2024-07-30, 15:08
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Med det sagt - kanske kontroversiellt i denna tråd - så kan det då förstås finnas assistenter som vuxit upp med husdjur på andra premisser än de som gäller för en assisterande hund. Det som är djurplågeri för en är det inte för en annan.

Jag har passat hundar som helst inte ska hälsa på andra människor och har då sagt ”ignorera hunden helt” och många tycker då att det är grymt. Bara ett exempel.
Fast det påstås att denna hunden blivit slagen, sparkad, dragen i örat, skriken i örat, fått nosen förhållen så den inte får luft, osv.
Visst det finns människor som tycker för lite motion är djurplågeri, att jakthundar är magra eftersom dem bara är vana att se feta hundar, att låta hunden bo i hundrastgård är djurplågeri, osv.
Men jag tror alla kan vara överens om att om det som påstås ske med denna hund är djurplågeri, oavsett om man är hundvan eller ej.
Citera
2024-07-30, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joramensaatte
CH är en jävla skojare. Har han varit där och sökt är det ungefär lika betydelsefullt som att P själv sniffat omkring.

Du snodde min replik. Klockrent 🤣
Och sant tyvärr
Citera
2024-07-30, 15:17
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Farfar ölm*borg dementerar anmälan (som någon postar i hans inlägg på Fb) till LS på sin sida..

Litet ironiskt att han samtidigt på instagram lagt upp en bild med skämt om folk som har större tilltro till sociala medier än till vetenskapliga fakta. När han ju själv på sin Facebook (sociala medier) dementerar vetenskapliga fakta (Länsstyrelsens underlag)
Citera
2024-07-30, 15:18
Medlem
Kungsgardens avatar
Paviljong Hummelsta, som håller på att byggas åt A, ska vara klar 19 augusti 2024, enligt Enköpings kommun.
Citera
2024-07-30, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Paviljong Hummelsta, som håller på att byggas åt A, ska vara klar 19 augusti 2024, enligt Enköpings kommun.

Vad händer om ingen vill jobba där pga arbetsmiljön?
Citera
2024-07-30, 15:21
Medlem
Det hela verkar vara ett försäkringsbedrägeri samt ett swishtiggeri som ger dem ett ordentligt klirr i kassan. Essie ligger säkerligen nedgrävd i Wilhelmina. Hoppas försäkringsbolaget anar oråd och gör en ordentlig utredning.
Citera
2024-07-30, 15:25
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Det är ett eget hus till enbart A, en fd förskola
Det är fan inte klokt! Vad är det för fel på den fina villan som hon bor i nu?
Citera
2024-07-30, 15:25
Medlem
MrBubss avatar
Var det någon granne som såg eller hörde några som ropade eller sökte sin hund den aktuella kvällen/natten? NEJ

Har någon granne eller utomstående bekräftat att de sett några hjulspår? NEJ

Har någon bekräftat att de har sett någon värmekamera eller drönare söka i området? NEJ

Har någon hundförare eller utomstående bekräftat att de sett någon ID-hund som har använts i sökandet? NEJ

Alla dessa så kallade "bevis" på åtgärder i sökandet efter Essie kommer från EN ENDA person och har inte styrkts av någon annan.
Citera
2024-07-30, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantMoral2017
Det hela verkar vara ett försäkringsbedrägeri samt ett swishtiggeri som ger dem ett ordentligt klirr i kassan. Essie ligger säkerligen nedgrävd i Wilhelmina. Hoppas försäkringsbolaget anar oråd och gör en ordentlig utredning.
Jag hoppas på Försäkringsbolagets särskilda utredare. dom har möjlighet att ta in mycket information i skadan. jag tror en telefonlista den aktuella kvällen när hunden försvann kan vara en bra ide t,ex
Citera
2024-07-30, 15:28
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Det är fan inte klokt! Vad är det för fel på den fina villan som hon bor i nu?
Problemet är att den är hennes föräldrars bostad, och att dem troligen vill flytta hem.
Tjejen fick tillfälligt ta över sina föräldrars bostad efter att hon blev utkastad från ett LSS boende. Men kommunen behöver hittar en permanent bostadslösning åt tjejen.
Citera
2024-07-30, 15:30
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Hur lyckas man få igenom allt detta som familjen har.
Jag bråkar som en dåre för att få in min dementa pappa på ett boende men det verkar omöjligt.
Här har kommunen vräkt ut bilar, betalar för villor och en jävla massa pengar varje månad mm.
Vad har P för hållhake på den biståndshandläggaren tro?
Hur farlig är A egentligen eftersom hon måste bo ensam.
Citera
2024-07-30, 15:33
Medlem
Jag har via en person som är MYCKET involverad i olika hundorganisationer fått en garanti på att Essie INTE är död. Hunden lever men personen ifråga kan av säkerhetsskäl inte berätta mer. Men detta är en högst pålitlig kvinna som är mycket aktiv gällande hundar och jag känner henne via att vi varit grannar och hennes son och jag umgicks en del.
Detta är inte en person som snackar skit eller söker uppmärksamhet. Och jag själv var övertygad om Essies död fram till hon hörde av sig och meddelade att Essie lever men att mer info kunde hon inte lämna vidare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in