2024-07-28, 22:46
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hujan
Nej jag skrev OM nu Melak var på permiss så kanske lillasystern också var med där.
Jag ville bara förklara det logiska OM det nu var så att den sista som verkar ha koppling till en av MGM kan vara lillasystern.

Ah ok, hade fått för mig att Mel*ks pappa inte är med i bilden alls - kanske fortfarande i hemlandet? Och mamman verkade inte som hon var något nämnvärt delaktig alls i sina döttrars liv.
Citera
2024-07-28, 22:50
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Jag tänker lite samma att de som reagerar väldigt starkt och onyanserat kanske själva är drabbade på något sätt/har egen erfarenhet och inte kan undvika att ta det personligt och ser det som att bo och hennes mamma skuldbeläggs när man diskuterar olika saker. Att det triggar något. Det är synd för jag tror merparten av de som skriver här inte har någon ond eller elak avsikt.
Absolut så, det låter högst rimligt att det kan finnas något personligt i grunden.

Kanske Flashback då är fel forum och jag känner lite att jag inte vill kopplas ihop med de som, på riktigt, hoppar på och sågar mamman.

Dock måste man få belysa och fundera på allt och att förbise SIS-hem och allt jobbigt är ju att blunda för verkligheten och då lär vi oss ju ingenting framåt i livet.

Fint tänkt och skrivet, tack!
Citera
2024-07-28, 22:50
Medlem
Borde inte rubriken uppdateras: det är ju flera inblandade/misstänkta?
Citera
2024-07-28, 22:53
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Ja LVUad omhändertagen av socialamyndigheter.
Men SIS av staten kan inte göras utan en länsrätts dom.
Kan ju komma sen, men just nu endast LVU el LSU.

Tror att du är ute och cyklar här. LSU kan hon inte ha, då detta är en påföljd, något du inte kan få som 13-åring. Att staten är huvudman för statens institutionsstyrelse, har inte med placeringen att göra ,staten bestämmer inte var en LVUad ungdom skall placeras, det görs efter begäran från soc. Soc, socialnämnden-förvaltningsrätt. Sen behöver du nödvändigtvis inte sitta på SiS för att du har ett LVU-beslut, du kan ha LVU i hemmet eller på ett HVB. Åter till min fråga, 13-åringen är omhändertagen. Hade du någon källa på att hon inte sitter på ett SiS-ungdomshem.
Citera
2024-07-28, 22:53
Medlem
Hujans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Ah ok, hade fått för mig att Mel*ks pappa inte är med i bilden alls - kanske fortfarande i hemlandet? Och mamman verkade inte som hon var något nämnvärt delaktig alls i sina döttrars liv.

De kan varit hos ett fd familjehem, släktingar eller var som helst.
Har också tolkat det som att deras pappa finns kvar i Irak.
Citera
2024-07-28, 22:56
Medlem
Hur ser Melaks/malaks(?) mamma ut? Kan inte hitta bilder på henne och har inte facebook eller insta.

Hur ser Rafaellas mamma och pappa ut?

Känns som det är nog om Emilias familj nu.
Citera
2024-07-28, 22:59
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Ja LVUad omhändertagen av socialamyndigheter.
Men SIS av staten kan inte göras utan en länsrätts dom.
Kan ju komma sen, men just nu endast LVU el LSU.

Tillägg på det, soc kan göra ett omedelbart omhändertagande enl LVU på 13-åringen, oavsett hur den här rättsprocessen slutar. LVU är ingen påföljd.
Citera
2024-07-28, 23:01
Medlem
Hujans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenyTilYouDie
Hur ser Melaks/malaks(?) mamma ut? Kan inte hitta bilder på henne och har inte facebook eller insta.

Hur ser Rafaellas mamma och pappa ut?

Känns som det är nog om Emilias familj nu.

R*f*ell*s mamma ser man bild på Facebook. Pappan är lite hemlig men tror jag hittade han på pinterest när jag sökte, om det nu är han.
Mel*ks mamma har jag inte heller sett bild på
Citera
2024-07-28, 23:02
Medlem
Citat:
R*f*ell*s mamma ser man bild på Facebook. Pappan är lite hemlig men tror jag hittade han på pinterest när jag sökte, om det nu är han.

Vad har R@ff@elas mamma för namn på Facebook?
Citera
2024-07-28, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Återkom den dag som ditt barn blir mördat och huvudnyhet i alla medier, så får vi se hur du skulle reagera. Jag skulle också vilja se dig prata illa om ditt mördade barn, och komma ihåg alla gräl och all tonårsdrama ni upplevt tillsammans, i den situationen.

Ja jo för min prioritering, om något av mina barn blev mördade, skulle ju säkert vara att gå ut i tidningarna
Citera
2024-07-28, 23:03
Medlem
Hujans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Vad har R@ff@elas mamma för namn på Facebook?

Siliv* K*rb*j*

*=a
Citera
2024-07-28, 23:07
Medlem
Citat:
Kan du ta print screen? Verkar inte kunna se några bilder när jag försöker. Står att jag måste logga in.

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Och relevansen av deras anleten är vadå? 🤔
Enbart nyfiken. Båda två verkar ha avlat sämre än gatuhundar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in