2024-07-30, 13:40
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
På tal om att flytta en kropp, oavsett om den är död eller ej. Om en person är allvarligt skadad borde väl personerna som flyttat kroppen se rätt tilltufsade, smutsiga och blodiga ut. Möter man inte en enda själ på vägen som reagerar eller? Är ingen annan människa ute på hela vägen man har att gå? Eller fanns det en bil någonstans för att transportera dem därifrån efteråt? Eller hade de tid att byta om efteråt innan de gick därifrån? Eller tar man sådana vägar där man vet att ingen människa normalt befinner sig nattetid?

Ja exakt.
Och låt oss leka med tanken att de inte var smutsiga eller blodiga. Så har man nog ändå ett ganska stassigt beteende om man precis huggit ihjäl en människa. Jag har svårt att tro att 2 eller 3 redan trasiga människor skulle kunna lämna en brottsplats helt "lugnt och fint" och promenera därifrån som om inget hade hänt.
Citera
2024-07-30, 13:45
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Level100s
Ja hjärndöda. Vi snackar om småtjejer som planerar att misshandla och förnedra en annan tjej för att hon kallade en av deras kompisar för hora. Förlåt, men då är man hjärndöd, panndöd, rent jävla dum i huvudet, kalla det vad du vill...

Precis, men här handlar det nog mest åt att dom fick en anledning få utlopp för avundsjuka/svartsjuka , offret såg utseendemässigt ut å lira i " champion League medans dom andra lirade i allsvenskan". Punkt
Citera
2024-07-30, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Ja exakt.
Och låt oss leka med tanken att de inte var smutsiga eller blodiga. Så har man nog ändå ett ganska stassigt beteende om man precis huggit ihjäl en människa. Jag har svårt att tro att 2 eller 3 redan trasiga människor skulle kunna lämna en brottsplats helt "lugnt och fint" och promenera därifrån som om inget hade hänt.

Menar du att folk som möter dem skulle reagera? Man går ju generellt runt i sina egna tankar och går inte runt och försöker avgöra om personen man möter precis har haft ihjäl någon. Sen är det ju säkert så att de har hög puls och är jävligt nervösa, men utåt syns det inte mer än att de stirrar ner i marken och går lite snabbare. Man måste utmärka sig ganska mycket för att folk ska höja på ögonbrynen.
Citera
2024-07-30, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Det har du helt rätt i. Jag tänkte mer när man dödat någon.

Hans uppsåt var ju att döda Luna. Han ströp henne med hennes egna skosnören. Hon överlevde men fick svåra skador!
Citera
2024-07-30, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
LVU som insats kan bara pågår till en individ är 21 år gammal.

Ja precis, jag som va otydlig o tänkte att det va självklart att det va fram till 18år, om man inte får förlängt till 21.
Citera
2024-07-30, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Ja exakt.

Det tror jag! De skrattade säkert på väg därifrån med Emilias väska som de dumpade i vattnet. Säkert skitnöjda för att de lyckats lura Emilia med att hon skulle på party!
Citera
2024-07-30, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Hans uppsåt var ju att döda Luna. Han ströp henne med hennes egna skosnören. Hon överlevde men fick svåra skador!

Jo jag vet det! Men i mitt inlägg som du svarade på så gav jag exempel på när en ungdom Dödat en annan ungdom o påföljden blivit rättspsyk. Så fallet med Luna hade liksom inget med det o göra. Förutom att det är lika sinnessjukt vansinnigt o hemskt så klart.
Citera
2024-07-30, 13:59
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poorboy
Jo det kan man faktiskt, vi vet inte hur det gick till ännu.
OBS att jag inte försöker förminska brottet, tjejerna hade gärna fått sitta på livstid enligt mig.

Det kan ju ha gjort i panik när man insett att man döda E när det inte var tänkt, de insåg att de inte kunde flytta kroppen men ville endå "skydda" sig själva genom att försvåra jobbet att identifiera henne.

Vi har inte fått se någonting ur den chatten, all info från den chatten kommer från en enskild person på TT. Sjukkassan har förvisso "bekräftat" att det finns en gruppchatt men vi vet ju inte vad det står i den. Eller hur någon av MGM har agerat efter mordet, annat än rykten.

Det som kanske skulle kunna tyda på att det var avsiktligt är att hon var så svår att identifiera, hennes ansikte kanske var helt sönderslaget alt upprispat med kniv och att då stölden av hennes grejer var inplanerat för att återigen försvåra att hon identifieras.
Den springande pukten blir då om flickorna visste att E var död när dom lämnade platsen - vilket är tveksamt då kroppen låg så pass öppet att patrullerande poliser av en tillfällighet upptäcker Bo i natten. Strunta i gömma den exponerade kroppen men kasta tillhörigheterna för att försvåra utredningen är minst sagt motsägelsefullt. Min peng på att avlägsnandet av tillhörigheterna var ägnad att i vredesmod ytterligare jävlas med E och inte hade avsikten att dölja att hon var död - vilket dom inte var medvetna om men dock likgiltiga inför - likgiltighetsuppsåt.
Senast redigerad av Taggad 2024-07-30 kl. 14:04.
Citera
2024-07-30, 14:03
Medlem
SIXTEN14s avatar
[quote=Ajabaja555|89032685]Det tror jag! De skrattade säkert på väg därifrån med Emilias väska som de dumpade i vattnet. Säkert skitnöjda för att de lyckats lura Emilia med att hon skulle på party![/QUOTEj

Ja säkert, nä fy fan, lås in dom här jävla DNA- vurperna för gott.
Citera
2024-07-30, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Jo jag vet det! Men i mitt inlägg som du svarade på så gav jag exempel på när en ungdom Dödat en annan ungdom o påföljden blivit rättspsyk. Så fallet med Luna hade liksom inget med det o göra. Förutom att det är lika sinnessjukt vansinnigt o hemskt så klart.

Jag tänkte mer på att uppsåtet var att döda. Likheter finns ju i både Luna och det här fallet med Emilia! Båda blev utsatta för hänsynslöst våld med snören, tejp och tillhyggen för att åsamka så mycket skada och lidande som möjligt! Att plågas till döds! Rättssyk och Aldrig ut igen!
Citera
Medlem
RightRites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruthAboutU
Förmodligen även Män som ligger bakom detta och är roten till den onda även den här gången!
Statistiken talar för det och hur pass extremt ovanligt sådana här brott är bland 14 - åriga flickor, om det ens hänt i Sverige någonsin.

Ansvarig är nog mest föräldrarna och styvpappan som format MGM, som även hon är BO. Och SiS, Soc som uppenbarligen inte gett henne den behandling hon hade behövt och ändå släppte ut henne på permission.

Roten till det onda, Män, Pappor som i generationer skapat trauma för mammor, fruar och döttrar.
Ligger inte i en kvinnas natur att vilja skada sina barn. Bara att gå till övriga djurvärlden där detta enbart händer om Honan, Mamman utsätts för extrem stress och hot utifrån. Förmodligen ofta av aggressiva hanar.
Däremot ligger mer till hands, "naturligt" för män med mer testosteron att agera aggressivt och utåtagerande.
Sedan finns det säkert undantag att flickan kan födas med hjärnskador, men är mer ovanligt.
Obs! En gnutta ironisk nu.

Eftersom dessa åsikter inte är populära och accepteras på Flashback, utan enbart att få hata på och skuldbelägga kvinnor, hur OT och spam det än må vara. Så kan ni räkna med att denna kommentaren kommer raderas illa kvickt och jag Förmodligen blir avstängd.
Då vet ni iaf varför.
MEN det kanske va värt det. Kan narc män här hålla på med sina långsökta förklaringsmodeller på att allt är kvinnor och mammors fel. Och även använda sig av djurvärlden som dåligt argument.
Så behöver ju inte jag va sämre, och slå tillbaka med samma mynt.

Och självklart kommer aggressiv manlig personal på SiS som både gjort det ena och andra gentemot flickor och barn där, mörka, ljuga om det och förvara personalen, omvandla GM till BO i vanlig ordning. Har man kompetens och kunskap hamnar man inte i sådana situationer och vet hur man ska hantera sådana ungdomar.
Man vill så klart som dålig personal dölja vad som egentligen sker och hur Fruktansvärt barn har det på dessa Sekt liknande Instutioner.

Vad dillar du om egentligen...?
Citera
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Det tror jag! De skrattade säkert på väg därifrån med Emilias väska som de dumpade i vattnet. Säkert skitnöjda för att de lyckats lura Emilia med att hon skulle på party!

Skitnöjda var faktiskt ett av orden jag tänkte på. Både efteråt på väg därifrån och där de är nu är de säkert skitnöjda innerst inne med resultatet de åstadkommit. Kanske dock inte skitnöjda att de åkte fast, eller så bryr de sig inte om det, bara de blev av med E.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in