2024-07-29, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Så vad menar du som sprids som det ni kallar för chemtrails då?
Det verkar vara något magiskt som absolut inte väger någonting för skulle det väga något skulle alla piloter känna av att planet är mycket tyngre än beräknat samt helt plötsligt tappar i vikt utanför kalkylen.
Jag vet inte hur du definierar "chemtrails".
Jag svarade bara någon som undrade vilka ämnen som sprayas ut från t ex flygplan.
Citera
2024-07-29, 19:26
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Jag vet inte hur du definierar "chemtrails".
Jag svarade bara någon som undrade vilka ämnen som sprayas ut från t ex flygplan.

Så du menar att det är vanligt att detta sprayas ovetandes?
Du är medveten vilken tråd du sitter och skriver i, eller har det gått så långt för dig att du är lite förvirrad i konspirationsvärlden?
Tips är att inte skriva i trådar du inte förstår frågeställningen i.

Så min fråga kvarstår, hur får de in dessa ämnen i flygplanen utan att flygplanet väger mer än den förväntade vikten från bränsle och passagerare?
Citera
2024-07-29, 19:34
Medlem
Citat:
Vanligast är silverjodid eller aluminiumoxid enligt Wikipedia.

Mig veterligt finns det ingen som vet vad chemtrails innehåller. Vilket inte är så konstigt med tanke på att chemtrails inte finns.

Jag gissar att du pratar om cloud seeding? Det är off-topic i den här tråden.
Citera
2024-07-29, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero
"Contrails", ditt favoritämne, är off-topic i denna tråd.
Eftersom chemtrails är en missförståelse på vad contrails är, så är det högst topic.
Citera
2024-07-29, 21:25
Medlem
Citat:
"Contrails", ditt favoritämne, är off-topic i denna tråd.

Är det inte bättre att du för fram argument för att chemtrails existerar i stället för att kritisera de som inte tror på skiten?

Konspirationsteorin har nu sisådär 25 år på nacken. Har det överhuvudtaget framkommit något nytt eller är ni fortfarande på nivån att ni tittar på strimmor i skyn och förfärat stammar fram "ööö strimmor Illuminati läskigt"?

Varför i hela världen ska någon tro på den här föråldrade och korkade konspirationsteorin? Har du överhuvudtaget något nytt att komma som inte är debunkat för 20 år sedan? Eller är du fortfarande kvar vid argumenten att iskristaller alltid förångas på 30s, att kvardröjande k-strimmor inte fanns före 1999 och att slöljmoln är ett nytt fenomen? Är verkligen ditt bästa argument - så har 20 år senare - fjantiga YT-klipp av en eljest person som har satt ihop ett kollage på strimmor och toppar upp det med en urusel musikcover på en svensk klassiker?
Citera
2024-07-29, 21:51
Medlem
Citat:
Det är mycket ovanligt med contrails eftersom det kräver särskilda förhållanden, det vi kan bevittna dagligen är alltså inte contrails!
!

Vad pratar du om för "särskilda förhållanden"? Contrails handlar ju trots allt om vatten och iskristaller och enligt mig krävs det inte något märkvärdigt för att få vattenånga att kondensera och bilda moln. Vi vet ju tex att moln och dimma bildas mest hela tiden, det krävs ju bara att luften är mättad med vattenånga för att de ska bildas.

Så vad är det för unikt med vattnet i avgaserna som gör att det krävs "särskilda förhållanden" jämfört med tex normal molnbildning?

Och nej, det är inte ovanligt med contrails. De finns ett överflöd av vittnesmål, filmer, fotografier och böcker som beskriver fenomenet från så tidigt som 1940-talet.
Citera
2024-07-29, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Så du menar att det är vanligt att detta sprayas ovetandes?
Det är vanligt att det sprayas.
Om det är vanligt att det sprayas ovetandes har jag ingen aning om.
Citera
2024-07-29, 22:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det är vanligt att det sprayas.
Om det är vanligt att det sprayas ovetandes har jag ingen aning om.

Var i Sverige sprayas det? Om det är så vanligt menar jag. Säg ett par platser.
Citera
2024-07-29, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Var i Sverige sprayas det? Om det är så vanligt menar jag. Säg ett par platser.
I Sverige är det förbjudet enligt Wikipedia.
Citera
2024-07-29, 22:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
I Sverige är det förbjudet enligt Wikipedia.

Jaha… Bra du har Wikipedia gubbn. Så detta vanliga sprayande du vet finns, sker nån annan stans än här? Och, de här strimmorna efter flygplan vi kan se mig här i Sverige, vad tror du de är? Det är ju liksom det tråden handlar om.

Att det sker sprayande från flygplan på jorden är det ingen som förnekar. Du behöver nog läsa in dig på ämnet innan du droppar dina förnumstigheter. Hittills gör du noll och ingen nytta här
Citera
2024-07-29, 22:34
Medlem
Citat:
Nej det kan du ju rimligen inte hålla reda på men det gäller för förnekarna att fylla på med en massa onödiga skitinlägg.

Idag har det sprayats som fan där jag bor, riktigt geggigt på himlen och täckande allt som borde varit blått.

Frågan är vad de har sprejat. Att det sprejas är det nog ingen som förnekar. Frågan handlar ju mer om det är vatten eller chemtrailsjuice de sprajar.

Hur ser man skillnad?

Citat:
Här på filmen ser man hur himlen blir när de sprayar...

Samma infantila inlägg för tionde gången? Vad är din poäng? Har du någon poäng?

Varför länkar du till en film där man kan se ett flygplan på marken som startar sin APU? Vad är bäringen till trådens ämne?
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-07-29 kl. 22:39.
Citera
2024-07-29, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jaha… Bra du har Wikipedia gubbn. Så detta vanliga sprayande du vet finns, sker nån annan stans än här? Och, de här strimmorna efter flygplan vi kan se mig här i Sverige, vad tror du de är? Det är ju liksom det tråden handlar om.

Att det sker sprayande från flygplan på jorden är det ingen som förnekar. Du behöver nog läsa in dig på ämnet innan du droppar dina förnumstigheter. Hittills gör du noll och ingen nytta här
Någon frågade VAD man sprayar och jag svarade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in