2024-07-28, 14:54
Medlem
Så många sidor med rent ut sagt skit snack!

Vill någon sammanfatta lite kort till mig vem på Tiktok som har haft storytime om BO och MGM?
Citera
2024-07-28, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnneliAne
Så många sidor med rent ut sagt skit snack!

Vill någon sammanfatta lite kort till mig vem på Tiktok som har haft storytime om BO och MGM?

Kontots namn finns i inlägg #3247, sammanfattning finns i inlägg #3270.
Citera
2024-07-28, 15:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vad du tycker om vad jag och andra skriver, skiter jag fullständigt i - detta är Flashback och du som har patetiska 90 000+ inlägg borde veta vad som gäller här.

Självklart glömmer du att svara på det essentiella i mitt inlägg; nämligen det faktum att "Sjukassan" satt på namnet på en ev. MGM men struntade i att delge oss detta - men, hon hade inga problem med att i inlägg, efter inlägg, efter inlägg klaga på att vi fokuserade på BO och hennes mamma/familj. Om hon delgett oss namnet på denna möjliga MGM så hade vi kunnat fokusera på henne och hennes familj, i stället. Då hade självklart trycket på BO och hennes familj inte varit så högt. Vad anser du om detta?

Förväntar mig inte ett ordentligt svar, då du enkom kommer med snömos. Men, jag förstår - din postcount må ju hålla farten... Mot 100 000!
Ingen skall behöva delge er andra offer att kasta er över för att ni skall ha förstånd om att inte slita sönder mamman till en mördad flicka.

Mamman är inte ansvarig för mordet. Det är inte hennes agerande och fostran eller brist på fostran som lett till att de andra mördat hennes barn.
Det är vad som driver de som mördar som kan vara intressant i fallet ... men hyenor måste väl slita i något antar jag att du menar.
Det är sjukt och den här tråden visar mycket av det som är sjukt vårt samhälle. Människor med empati noll och bara tanke på sin egen lust att smutskasta och håna.

Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Jag tycker du ska ge dig med att enbart läxa upp dem som tycker fel och kanske argumentera i sak istället?

Det blir lätt tomt och hätskt med dina personliga påhopp som ju blir samma/lika som det du anklagar dem för.
Nej, jag har inte rotat upp saker om dem och deras anhöriga och ontgjort mig över hur usla de är som människor eller hur misslyckade de är som föräldrar. Så det bli inte samma sak.
Dessutom har alla försök att överhuvudtaget resonera med hyenorna lett till att de tar i från tårna för att hitta mer skit.
Citera
2024-07-28, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Äsch, BOs mamma har blivit itutad av soc att hon kommer att bli en bedrövlig mamma pga hennes egna trassliga barndom,att hon inte har haft någon "bra förebild" att präglas från, det är därför hon inbillar sig att E får ett bättre liv i "en riktig familj"!

Förjävligt sorgligt, och HELT FEL! Soc har hjärntvättat Es mamma så att hon inte har något självförtroende kvar som mamma!

Det ligger något gym där som polisen sökte vittnen ifrån......finns tidigt i tråden (om det finns kvar).

Sök på Crossfit Landskrona i Maps.
Citera
2024-07-28, 15:10
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ingen skall behöva delge er andra offer att kasta er över för att ni skall ha förstånd om att inte slita sönder mamman till en mördad flicka.

Mamman är inte ansvarig för mordet. Det är inte hennes agerande och fostran eller brist på fostran som lett till att de andra mördat hennes barn.
Det är vad som driver de som mördar som kan vara intressant i fallet ... men hyenor måste väl slita i något antar jag att du menar.
Det är sjukt och den här tråden visar mycket av det som är sjukt vårt samhälle. Människor med empati noll och bara tanke på sin egen lust att smutskasta och håna.

Som sagt; förväntade mig inte ett ordentligt svar på mitt spörsmål och jag fick såklart rätt...

Det fetade innebär att vi måste veta vem MGM och dennes familj är, eller hur? Det innebär också att om "Sjukassan" eller någon annan som suttit på namn och uppgifter om dessa, borde delgett oss detta - då hade bakgrund och orsak till MGMs agerande och mördande kunnat diskuteras. Nu blev det inte så, konstigt nog.
Citera
2024-07-28, 15:13
Medlem
Citat:

Nej, jag har inte rotat upp saker om dem och deras anhöriga och ontgjort mig över hur usla de är som människor eller hur misslyckade de är som föräldrar. Så det bli inte samma sak.
Dessutom har alla försök att överhuvudtaget resonera med hyenorna lett till att de tar i från tårna för att hitta mer skit.

Gällande empati har vi nog samtliga här inne störst empati för bo och det är av den anledningen det diskuteras hur hon hon rent krasst inte fått den omsorg och tillsyn som hade krävts i hennes situation. Svikits av alla. Förstår du inte det? Man måste ju kunna påtala fakta utan att man ser det som skuldbeläggning.

Mamman sa ju det själv i en tv-intervju; dottern hjälpte alla men vem hjälpte henne? Spot on.

Skulden till det inträffade bärs av förövarna och de ska givetvis ställas till svars för det brutala meningslösa våld de gjort sig skyldiga till.
Citera
2024-07-28, 15:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Som sagt; förväntade mig inte ett ordentligt svar på mitt spörsmål och jag fick såklart rätt...

Det fetade innebär att vi måste veta vem MGM och dennes familj är, eller hur? Det innebär också att om "Sjukassan" eller någon annan som suttit på namn och uppgifter om dessa, borde delgett oss detta - då hade bakgrund och orsak till MGMs agerande och mördande kunnat diskuteras. Nu blev det inte så, konstigt nog.
Nej, tvärtom Sjukassan har ingen skyldig alls att delge några uppgifter alls.
Varför skulle någon ha det?

Att du inte kunde diskutera det du vill är ingen ursäkt för den smutskastning som varit gällande BO och hennes mamma.

Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Gällande empati har vi nog samtliga här inne störst empati för bo och det är av den anledningen det diskuteras hur hon hon rent krasst inte fått den omsorg och tillsyn som hade krävts i hennes situation. Svikits av alla. Förstår du inte det? Man måste ju kunna påtala fakta utan att man ser det som skuldbeläggning.

Mamman sa ju det själv i en tv-intervju; dottern hjälpte alla men vem hjälpte henne? Spot on.

Skulden till det inträffade bärs av förövarna och de ska givetvis ställas till svars för det brutala meningslösa våld de gjort sig skyldiga till.
Nej, långt ifrån samtliga har någon empati. Det är hyenor som drivs av jaktlust, inget annat.

Nej, diskussionen som förts handlar inte om omtanke om eller empati med brottsoffret.
Citera
2024-07-28, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Man kan ställa sig frågan om SIS-hem överhuvudtaget är rätt form av boende för barn som omhändertas. Trots allt är det en instutition även om vissa naturligtvis kan vara välfungerande. På SIS-hem möter ungdomar med en trasig uppväxt liknande ungdomar. Det vore säkerligen bättre att de fosterhemsplacerades i "vanliga" familjer. Jag förstår att det finns brist på familjer som har önskan och kompetensen att ta hand om dessa ungdomar och att det därför skulle vara svårt att genomföra i praktiken. Jag tänker också att det i så fall skulle behövas väldigt mycket stöd från samhällets sida både till ungdomarna och till fosterfamiljerna. Hade detta varit möjligt tror jag att det hade varit betydligt bättre. Då hade ungdomarna fått växa upp i "ett vanligt hem" och fått möjlighet att skapa trygga relationer till en familj.

Absolut!! 100%!!!

SIS ”passar” för en väldigt liten grupp ungdomar, o även till dom så är vården minimal. Man kan snarare se SIS som ett tillfälligt Akut skydd mot tex svårt missbruk eller grov kriminalitet som riskerar att skada andra eller dig själv. Men det är en väldigt kortsiktig lösning o mer förvaring än vård. O JA en inlåsning har räddat livet på flera ungdomar jag mött som annars knarkat ihjäl sig eller tagit sitt liv, så är det. Men att tro att någon ungdom som mår extremt dåligt o lever farligt o destruktivt skulle komma 6mån till SIS o sen komma ut o plötslig må bättre o göra andra val är ett skämt. Dom här ungdomarna kräver vård över lååång tid, riktig vård, 99% av dom behöver traumaterapi som i stort sätt är icke-existerande. I samband med den terapin behöver dom en mer familjär miljö att leva i få känna sig mer delaktig i samhället/livet. Att få jobba på att bygga sunda relationer till människor dom kan lära sig att lita på.

Men som systemet ser ut idag när även förutsättningarna för familjehemmen är under all kritik, där placeringar kan avbrytas när som helst o ungarna flyttas 5-10 gånger till olika familjer/städer o gör så mycket skada. Då blir det tillslut SIS ändå, för dom vet inte vart dom ska göra av dom. Fast alla vet att det inte är vad som egentligen behövs. Vilket exakt stämmer in på både BO o MGM om man ser på deras ”resa” inom socialtjänsten!

Edit: min personliga åsikt som kanske är lite OT men ändå. Är att små barn som placeras tidigt i familjehem o får en fungerande placering där över tid tex i 3år ska kunna adopteras av familjehemmet. Kontakt med bio-föräldrar kan finnas ändå men barnet får en trygg plats dom vet att dom ska tillhöra för alltid o familjehemsföräldrarna får helt andra förutsättningar att ta hand om barnet.

Som det är idag flyttas små barn som kanske levt sina första 2-3år i en familj plötsligt hem till bio-föräldrar dom inte ens känner. Barnen har ”sin” familj med syskon o allt dom känner till, o plötslig ska dom flytta, byta stad byta förskola Allt. Bara för att bio-föräldrarna kanske varit drogfria ett år eller lämnat en svår relation o nu minsann ska få tillbaka sina barn o då ska barnen bara hem.
Föräldrarätten slår Alltid högre än barnens rätt till trygghet. Så då rycker man upp barnen, flyttar hem dom, så går det en tid o hemmiljön blir kaos igen, barnen placeras igen, då kanske det tidigare familjehemmet inte har plats så då blir det ett nytt hem igen. O så fortsätter det. Tills man är tonåring o själv utvecklat ett så destruktivt beteende att man tillslut sitter på SIS o till o me dödar en annan människa.
Senast redigerad av 1891-019 2024-07-28 kl. 15:34.
Citera
2024-07-28, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckadmutation
Mamman:

– Jag bryr mig inte jättemycket om vem som gjort det eller vilket straff de får för Emilia är ju redan borta.

Va?!?
Har aldrig någonsin hört talas om någon anhörig (föräldrar i synnerhet!) som INTE vill att förövaren ska få maxstraff. Fan vad SJUKT!!!

Det kommer från psykisk ohälsa. Personer som är psykiskt instabila orkar oftast inte med saker som vi annan. Så de tar den enkla vägen och hittar på anledningar för att slippa bry sig och behöva ta i det

Felet ligger ju egentligen hos BO:s mormor som verkade vara en alkoholist av rang och förstörde BO:s mamma. Finns nog en hel del sådana idag också men det är nog mer knark än alkoholmissbruk som förstör familjerna nu. Man undrar ju var de som brukar förespråka legalisering gömmer sig nu.
Citera
2024-07-28, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reningsverk
Heter pappan D*ego?

*=i

D*ego Arm*ndo M*r*don* Eli*sson
= första i, resten a

Hette tidigare Arm*ndo Sezk*r (a, i)
Citera
2024-07-28, 15:35
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Nej, tvärtom Sjukassan har ingen skyldig alls att delge några uppgifter alls.
Varför skulle någon ha det?

Att du inte kunde diskutera det du vill är ingen ursäkt för den smutskastning som varit gällande BO och hennes mamma.

Vem har skrivit något om "skyldighet", inte jag i alla fall... Men, om hon väljer att inte göra det, som nu blev fallet, då kan kärringen heller inte klaga på att vi söker fakta om andra i "målet", i detta fall BO och hennes mamma. man undersöker och diskuterar de man vet något om.
Citera
2024-07-28, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Det kommer från psykisk ohälsa. Personer som är psykiskt instabila orkar oftast inte med saker som vi annan. Så de tar den enkla vägen och hittar på anledningar för att slippa bry sig och behöva ta i det

Felet ligger ju egentligen hos BO:s mormor som verkade vara en alkoholist av rang och förstörde BO:s mamma. Finns nog en hel del sådana idag också men det är nog mer knark än alkoholmissbruk som förstör familjerna nu. Man undrar ju var de som brukar förespråka legalisering gömmer sig nu.
Är mamman troende så kan det ju vara det med! Att Gud straffar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in