2024-07-30, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Jag Har ALDRIG påstått att mamman har något procentuellt ansvar vilket man kan tro om man läser ditt svar. Vill bara vara tydlig med det. OM jag ska tänka nånting förutom själva GM så är det soc som gjort bort sig rejält.
Nej nej du har då fel!
De e Mamman o Pappan som gjort bort sig!
De du påstor att de e soc som har gjort fel e som att säga nån blir mördad med pistol o du ska lägga skulden på företaget som framställer pistolen o inte på den som håller!
Citera
2024-07-30, 14:29
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smarta100gubben
Emilias mamma dödade henne 200%!

Jag ser tråden fullt med ensamstående kvinnor med iq under 40!

Låt mig förklara så ni fattar va visa menar med att mamman e skyldig för hennes bortgång!

Mamman o Emilia går till en sjö för ta en promenad runt om sjön finns skyltar som visar att vattnet e fullt med krokodiler!?
Mamman ser skyltarna men ändå väljer o puta Emilia in i vattnet!

Så vems fel e det?

Mamman med alla sina beslut har förstört Emilias o lillebrors barndom o nu efter händelsen deras liv!

Hon valde o leva vidare knarka vidare med en man istället för o välja sina barn!?
Hon åldrades 20+ år på sina 35 på grund av droger cigg alkohol det kan vem som helst se på henne på bilder innan detta hände!

Hon valde födda en till barn när hon inte kunde ta hand om sin första!

Hon valde o leva livet vidare utan sina barn som de har inte funnits bara lite då då kolla på dem!

Hon släppte ut henne till hennes död utan att dubbelkolla nånting om vart hon ska o det var inte för hon ville att E skulle ha det roligt! Simpelt hon bryrde sig inte om E sen första dagen!

Jag vill att hon ska veta att hon e värre i mina ögon än mördarna!
Mördarna ville läxa upp en tjej som e inte från deras familj medan hon förstörde sina egna barns liv!

Min teori:
De slog henne ville sätta kniven i benen för hon ska fatta de menar allvar!
Men de e små o inte vet hur kroppen fungerar!
Jag som har varit kriminell vet att kniven kan enkelt gå för långt hon va en smal liten flicka kniven prickade pulsådran hon förblödde på 1,2 minuter mördarna försökte säkert stoppa förblödningen med tryck på skadan men de hade inte tillräckligt kraft för o lyckas E förlorade medvetandet tjejerna blev skiträdda sprang därifrån o lämnade henne för o mötta sitt öde som mamman med sina beslut skapat för henne!

Jag har levt en dålig liv själv skadat folk för jag hade exakt en samma typ av mamma som Emilia hade! Hon fick mig gå mot min pappa när jag va liten idag har jag ingen relation med henne bara med min pappa o han e bäst!

Kvinnorna måste börja ta sina ansvar de dags!
Låt Emilia villa i fred nu hon förkännade bättre än så men samma sekund hon föddes hennes öde va skriven!

Det känns som att du projicerar mycket av din egna uppväxt och din mammas roll i den på @nn@
Ingenstans har det stått/bekräftats att hon varken sysslar med droger eller dricker. Snarare tvärtom - Att hon har tagit avstånd från allt det pga sin egen uppväxt med en alkoliserad mamma.

Du pratar om "hennes val" gång på gång.
Ärligt vad vet du om dem?
Det du kommer med är enbart dina subjektiva antaganden - och det är inte likvärdigt med sanningar.

Men strunt i samma.
Det är inte ens lönt att försöka diskutera med människor som dig då du är inne på ditt spår av sanning - och tar inte till dig något annat.

Ta hand om dig.
Citera
2024-07-30, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Det känns som att du projicerar mycket av din egna uppväxt och din mammas roll i den på @nn@
Ingenstans har det stått/bekräftats att hon varken sysslar med droger eller dricker. Snarare tvärtom - Att hon har tagit avstånd från allt det pga sin egen uppväxt med en alkoliserad mamma.

Du pratar om "hennes val" gång på gång.
Ärligt vad vet du om dem?
Det du kommer med är enbart dina subjektiva antaganden - och det är inte likvärdigt med sanningar.

Men strunt i samma.
Det är inte ens lönt att försöka diskutera med människor som dig då du är inne på ditt spår av sanning - och tar inte till dig något annat.

Ta hand om dig.

Du ser inte ut som att vara 60 när du e dina 30s bara om du konstant dricker röker eller tar droger! Vilken läkare kan säga till dig detta! Hon håller en fasad o kommer upp med pyjamaparty så hon inte ser dåligt ut mer än va hon har gjort i folks ögon redan
Hon bryrde sig inte om hennes barn jag fattar många vill tro kvinnor gör allt för sina barn bla bla bla ja en bra mamma men alla kvinnow bara för de födder barn blir inte änglar direkt!
Svårt o diskutera med mig för jag ser genom hennes fasad du ser bara en mamma som förlorade sitt barn men mynten har alltid två sidor!
Ta hand om dig med
Senast redigerad av Smarta100gubben 2024-07-30 kl. 14:40.
Citera
2024-07-30, 14:40
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Du ser inte ut som att vara 60 när du e dina 30s bara om du konstant dricker röker eller tar droger! Vilken läkare kan säga till dig detta! Hon håller en fasad o kommer upp med pyjamaparty så hon inte ser dåligt ut mer än va hon har gjort i folks ögon redan
Hon bryrde sig inte om hennes barn jag fattar många vill tro kvinnor gör allt för sina barn bla bla bla ja en bra mamma men alla kvinnow bara för de födder barn blir inte änglar direkt!
Ta hand om dig med

Men kära du.

Är du läkare? Har du någonsin träffat @nna?
Har du sett henne dricka alkohol och trycka i sig droger?

Nej precis!

Du har ingen aning och försöker göra det till en sanning - Din sanning!

Det kan uppfattas som din egen uppväxt med din mamma har lämnat många trauman i dig som gått obehandlade, därav sitter du och avreagerar dig här inne på en kvinna som nyss förlorat sitt barn.

Kontakta psykakut, detta är nog inte ett forum du borde befinna dig i med din sinnesstämning.
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-07-30 kl. 14:48.
Citera
2024-07-30, 14:43
Medlem
Alltid föräldrarnas fel när det blir skit, sociala kan inte rå för att det finns pissiga föräldrar
Citera
2024-07-30, 14:44
Medlem
Citat:
Nej nej du har då fel!
De e Mamman o Pappan som gjort bort sig!
De du påstor att de e soc som har gjort fel e som att säga nån blir mördad med pistol o du ska lägga skulden på företaget som framställer pistolen o inte på den som håller!

Ok!
En rullstolsburen förälder står vid ett övergångsställe med sitt barn. I vanliga fall är det alltid en personliga assistent med när dom är ute som har huvudansvar för barnet då föräldern har nedsatt förmåga. Men nu skulle dom bara ut lite snabbt o personliga assistenten tog beslutet att stannade hemma. Föräldern o barnet ville ju så gärna gå själva o det va bara en kort stund.
Barnet springer plötsligt rakt ut i vägen (som barn gör ibland) o blir påkörd då föräldern som sitter i rullstol inte kunde reagera tillräckligt fort o fånga in sitt barn.

Är det fortfarande förälderns fel då att barnet blev påkört? Att föräldern bär skulden för att den själv blev skadad i en trafikolycka när den va tonåring o därför är rullstolsburen?

Soc hade ansvaret för flickan sedan flera år tillbaka då man bedömt att föräldern inte hade dom förmågorna. Soc tar beslutet att under dom mest kritiska veckorna på hela året som sommarveckorna är, ändå låta BO flytta hem till en förälder som dom visste saknade förmågan att skydda BO. Soc gjorde en helt felaktig riskanalys som resulterade i att sannolikheten för att BO skulle kunna hamna i farliga miljöer ökade markant.
Citera
2024-07-30, 14:48
Medlem
Citat:
Ok!
En rullstolsburen förälder står vid ett övergångsställe med sitt barn. I vanliga fall är det alltid en personliga assistent med när dom är ute som har huvudansvar för barnet då föräldern har nedsatt förmåga. Men nu skulle dom bara ut lite snabbt o personliga assistenten tog beslutet att stannade hemma. Föräldern o barnet ville ju så gärna gå själva o det va bara en kort stund.
Barnet springer plötsligt rakt ut i vägen (som barn gör ibland) o blir påkörd då föräldern som sitter i rullstol inte kunde reagera tillräckligt fort o fånga in sitt barn.

Är det fortfarande förälderns fel då att barnet blev påkört? Att föräldern bär skulden för att den själv blev skadad i en trafikolycka när den va tonåring o därför är rullstolsburen?

Soc hade ansvaret för flickan sedan flera år tillbaka då man bedömt att föräldern inte hade dom förmågorna. Soc tar beslutet att under dom mest kritiska veckorna på hela året som sommarveckorna är, ändå låta BO flytta hem till en förälder som dom visste saknade förmågan att skydda BO. Soc gjorde en helt felaktig riskanalys som resulterade i att sannolikheten för att BO skulle kunna hamna i farliga miljöer ökade markant.

Du glömmer att flickan va hemma hos sin mamma i 4 veckor hon hade ansvaret under de 4 veckorna o inte socen hon dog under de veckorna flickan va hemma hos henne ingen assistent eller soc va inblandad det skulle vara Emilias sommarlov som hon fick tillbringa med Mamman vet inte hur sånt fungerar 100% men jag e säkert att de gav mamman fritt hand o va med henne så hon hade ansvar för henne eller går soc med assistent varje dag hem till föräldarna för o kolla upp barnen? De tror jag inte på!

Emilia dog inte i ett soc hem hon dog när hon va hemma hos sin riktiga mamma på semester som släppte ut henne utan o kolla upp saker för hon bryrde sig inte om henne!
Så du har fel igen!
Soc hade inget med detta o göra mamma 80% ansvarig MGM 20% ansvarig i mina ögon för hennes bortgång! Skyll inte på staten
Senast redigerad av Smarta100gubben 2024-07-30 kl. 14:52.
Citera
2024-07-30, 14:52
Medlem
Citat:
Du glömmer att flickan va hemma hos sin mamma i 4 veckor hon hade ansvaret under de 4 veckorna o inte socen hon dog under de veckorna flickan va hemma hos henne ingen assistent eller soc va inblandad det skulle vara Emilias sommarlov som hon fick tillbringa med Mamman vet inte hur sånt fungerar 100% men jag e säkert att de gav mamman fritt hand o va med henne så hon hade ansvar för henne eller går soc med assistent varje dag hem till föräldarna för o kolla upp barnen? De tror jag inte på!

Exakt. Soc gav henne ett ansvar dom redan visste att hon inte klarade av.
Citera
2024-07-30, 14:54
Medlem
Citat:
Exakt. Soc gav henne ett ansvar dom redan visste att hon inte klarade av.

Okej nu säger du nåt där…

De visste hon va skit som föräldar o säkert skit som människa men släppte henne ditt ändå!
Kan det inte vara så att hon hade rätten för de 4 veckorna?
Jag vet inte hur sånt fungerar har levt kiriminellt liv men blev aldrig straffad för det varken som barn eller som vuxen
Citera
2024-07-30, 14:58
Medlem
Kan säga att det finns video vad de utsätter Emilia för inne i en av vagnarna. Hemskt hemskt 😭💔
Citera
2024-07-30, 15:00
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Kan säga att det finns video vad de utsätter Emilia för inne i en av vagnarna. Hemskt hemskt 😭💔

Länk?
Citera
2024-07-30, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
Länk?

Han ska skriva till dig att du måste följa insta konto där det e skrivet efter 10k följare de släpper videon sen de har inget gå inte på allt sånt!

Hade det funnits o varit i cirkulation videon så hade det redan varit här tro mig de e flashback
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in