Citat:
Ursprungligen postat av
Banjo-Lasse
Jag är enig.
Ville bara ha svar från användaren som konstant säger att man inte ska spekulera, att ingen vet något. Även att den inte har koppling till familjen. Varför den hela tiden väljer den för P:s fördel förklaring till allt. Vad icke-spekulativt är det som pekar mot det, varje gång?
Det vi vet är att man har en ersättning för att täcka assistans, det citerade någon i går, på vad jag vill minnas cirka 390K. Det ska täcka dygnet runt bemanning med dubbelbemanning på dagen, samt vinstmarginal för assistansbolaget.
Nu är det här en speciallösning, men vanligtvis innehåller inte assistansersättning någon hyra. Låt oss för skojs skull säga att det gör det den här gången, hur hög hyra skulle det kunna vara??
Om det då innehåller en hyra, då är det den delen av hyran som överstiger 7600 kronor månaden, för annars skulle kommunen bryta mot likabehandlingen. Tror ni på allvar att en person som taxerar 120K per år, plus eventuellt bostadstillägg skulle ha 7600 per månad till hyra?
Sedan så har jag varit ytterst öppen med att jag spekulerar, antar, chansar och helt saknar insyn i fallet. Vet inte riktigt hur jag skulle kunna varit mer öppen med det än jag varit.