2024-07-30, 14:06
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Menar du att folk som möter dem skulle reagera? Man går ju generellt runt i sina egna tankar och går inte runt och försöker avgöra om personen man möter precis har haft ihjäl någon. Sen är det ju säkert så att de har hög puls och är jävligt nervösa, men utåt syns det inte mer än att de stirrar ner i marken och går lite snabbare. Man måste utmärka sig ganska mycket för att folk ska höja på ögonbrynen.

Nej väldigt sant, man går väl oftast i sin egen värld och inte tittar på alla runtomkring en.

MGM2 uppfattar jag som mer iskall..(psykopat?)
Men jag har svårt att tro att denna 13-åringen skulle ha lika lätt att maska/kontrollera sina känslor/beteende.

Försök att tänka vilket känslospann och kaos som bör pågå i någon som troligen slagit/skurit/huggit en ung tjej till döds.

Jag antar att det krävs en rätt stor kraft att kunna hugga en kniv in i någon. Våra kroppar är väl ändå relativt tåliga.
Och jag tror att det måste finnas en enorm ilska/hat för att verkligen hugga någon..( hade man inte annars instinktivt stoppat när man känner kniven gå djupare in liksom?) Och där tror jag chattgruppen har varit delaktig i att hetsa igång den ilskan/hatet.

Men ja, det är mina spekulationer såklart.
Citera
2024-07-30, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Den springande pukten blir då om flickorna visste att E avlidit när dom lämnade platsen - vilket är tveksamt om kroppen ligger så pass öppet att patrullerande poliser av en tillfällighet upptäcker Bo i natten. Strunta i gömma kroppen men kasta tillhörigheterna för att försvåra utredningen är minst sagt motsägelsefullt. Min peng på att avlägsnandet av tillhörigheterna var ägnad att ytterligare jävlas med E och inte hade avsikten att dölja att hon var död - vilket dom inte var medvetna om men dock likgiltiga inför - likgiltighetsuppsåt.

Men hon kan ju lika gärna ha levt när dom lämnade henne. OM det stämmer att dom vid knivskärning kommit åt kroppspulsådern så lär det ha varit mycket blod vilket dom då borde ha förstått att det är livsfara. Men det vet man ju inte säkert.

Dom kommer hävda att:
1: hon skulle misshandlas inte syfte att döda
2: när dom lämnade henne levde hon
3: när dom lämnade henne va det inte jättemycket blod

Att inte följa kroppen kan ju också handla om att dom ville att hon skulle bli hittad o få hjälp.

Det kommer presenteras en kavalkad av tveksamma förklaringar i det här målet!
Citera
2024-07-30, 14:11
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Det tror jag! De skrattade säkert på väg därifrån med Emilias väska som de dumpade i vattnet. Säkert skitnöjda för att de lyckats lura Emilia med att hon skulle på party!

Ja du, ingen aning.
'Your guess is as good as mine'
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Men hon kan ju lika gärna ha levt när dom lämnade henne. OM det stämmer att dom vid knivskärning kommit åt kroppspulsådern så lär det ha varit mycket blod vilket dom då borde ha förstått att det är livsfara. Men det vet man ju inte säkert.

Dom kommer hävda att:

Att inte följa kroppen kan ju också handla om att dom ville att hon skulle bli hittad o få hjälp.

Emilias mamma dödade henne 200%!

Jag ser tråden fullt med ensamstående kvinnor med iq under 40!

Låt mig förklara så ni fattar va visa menar med att mamman e skyldig för hennes bortgång!

Mamman o Emilia går till en sjö för ta en promenad runt om sjön finns skyltar som visar att vattnet e fullt med krokodiler!?
Mamman ser skyltarna men ändå väljer o puta Emilia in i vattnet!

Så vems fel e det?

Mamman med alla sina beslut har förstört Emilias o lillebrors barndom o nu efter händelsen deras liv!

Hon valde o leva vidare knarka vidare med en man istället för o välja sina barn!?
Hon åldrades 20+ år på sina 35 på grund av droger cigg alkohol det kan vem som helst se på henne på bilder innan detta hände!

Hon valde födda en till barn när hon inte kunde ta hand om sin första!

Hon valde o leva livet vidare utan sina barn som de har inte funnits bara lite då då kolla på dem!

Hon släppte ut henne till hennes död utan att dubbelkolla nånting om vart hon ska o det var inte för hon ville att E skulle ha det roligt! Simpelt hon bryrde sig inte om E sen första dagen!

Jag vill att hon ska veta att hon e värre i mina ögon än mördarna!
Mördarna ville läxa upp en tjej som e inte från deras familj medan hon förstörde sina egna barns liv!

Min teori:
De slog henne ville sätta kniven i benen för hon ska fatta de menar allvar!
Men de e små o inte vet hur kroppen fungerar!
Jag som har varit kriminell vet att kniven kan enkelt gå för långt hon va en smal liten flicka kniven prickade pulsådran hon förblödde på 1,2 minuter mördarna försökte säkert stoppa förblödningen med tryck på skadan men de hade inte tillräckligt kraft för o lyckas E förlorade medvetandet tjejerna blev skiträdda sprang därifrån o lämnade henne för o mötta sitt öde som mamman med sina beslut skapat för henne!

Jag har levt en dålig liv själv skadat folk för jag hade exakt en samma typ av mamma som Emilia hade! Hon fick mig gå mot min pappa när jag va liten idag har jag ingen relation med henne bara med min pappa o han e bäst!

Kvinnorna måste börja ta sina ansvar de dags!
Låt Emilia villa i fred nu hon förkännade bättre än så men samma sekund hon föddes hennes öde va skriven!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TruthAboutU
Förmodligen även Män som ligger bakom detta och är roten till den onda även den här gången!
Statistiken talar för det och hur pass extremt ovanligt sådana här brott är bland 14 - åriga flickor, om det ens hänt i Sverige någonsin.

Ansvarig är nog mest föräldrarna och styvpappan som format MGM, som även hon är BO. Och SiS, Soc som uppenbarligen inte gett henne den behandling hon hade behövt och ändå släppte ut henne på permission.

Roten till det onda, Män, Pappor som i generationer skapat trauma för mammor, fruar och döttrar.
Ligger inte i en kvinnas natur att vilja skada sina barn. Bara att gå till övriga djurvärlden där detta enbart händer om Honan, Mamman utsätts för extrem stress och hot utifrån. Förmodligen ofta av aggressiva hanar.
Däremot ligger mer till hands, "naturligt" för män med mer testosteron att agera aggressivt och utåtagerande.
Sedan finns det säkert undantag att flickan kan födas med hjärnskador, men är mer ovanligt.
Obs! En gnutta ironisk nu.

Eftersom dessa åsikter inte är populära och accepteras på Flashback, utan enbart att få hata på och skuldbelägga kvinnor, hur OT och spam det än må vara. Så kan ni räkna med att denna kommentaren kommer raderas illa kvickt och jag Förmodligen blir avstängd.
Då vet ni iaf varför.
MEN det kanske va värt det. Kan narc män här hålla på med sina långsökta förklaringsmodeller på att allt är kvinnor och mammors fel. Och även använda sig av djurvärlden som dåligt argument.
Så behöver ju inte jag va sämre, och slå tillbaka med samma mynt.

Och självklart kommer aggressiv manlig personal på SiS som både gjort det ena och andra gentemot flickor och barn där, mörka, ljuga om det och förvara personalen, omvandla GM till BO i vanlig ordning. Har man kompetens och kunskap hamnar man inte i sådana situationer och vet hur man ska hantera sådana ungdomar.
Man vill så klart som dålig personal dölja vad som egentligen sker och hur Fruktansvärt barn har det på dessa Sekt liknande Instutioner.

Tänk om det ändå vore så enkelt! Att projicera allt ansvar på männen. Om nu så många män och pappor är undermåliga bör det väl rimligtvis ändå vara kvinnornas/mammorna uppgift att skydda barnen - till och med lite extra - i livet? Eller är det bara kapitulera och strunta i allt? Säga att pappan bryr sig inte då tänker jag inte heller bry mig? Att helt undgå det egna personliga ansvaret? Jag förstår inte hur man kan resonera på det sättet.
Citera
2024-07-30, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Jag tänkte mer på att uppsåtet var att döda. Likheter finns ju i både Luna och det här fallet med Emilia! Båda blev utsatta för hänsynslöst våld med snören, tejp och tillhyggen för att åsamka så mycket skada och lidande som möjligt! Att plågas till döds! Rättssyk och Aldrig ut igen!

Jag har skrivit det i ett inlägg innan att man önskar ju att rättspsyk fungerade så!! Inlåst o bortkastad nyckel! Men tyvärr är det snarare tvärtom! Galningar kommer ut därifrån fortare än på snabbkassan på ICA! Dessutom frigång under tiden dom ”vårdas” där!

16 åringen som misshandlade 17 åriga Lukas till döds dömdes precis till Ungdomsövervakning för vållande till annans död, grov misshandel o brott mot knivlagen. Inte ens en jävla dag inlåst på SIS efter att ha dödat en annan människa.
Det fallet har flera likheter med det här. Så jag tror inte man ska räkna med särskilt hårt straff för 15 åringen. Får hon runt 2år på SIS ska man vara väldigt ”nöjd”!

OBS!!! Ett jävla hån så klart!! Jag personligen tycker alla straff för ungdomar som begår våldsbrott är ett skämt!
Citera
2024-07-30, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smarta100gubben
Emilias mamma dödade henne 200%!

Jag ser tråden fullt med ensamstående kvinnor med iq under 40!

Låt mig förklara så ni fattar va visa menar med att mamman e skyldig för hennes bortgång!

Mamman o Emilia går till en sjö för ta en promenad runt om sjön finns skyltar som visar att vattnet e fullt med krokodiler!?
Mamman ser skyltarna men ändå väljer o puta Emilia in i vattnet!

Så vems fel e det?

Mamman med alla sina beslut har förstört Emilias o lillebrors barndom o nu efter händelsen deras liv!

Hon valde o leva vidare knarka vidare med en man istället för o välja sina barn!?
Hon åldrades 20+ år på sina 35 på grund av droger cigg alkohol det kan vem som helst se på henne på bilder innan detta hände!

Hon valde födda en till barn när hon inte kunde ta hand om sin första!

Hon valde o leva livet vidare utan sina barn som de har inte funnits bara lite då då kolla på dem!

Hon släppte ut henne till hennes död utan att dubbelkolla nånting om vart hon ska o det var inte för hon ville att E skulle ha det roligt! Simpelt hon bryrde sig inte om E sen första dagen!

Jag vill att hon ska veta att hon e värre i mina ögon än mördarna!
Mördarna ville läxa upp en tjej som e inte från deras familj medan hon förstörde sina egna barns liv!

Min teori:
De slog henne ville sätta kniven i benen för hon ska fatta de menar allvar!
Men de e små o inte vet hur kroppen fungerar!
Jag som har varit kriminell vet att kniven kan enkelt gå för långt hon va en smal liten flicka kniven prickade pulsådran hon förblödde på 1,2 minuter mördarna försökte säkert stoppa förblödningen med tryck på skadan men de hade inte tillräckligt kraft för o lyckas E förlorade medvetandet tjejerna blev skiträdda sprang därifrån o lämnade henne för o mötta sitt öde som mamman med sina beslut skapat för henne!

Jag har levt en dålig liv själv skadat folk för jag hade exakt en samma typ av mamma som Emilia hade! Hon fick mig gå mot min pappa när jag va liten idag har jag ingen relation med henne bara med min pappa o han e bäst!

Kvinnorna måste börja ta sina ansvar de dags!
Låt Emilia villa i fred nu hon förkännade bättre än så men samma sekund hon föddes hennes öde va skriven!

Ta ett djupt andetag!
Det är väl en jävla skillnad på att kanske vara EN bidragande orsak av FLERA till att möjligheten/tillfället för en sådan här händelse att kunna äga rum, mot att vara den utförande Gärningsmannen!
Citera
2024-07-30, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reningsverk
Kontots namn finns i inlägg #3247, sammanfattning finns i inlägg #3270.

Tack!
Citera
2024-07-30, 14:19
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:

Dom kommer hävda att:

Håller med dig.

Men om syftet inte var att döda Varför hade de kniv/knivar med sig?
Varför stal de silvertejp?
Varför lämnade de henne bunden så hon inte kunde ta sig därifrån?
Varför dumpade de hennes saker för att försvåra identifieringen?

Varför fanns det en gruppchatt?
Varför skickades det filmer av mordet/dådet?

Känns lite som att de "rapporterade in" till någon som inte var på plats..
M*y* kanske?

* - a

Har det framgått ännu om det vem det faktiskt var som kallades hora och som var utlösaren till vad som skedde?
Citera
2024-07-30, 14:22
Medlem
Citat:
Ta ett djupt andetag!
Det är väl en jävla skillnad på att kanske vara EN bidragande orsak av FLERA till att möjligheten/tillfället för en sådan här händelse att kunna äga rum, mot att vara den utförande Gärningsmannen!

Du har nog rätt fick bara värsta flashbacks va jag fick som pojke genom gå när jag va liten kan inte tänka mig hur det hade varit om jag hade varit en flicka! Blev så arg hon hade ingen som kunde skydda henne jag hade till slut min pappa hon som en liten flicka hon hade ingen!
Du har rätt de e bara 80% mammans fel 20% de som ville läxa upp henne
Citera
2024-07-30, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smarta100gubben
Du har nog rätt fick bara värsta flashbacks va jag fick som pojke genom gå när jag va liten kan inte tänka mig hur det hade varit om jag hade varit en flicka! Blev så arg hon hade ingen som kunde skydda henne jag hade till slut min pappa hon som en liten flicka hon hade ingen!
Du har rätt de e bara 80% mammans fel 20% de som ville läxa upp henne

Jag Har ALDRIG påstått att mamman har något procentuellt ansvar vilket man kan tro om man läser ditt svar. Vill bara vara tydlig med det. OM jag ska tänka nånting förutom själva GM så är det soc som gjort bort sig rejält.
Citera
2024-07-30, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
Precis, men här handlar det nog mest åt att dom fick en anledning få utlopp för avundsjuka/svartsjuka , offret såg utseendemässigt ut å lira i " champion League medans dom andra lirade i allsvenskan". Punkt

Nu vet jag inte hur småtjejerna ser ut förutom BO men din teori är nog inte helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in