involverad i olika hundorganisationer fått en garanti på att Essie INTE är död. Hunden lever men personen ifråga kan av säkerhetsskäl inte berätta mer. Men detta är en högst pålitlig kvinna som är mycket aktiv gällande hundar och jag känner henne via att vi varit grannar och hennes son och jag umgicks en del.
Detta är inte en person som snackar skit eller söker uppmärksamhet. Och jag själv var övertygad om Essies död fram till hon hörde av sig och meddelade att Essie lever men att mer info kunde hon inte lämna vidare

Hoppas att de stämmer
Citera
2024-07-30, 16:50
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Jag förstår inte vad det är du ifrågasätter. IDhunds föraren har oftast bra koll på vad för typ av sak dem behöver som en smeller, så man minskar risken för att hunden söker på fel doft.
Varför skulle pappans lukt leda fram till bilspåret?
Och många ifrågasätter väl om dem ens haft ut en IDhund eller om ägaren ljuger?

Jag ifrågasätter att man vet vem som avsatt spåret som två påstådda idhundar har följt från trädgården till bilspåret.

Hundförare kan inte utesluta att doft efter en person finns på smellern och att det är den doften hunden går efter i brist på doft från hunden. Den låg kanske förpackad i en sopsäck.

Varför pappans doft skulle kunna leda från trädgården till bilspåret. Seriöst?

Hundar kör inte bil så då bör det rimligen finnas spår efter människa mellan trädgården och bilen.

Givetvis ifrågasätts påståendet om att de har använt idhundar, finns inga tecken på att det är sant.

Det heter de, inte dem.
Citera
2024-07-30, 16:52
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenneochSvea
Omkring den 19 juli var han norr om Sorsele. Enligt ratsit bor Th#mas T#rkelss#n där, kollar man en bilderna på hans facebook där det finns ett hus med ljust tak längre bort och en väg bakom stämmer det bra med satelitkartan från Hitta.
Den mannen har ju tagit hand om förra hunden Molly.
# = o
Jag hoppas Essie är vid liv, men inte där. För då är det bara en tidsfråga innan ölmeborgs har den igen, och hävdar att de köpt en annan
Citera
2024-07-30, 16:52
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Man kan väl sammanfatta det såhär.
Tjejen bor på ett LSS boende, hon fungerar inte där, är en fara för andra boende och personal och blir utkastad.
Som akut lösning lämnar familjen sitt hus och låter tjejen flytta in i deras hus som akut boende.
Nu har kommunen äntligen löst ett boende åt tjejen dit hon ska flytta, men det verkar nu vara problem med att hitta assistenter som vill/kan jobba med denna tjej (enligt rykten)
Människor som bor nära tjejens nya boende ska även ha börjat protestera emot att tjejen ska flytta dit (enligt rykten)
Det är verkligen en knepig sits familjen sitter i.
Förstår att det måste vara svårt att hitta rätt personal som kan agera när det uppstår en situation. Det är inte helt lätt.
Protester blir det alltid när den typen av av människor ska flytta in. Kan förstå att grannarna är oroliga. Vågar dom släppa ut sina barn, finns det en minsta möjlighet att hon skulle gå till angrepp. Kan tänka mig att grannarna har dom frågorna.
Vad trist att hon inte kan bo med andra. Det måste bli tråkigt att bo ensam. Hummelsta är inte världens roligaste ställe.
Vet du om hon har några dagliga aktiviteter eller någon annan sysselsättning på dagarna?
Citera
2024-07-30, 16:53
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Paviljong Hummelsta, som håller på att byggas åt A, ska vara klar 19 augusti 2024, enligt Enköpings kommun.

Alltså denna, då?

https://enkoping.se/download/18.601c768d18c38a9c03015df6/1702047627068/%C3%84rende%2022_Genomf%C3%B6randebeslut%20och%20t ill%C3%A4ggsbudget%20f%C3%B6r%20LSS-paviljong.pdf

2,8 miljoner går kalaset på för skattebetalarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in