2024-07-30, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
Vilken myndighet har lagt ner utredning och gjordes det innan hunden försvann?

Det räcker väl att en myndighet utreder för att det ska finnas risk för att hunden omhändertas?

Länsstyrelsen har lagt ned ärendet då det inte finns någon hund att utreda, men de är vanligt att de öppnar ärenden igen i ett annat diarienummer, samt om de får vetskap om att det finns andra djur i hemmet. Förövrigt alla kostnader får ägaren betala om Länsstyrelsen kommer på kontroll och hittar brister som de kräver åtgärd för
Citera
2024-07-30, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
I sammanhanget är du en noob, det är inte Hegamon, du är också rätt pantad om du förväntar dig bevis i en sån här fråga.

Det kommer ju bara finnas bevis om de åker fast, vill du det?

Ingen av de som hävdat att Essie lever har gjort det på ett sätt som söker uppmärksamhet. Tvärtom.

Inte heller har det gjorts på ett trollande sätt.

Men visst så får du vara känslostyrd om du vill.

En liten tanke - har du sett något som helst bevis på att hon är död?
Någon kropp funnen? Likhund har markerat?

Hur tänker du angående att en hund spårat henne fram till ett staket, över och sedan försvinna.
Menar du att pappan släpat den döda hunden över tomten?
Har han istället för att stoppa in den i bilen diskret valt att locka den utanför tomten för att lasta in på gatan?
Tror du inte man sökt matcha befintliga hjulspår med egna bilar?
Har han hyrt bil för tillfället?
Tycker du inte att en konstigt parkerad hyrbil skulle väcka uppmärksamhet?

Spekulera är fritt men att hävda att pappan dödat hunden utan vettig teori hur blir en gäsp.

Med tanke på hur hunden hade det och på hur den rörde sig så gillade den som den mötte på klippet.

Vet inte om man kan fuska med tidsstämpel på klippet, vill man lösa brott så kan man ju spekulera i vad som eventuellt är bortklippt och varför.

Om de som säger sig veta att hunden lever har rätt så skulle dock jag inte vilja lösa brottet för Essies skull.

Men alla har ju inte empati.

Har det sökts med likhund?
Citera
2024-07-30, 11:54
Medlem
Tantfacebook i ursprungsgruppen var rätt gulligt ändå. Men den där Essie-ska hem-gruppen, som numera heter Essie-sanningen ska fram, är helt bisarr (i synnerhet om de tror att deras sjuka fantasier har nåt med sanningen att göra).

En tror att pappan blir kåt av uppmärksamheten. En annan blev blockad här på flashback och skriver Dom där jävla moderatorerna skyddar denna sadistiska svin.

Fast en personlig favorit just nu är Stackars hunden Essie verkar på mig ha missbrukats och även anonymiserats, då väl själva namnet är en förkortning av ElevaSSIstEnt. Jag hoppas på sanningen i denna sorgliga historia.

You can't make this shit up.
Citera
2024-07-30, 11:55
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Länsstyrelsen har lagt ned ärendet då det inte finns någon hund att utreda, men de är vanligt att de öppnar ärenden igen i ett annat diarienummer, samt om de får vetskap om att det finns andra djur i hemmet. Förövrigt alla kostnader får ägaren betala om Länsstyrelsen kommer på kontroll och hittar brister som de kräver åtgärd för

Då håller teorin fortfarande.

Hunden måste försvinna för att eventuell myndighetsåtgärd riskerar att hundägaren förlorar sin investering på 300000 samt mer därtill.
Citera
2024-07-30, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Så du menar att en spårhund inte har koll på vems spår den följer.

Tillåt mig småle.
(Du är säkert för ung för den referensen)

Hur är du så säker på att en spårhund spårade spår?
Citera
2024-07-30, 12:08
Medlem
purity666s avatar
Jag har några frågor som jag inte hittat svar på:

Vet någon att en id-hund och värmekameror faktiskt har sökt? Jag har bara sett pappans ord på det, inget uttalande från id-hund alls.

Vem är assistenten som sov där? Jag söker inte namn alltså, men vet någon vad personen vet? Vad sades till den personen? Väckte personen mitt i natten för att leta? Kom P till platsen mitt i natten för att leta? Drog dom verkligen helt ovetandes iväg på resa på morgonen?

Vet vi ens att Essie försvann när de säger? Hon kanske gömdes till Amanda och personal var ur huset så kunde han ju i lugn och ro göra sig av med henne.

Om de nu själva insett att det inte funkade, vilka sätt kunde de då göra sig av med hunden på utan att förlora massa pengar? Att sälja den privat skulle han väl förlora typ 250 000 på minst. Han kunde väl ta ut ett saftigt pris mot en vanlig labbe p.g.a utbildningen men han kan ju inte sälja vidare som servicehund.
Kunde han sälja tillbaka henne till utbildningsstället eller uppfödaren? Vad hade han fått för henne då? Kan hon tränas om till en annan person eller är hon förbrukad som servicehund?
Är enda sättet att inte gå med enorm förlust livförsäkringen? Då måste hon dö eller bli stulen. Kan han själv fejka att hon stulits och lämnat bort henne till nån bekant?

Varför säger dom sig inte orka fortsätta leta? Vad gör dom ens aktivt för att leta? Andra hundägare sover i skogen, grejar med sökområden och är ute varje dag. Var gör den här familjen som är så uttröttande? Sitter på facebook? Det är ju inte som att dom åker ut på varenda ledtråd så vad är för jobbigt?
Citera
2024-07-30, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prekas
Tantfacebook i ursprungsgruppen var rätt gulligt ändå. Men den där Essie-ska hem-gruppen, som numera heter Essie-sanningen ska fram, är helt bisarr (i synnerhet om de tror att deras sjuka fantasier har nåt med sanningen att göra).

En tror att pappan blir kåt av uppmärksamheten. En annan blev blockad här på flashback och skriver Dom där jävla moderatorerna skyddar denna sadistiska svin.

Fast en personlig favorit just nu är Stackars hunden Essie verkar på mig ha missbrukats och även anonymiserats, då väl själva namnet är en förkortning av ElevaSSIstEnt. Jag hoppas på sanningen i denna sorgliga historia.

Håller helt med att det finns användare (främst anonyma) som kokar över lika mycket som hjärtströsslarna i den andra gruppen. Blir tramsigt.
Kikar in där då och då och sållar man lite så finns det en hel del vettiga inlägg. En mamma till en assistent (anonym såklart för att inte pappa P ska kunna spåra) skrev ett trovärdigt inlägg som gav mig mer på fötter till mina frågor om Storsjöbygdens Personliga Assistans AB bristande roll som arbetsgivare.
Det är ju bevisat av pappan själv att han hade kameror inomhus till exempel. Till assistenterna sa han att de inte fungerade. Men det vet vi ju att de gjorde vilket strider mot dataskyddsförordningen och arbetsmiljölagen.
Senast redigerad av Granhammar 2024-07-30 kl. 12:12.
Citera
2024-07-30, 12:13
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirri123
Min egen spekulation är att källan till försvinnandet ändå är familjen. 20/6 pratar hundhjälpen med länsstyrelsen och i anteckningarna står att hundhjälpen informerat hundägaren om kontakt med länsstyrelsen. Länsstyrelsen rekommenderar hundhjälpen att vända sig till polisen med sin anmälan om djurplågeri.
Tänkbart att hundägare begär ut tjänsteanteckning från länsstyrelsen när hundägare får veta att hundhjälpen vänt sig dit, och läser att hundhjälpen bör polisanmäla.. Krävs inget geni för att räkna ut hur man stoppar en polisanmälan.. ingen hund inget att anmäla …
Sen var hunden är död eller levande är annan sak..

Ett mkt troligt scenario av dej men tiken hon lär tyvärr vara DÖD, pappan verkar ju vara en fullblodspsykopat så hon ligger DÖD och begraven till 99% säkerhet!

Citat:
Ursprungligen postat av Banjo-Lasse
Varför tror du inte att kommunen betalar mer än assistenterna? Vad pekar på det? Varför tror du att P bränner sina egna pengar och inte tjänar något?

Givetvis tjänar pappan bra med pengar genom att hyra ut sitt hus, sedan är ändå frun kvar som assistent samt han själv är där varje dag, indirekt bor de ju kvar men får fett med hyra av kommunen. Genialiskt men ytterst omoraliskt, dock är tydligen pappan helt utan samvete och extremt pengakåt!
Senast redigerad av UnitedKingdom 2024-07-30 kl. 12:21.
Citera
2024-07-30, 12:21
Medlem
Någon som vet om övervakningskameror hos grannarna eller i området har undersökts? Om det finns några vill säga.
Citera
2024-07-30, 12:22
Avslutad
Jag vill gärna tro att någon räddat Essie. Det jag och många med mig funderar kring är hur den eller de personerna kunde veta att Essie skulle rastas just då. Knappast stod den/de och väntade med en bil utanför häcken flera timmar...

En tanke är att de som jobbade som assistenter den kvällen tipsat någon/några om när Essie skulle rastas, så det kunde planeras för upphämtning/räddning av vovven. Mamman jobbade då. Och någon/några fler?

Vi kan också tänka att Essies försvinnande kan ha skett utanför angivna tidsstämplar på filmerna. Observera att de tiderna och filmerna är de pappan valt att dela med sig av. Essie kan ha försvunnit senare på natten eller morgonen. När någon senast såg henne vid liv skulle vara viktigt här, men just nu är det pappans version vi har av det. Inte någon assistents eller mammans. Inte heller vad polisen vet.

Att sökhundarna markerade såsom beskrivet är förvisso intressant men vem är ägare av den berättelsen? Pappan? De som sökt, har de bekräftat officiellt?

Kan det också ha varit så att spåren egentligen är åt andra hållet? Kan någon I familjen tidigare på exempelvis kvällen ha kört fram Essie med bil till tomten och släppt in henne den vägen? Det kanske inte alls är spår som går upp i rök, så som det nu beskrivs, utan att Essie egentligen blivit avlämnad där någon gång tidigare?
Citera
2024-07-30, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prekas

😂😂😂 Den där gruppen är den enda som visar hur det faktiskt ligger till. Där finns flera av assistenterna som behövt deala med psykopatpappans påhopp om bantning, tamponger, psykiska terror och härskartekniker. Tror att dessa tjejer har rätt bra insyn då de jobbat hos familjen. Sedan ligger ju anmälningar fullt synliga med beskrivningar vad Essie utsätts för. Gissar att du antingen är vän till denna bisarra familj eller sitter med handhjärta och hoppas att Essie skall ”återförenas” med monsterungen. Du är solklart inte hundägare iaf.
Citera
2024-07-30, 12:23
Medlem
vemedinmas avatar
Farfar säljer just nu både husvagn och husbil till förmån för ny husbil...kanske finns spår av Essie där? Jag vet jag är upp i det blå. Känns bara lite för passande i tiden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in