2024-07-29, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jovisst men hade han tagit hunden av daga ökar ju risken för upptäckt. Jag tvivlar att någon med gott ställt riskerar finkan för de pengarna.

OM Essie är död så är min första gissning att tösen gjort något mot henne.
Hållt för nosen för länge?
Sparkat för hårt? och pappa vill inte åka till en Veterinär och visa att hunden blivit utsatt för våld tidigare oxå och riskera en anmälan. Hur skulle det se ut i hans värld?
Han vill hålla en fasad uppe och den skulle rämnat.
Nu gjorde den ju det ändå eftersom smartskallen drog på stora trumman.
Han hade garanterat inte räknat med den uppmärksamhet han fick, både den positiva och den negativa.

Andra alternativet är att han gjort sig av med Essie.
Det börjar komma fram anmälningar om vanvård av Essie.
Han börjar fatta att det kommer bli problem när tösen blir installerad på nästa boende då hon då ska sköta Essie själv, och det kan hon bevisligen inte. Det betyder att det blir hans problem att ta hand om Essie.
Och det har han inte lust med. En "rullstol" åker ur när man inte behöver den längre...
Och det var ett dyrt försök att hålla fan på tösen så han vill ha tillbaka lite stålar.
Och sälja hunden ger inte dom pengarna.
Och inte att lämna tillbaka den heller.
MEN han har ju hunden försäkrad så ut med en efterlysning så faller försäkringen ut..

Det är min teori men jag hoppas att någon förbarmat sig över Essie och att hon nu är på en gård någonstans där hon får vara hund. Där ingen gapar i hennes öron, inte stänker vatten, sparkar eller försöker kväva henne. Där hon får klappar av mjuka händer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
En förvaltare ska se till att klienten inte får betalningsanmärkningar.
Även om det krävs att sälja tex bilen för att betala räkningar.
Hur ska vi kunna vara säkra på att hon får mycket hjälp med pengar när hon helt uppenbart har betalningsanmärkning?
"Marknadsmässig hyra", menar du att tösen får betala en hög hyra eller vad menar du?

Givetvis ska anmärkningar undvikas om möjligt. Men det finns saker som har betydligt större betydelse än just anmärkningar. Det är så pass vanligt bland huvudmän.
Vi kan vara helt säkra på att hon får mycket hjälp med pengar. Bara hyran av huset är större än hela hennes månadsinkomst inkl bidrag. Så P pumpar in pengar, det är jag med på.

Nu vet vi som sagt inte om hon har anmärkningar. KFM visste ju inget om det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbieOfDarkness
Boendet byggs för enbart A, så det är antagligen helt rimligt att anta att hon får ta med sig ev djur.
Det ligger i ett mindre samhälle precis utanför Enköping.
Jag tror att hon skulle ha sina assistenter där på precis samma sätt som hon haft tidigare, men nu verkar personalfrågan vara ett problem då det ryktas att flera assistenter har sagt upp sig.

Det låter ju helt galet! Är det kommunen som bygger boendet enbart åt henne? Eller är det familjen som bygger ett hus åt henne?
Citera
2024-07-29, 21:02
Medlem
Citat:
Boendet byggs för enbart A, så det är antagligen helt rimligt att anta att hon får ta med sig ev djur.
Jag tror att hon skulle ha sina assistenter där på precis samma sätt som hon haft tidigare, men nu verkar personalfrågan vara ett problem då det ryktas att flera assistenter har sagt upp sig.

Aha så pass.
Så man bygger ett litet hus till tösen för hon inte går att ha med andra?
Well, hade nog varit bättre med bra medicinering och avstånd till familjen tills hon fått klart för sig vilka regler som gäller.
Då hade hon kanske kunnat haft ett umgänge och en aktivitet (DV)
Ja, det kan bli körigt att hitta nya assistenter med tanke på vad som framkommit.
Vem ska då ta hand om henne?
Citera
2024-07-29, 21:02
Avslutad
Citat:
Om du läst inläggen här och följt länkarna har du fått information om att hunden är omhändertagen.
Det är ju inget som kunnat bevisats vad jag känner till, utan är bara påståenden?
Citera
2024-07-29, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Vad menar du med inte marknadsmässig hyra?

Att jag utgår ifrån att hyran är extremt låg mot vad den borde vara. Lär bara vara precis så mycket så att bostadstillägget blir fullt :-)
Citera
2024-07-29, 21:04
Medlem
Citat:
Jovisst men hade han tagit hunden av daga ökar ju risken för upptäckt. Jag tvivlar att någon med gott ställt riskerar finkan för de pengarna.

Det går ju att leja nån
mutor och/eller hot...
Det har ju framkommit att det är så han försökt kontrollera assistenter som jobbat där enligt deras egen utsago
Citera
2024-07-29, 21:07
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labradormatte
Det låter ju helt galet! Är det kommunen som bygger boendet enbart åt henne? Eller är det familjen som bygger ett hus åt henne?
Det påminner mer och mer om fallet "Elisabeth" på 70-talet. Hon fick eget hus på Beckis med rastgård.

Hon hade också råkat ut för antisar någon skrev nåt om att A varit på ett boende i Järna.

https://www.specialnest.se/liv-hem/hon-loste-gatan-sveriges-farligaste-kvinna
Senast redigerad av Gertrud1 2024-07-29 kl. 21:09.
Citera
2024-07-29, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Givetvis ska anmärkningar undvikas om möjligt. Men det finns saker som har betydligt större betydelse än just anmärkningar. Det är så pass vanligt bland huvudmän.
Vi kan vara helt säkra på att hon får mycket hjälp med pengar. Bara hyran av huset är större än hela hennes månadsinkomst inkl bidrag. Så P pumpar in pengar, det är jag med på.

Nu vet vi som sagt inte om hon har anmärkningar. KFM visste ju inget om det.

Om vi kan vara så säkra på det så ska hon inte behöva ha anmärkningar.
Hyran? Alltså hyr hon huset av sina föräldrar för dom hade väl köpt det?
Pappa pumpar in pengar, men ungen får anmärkning, pappa pumpar in pengar men ungen får betala hyra.
Har jag tolkat dig rätt?

Intressant att du som hävdat så bestämt att du inte känner familjen eller har någon kännedom om dom vet så mycket om tösen och hennes ekonomiska förutsättningar.
Citera
2024-07-29, 21:08
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Det är ju inget som kunnat bevisats vad jag känner till, utan är bara påståenden?
Allt är ju påståenden, vissa mer trovärdiga och andra mer fantasifulla.
Senast redigerad av Gertrud1 2024-07-29 kl. 21:22.
Citera
2024-07-29, 21:14
Avslutad
Citat:
Allt är ju påståenden vissa mer trovärdiga och andra mer fantasifulla.
Ja, men då kan vi vara överens om att informationen kring att hunden skulle vara omhändertagen inte har kunnat styrkas och är således ett rykte.
Citera
2024-07-29, 21:18
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Vet du varför hon inte kan bo kvar i föräldrarnas hus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in