2024-07-30, 12:25
Medlem
MaeWests avatar
PÖ:s fru går under radarn här...hennes roll i denna soppa har inte belysts.
Antar att det har varit tanken i Essies försvinnande, att hon skulle verka undercover...
Citera
2024-07-30, 12:26
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Farfar säljer just nu både husvagn och husbil till förmån för ny husbil...kanske finns spår av Essie där? Jag vet jag är upp i det blå. Känns bara lite för passande i tiden...
Dessutom var han uppe med husbilen norröver runt 19 juli
Citera
2024-07-30, 12:27
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Farfar säljer just nu både husvagn och husbil till förmån för ny husbil...kanske finns spår av Essie där? Jag vet jag är upp i det blå. Känns bara lite för passande i tiden...

Har indirekt att göra med den planering som pågår...antar jag? Eller, familjen...?
Citera
2024-07-30, 12:30
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Har indirekt att göra med den planering som pågår...antar jag? Eller, familjen...?
Han var uppe i norr redan sen 13e så inte alls omöjligt
Citera
2024-07-30, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Att det finns ett ärende hos Länsstyrelsen och att Hundhjälpen kopplades in redan INNAN Essie försvann tyder absolut på att familjen gjort sig av med henne. Om hon blivit omhändertagen av Länsstyrelsen och de kommit fram till att hon har t.ex PTSD hade de möjligen till och med avlivat henne. Det finns en gräns för alla hundar och helt osannolikt att Essie nått den gränsen och sagt ifrån är det inte, möjligen bitit någon i familjen så att de haft ihjäl henne. Hon behöver dock inte ha gjort någonting utan de kan ha haft ihjäl henne för att ta bort bevisen för påstådd djurmisshandel och i slutändan undvika t.ex djurförbud. Timingen på inlett ärende hos Länsstyrelsen och hennes försvinnande gör att det skulle vara högst osannolikt att någon utomstående tagit henne och därmed indirekt räddat familjen från repressalier för det våld de utövat mot Essie. Nu kan ingenting bevisas och de kan skaffa ny hund om de önskar. Pappan var väl skriven som ägare så han hade möjligen kunnat få djurförbud då han tillät detta pågå, nu är problemet löst. Hoppas dock att försäkringsbolaget ser det som oaktsamhet att de släppte henne på gården och att de inte får ett öre där.

Farfarn verkar ha varit ute med sin campingbuss till bl.a Vilhelmina två dagar efter Essies försvinnande. Då man ser på bilderna på hans Facebook har han till och med bemödat sig att maskera regnr på bilar utanför en fastighet, vilket tyder på att han vill dölja var han varit. Han lär för övrigt ha tillgång till vapen. Är Essie nedgrävd i Vilhelmina eller dumpad i någon sjö där kommer sanningen aldrig att komma fram.

Men varför skriver han på FB att han reser till Wilhelmina om han är där för i Essies ärenden?
Mycket möjligt att P:s släkt och vänner är involverade, men det kan man inte förvänta ska redovidas på FB.
Citera
2024-07-30, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Givetvis tjänar pappan bra med pengar genom att hyra ut sitt hus, sedan är ändå frun kvar som assistent samt han själv är där varje dag, indirekt bor de ju kvar men får fett med hyra av kommunen. Genialiskt men ytterst omoraliskt, dock är tydligen pappan helt utan samvete och extremt pengakåt!
Jag är enig.

Ville bara ha svar från användaren som konstant säger att man inte ska spekulera, att ingen vet något. Även att den inte har koppling till familjen. Varför den hela tiden väljer den för P:s fördel förklaring till allt. Vad icke-spekulativt är det som pekar mot det, varje gång?
Citera
2024-07-30, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Håller helt med att det finns användare (främst anonyma) som kokar över lika mycket som hjärtströsslarna i den andra gruppen. Blir tramsigt.
Kikar in där då och då och sållar man lite så finns det en hel del vettiga inlägg. En mamma till en assistent (anonym såklart för att inte pappa P ska kunna spåra) skrev ett trovärdigt inlägg som gav mig mer på fötter till mina frågor om Storsjöbygdens Personliga Assistans AB bristande roll som arbetsgivare.
Det är ju bevisat av pappan själv att han hade kameror inomhus till exempel. Till assistenterna sa han att de inte fungerade. Men det vet vi ju att de gjorde vilket strider mot dataskyddsförordningen och arbetsmiljölagen.
Ja, ett och annat vettigt har jag också sett. Men där verkar vara alldeles för många som har för lite att göra på sin dagveksamhet.
Citera
2024-07-30, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
PÖ:s fru går under radarn här...hennes roll i denna soppa har inte belysts.
Antar att det har varit tanken i Essies försvinnande, att hon skulle verka undercover...
Ja mamman går verkligen under radarn. Filmen där mamman lugnt går och plockar med saker ute efter Essies försvinnande är ju självklart borttagen från Facebooksidan nu.

Det är ju ett mycket märkligt beteende av mamman på en sån liten baksida där man snabbt kan upptäcka att hunden är borta.
Citera
2024-07-30, 13:02
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Ja mamman går verkligen under radarn. Filmen där mamman lugnt går och plockar med saker ute efter Essies försvinnande är ju självklart borttagen från Facebooksidan nu.

Det är ju ett mycket märkligt beteende av mamman på en sån liten baksida där man snabbt kan upptäcka att hunden är borta.

Märkligt beteende? Inte om man är en del av det som var tänkt att ske...?
Citera
2024-07-30, 13:05
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Men varför skriver han på FB att han reser till Wilhelmina om han är där för i Essies ärenden?
Mycket möjligt att P:s släkt och vänner är involverade, men det kan man inte förvänta ska redovidas på FB.
Eller så är det precis det man gör, för att andra tänker som du
Citera
2024-07-30, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banjo-Lasse
Jag är enig.

Ville bara ha svar från användaren som konstant säger att man inte ska spekulera, att ingen vet något. Även att den inte har koppling till familjen. Varför den hela tiden väljer den för P:s fördel förklaring till allt. Vad icke-spekulativt är det som pekar mot det, varje gång?

Det vi vet är att man har en ersättning för att täcka assistans, det citerade någon i går, på vad jag vill minnas cirka 390K. Det ska täcka dygnet runt bemanning med dubbelbemanning på dagen, samt vinstmarginal för assistansbolaget.

Nu är det här en speciallösning, men vanligtvis innehåller inte assistansersättning någon hyra. Låt oss för skojs skull säga att det gör det den här gången, hur hög hyra skulle det kunna vara??

Om det då innehåller en hyra, då är det den delen av hyran som överstiger 7600 kronor månaden, för annars skulle kommunen bryta mot likabehandlingen. Tror ni på allvar att en person som taxerar 120K per år, plus eventuellt bostadstillägg skulle ha 7600 per månad till hyra?

Sedan så har jag varit ytterst öppen med att jag spekulerar, antar, chansar och helt saknar insyn i fallet. Vet inte riktigt hur jag skulle kunna varit mer öppen med det än jag varit.
Citera
2024-07-30, 13:23
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
För att allt ska verka så normalt som möjligt. De har knappast haft en tanke på att strålkastarljuset skulle riktas mot dem själva. Att verka in plain sight, varför lägga upp ett inlägg på Facebook och maska bilnummer, det i sig är märkligt om man ej har någonting att dölja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in