2024-07-29, 17:18
Medlem
Är det verkligen Benalmádena dom har kvarten, eller är det som hemma att hon kallar Suckunge för Sigtuna?
Citera
2024-07-29, 17:50
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
"28 July 2024 12:59:16

Jo, vår lägenhet som vi haft i 24-25 år ÄR faktiskt helt nyrenoverad och planlösningen blev också något annat 😊 Vi tycker det blev sååå mysigt. VI ja vi blir absolut kvar i Benalmádena och VI kommer trivas nu bättre än någonsin eftersom allt utvecklats till det bättre, nytt, bekant, vår Zon vårt älskade Benalmádena 🥰❤️🥰❤️
"

Då var det som jag trodde, renovering. Men i klippet visas 2 olika kök. Och nåt som ser ut som ett barnrum. 🤔
Far Anna med osanning igen? Som vanligt.
"beccan73
Hur ni ut er fina lägenhet?❤️
28 July 2024 14:37:52

annatoledanobook
@beccan73 Aldrig. Det har alltid bara varit vårt hem 🥰🥰🥰
28 July 2024 15:49:03"

Jag kan tyvärr inte se hela videon i inlägget, så jag vet inte vilken lägenhet som är renoverad.

Ny teori. Kanske har den lyfts tidigare:

Från början ägde Vicente en lägenhet i Torremolinos-huset.
För 20+ år sen skänkte han en annan lägenhet i samma hus till Roberto.
Kanske tyckte han det kunde va trevligt om sonen med familj kom ner oftare och hälsade på?
Kanske skulle det då t o m kunna bli folk av svärdottern, utan att behöva ha henne för nära inpå?

Vicentes lägenhet har aldrig hyrts ut.
Robertos lägenhet har nästan alltid varit uthyrd. Därav repor i stekpannan, och att behöva plocka fram familjefoton varje gång dom kommer ner.

Edit: Slut på min teori.
Senast redigerad av osnuten 2024-07-29 kl. 18:18.
Citera
2024-07-29, 19:06
Medlem
För många år sedan brukade jag och mina barn och mina föräldrar åka till samma ort och hotell på Kanarieöarna på vintern. Vi åkte samma vecka varje år.
Vi bad alltid om samma rum när vi bokade, och dett blev gött att veta att man skulle ha samma rum på hotellet, man visste hur solen låg på balkongen på morgonen och eftermiddagen osv. Detta var perfekt när barnen var 3-10 ungefär.
Efter ett tag började den kännas som vår lgh. Vi ville absolut inte bo i en annan när vi kom dit, det skulle kännts konstigt.
Jag skulle kunna kalla denna lägenheten för mitt secunda casa, (på vintern iaf,) då vi var där iaf 7 år i rad.

Nu skulle det aldrig falla mig in med den typen av resa, jag reser hellre helt spontant utan att ha bokat och absolut inte till Espania.

Så vad är det med Booken och hennes önskan om att allt ska andass 90-tal, unket lgh-hotell, och bara Spanien? Hela Europa är underbart fint och även utanför.
Citera
2024-07-29, 20:31
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
För många år sedan brukade jag och mina barn och mina föräldrar åka till samma ort och hotell på Kanarieöarna på vintern. Vi åkte samma vecka varje år.
Vi bad alltid om samma rum när vi bokade, och dett blev gött att veta att man skulle ha samma rum på hotellet, man visste hur solen låg på balkongen på morgonen och eftermiddagen osv. Detta var perfekt när barnen var 3-10 ungefär.
Efter ett tag började den kännas som vår lgh. Vi ville absolut inte bo i en annan när vi kom dit, det skulle kännts konstigt.
Jag skulle kunna kalla denna lägenheten för mitt secunda casa, (på vintern iaf,) då vi var där iaf 7 år i rad.

Nu skulle det aldrig falla mig in med den typen av resa, jag reser hellre helt spontant utan att ha bokat och absolut inte till Espania.

Så vad är det med Booken och hennes önskan om att allt ska andass 90-tal, unket lgh-hotell, och bara Spanien? Hela Europa är underbart fint och även utanför.
Jag tror inte Anna känner sig riktigt hemma någonstans.
Hon åker minst lika gärna på semester till Turkiet. Då slipper hon ju låtsas kunna språket
Mycket teater i hennes liv. Hon känner kanske att R brinner för Spanien?
Genom att överdriva sina spanska känslor, tror hon sig knyta starkare band mellan sig, R och V
Senast redigerad av osnuten 2024-07-29 kl. 21:16.
Citera
2024-07-29, 20:42
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badmoessa
Är det verkligen Benalmádena dom har kvarten, eller är det som hemma att hon kallar Suckunge för Sigtuna?
Det är precis på samma sätt som med Märsta-Suckunge/Sigtuna. Deras lägenhet ligger i Torremolinos (precis på gränsen mot Benalmadena), men i Annas värld ligger det så klart i det flådigare Benalmadena.

Att hon orkar fejka om precis allt.
Citera
2024-07-30, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Jag tror inte Anna känner sig riktigt hemma någonstans.
Hon åker minst lika gärna på semester till Turkiet. Då slipper hon ju låtsas kunna språket
Mycket teater i hennes liv. Hon känner kanske att R brinner för Spanien?
Genom att överdriva sina spanska känslor, tror hon sig knyta starkare band mellan sig, R och V

Så kan det absolut vara.
Hon har dessutom mindevärdeskomplex gentemot Perrelli och Wahlgren som har superflotta hus och lägenheter i Spanien som dom dessutom åker till många gånger om året (Charlotte bor där på heltid), och då kan Anna iaf bräcka dom med att vara spansk.
Citera
2024-07-30, 10:51
Medlem
TPLs avatar
Citat:
"beccan73

annatoledanobook

Jag kan tyvärr inte se hela videon i inlägget, så jag vet inte vilken lägenhet som är renoverad.

Kanske tyckte han det kunde va trevligt om sonen med familj kom ner oftare och hälsade på?
Kanske skulle det då t o m kunna bli folk av svärdottern, utan att behöva ha henne för nära inpå?

Robertos lägenhet har nästan alltid varit uthyrd. Därav repor i stekpannan, och att behöva plocka fram familjefoton varje gång dom kommer ner.

Hon skriver om ändrad planlösning men jag tror mer på att hon satt ihop bilder från olika lägenheter. Inte ens den stora gasspisen gick att känna igen från hennes lives och i filmen syns en vägg med inbyggd ugn och mikro, och barstolar - HUR ska Anna ta sig upp på en sån. Barstolar även på balkongen. Räknade till 10 bäddplatser, vet inte om det var både före- och efterbilder...🤭
Tror att hon pusslat ihop mäklarbilder på samma sätt som när hon la upp bilder från svärfars "terass".

(FB) Den stora skvallertråden om Anna Book!

Från Bloggbevakning:

"Jag vet inte om jag missat något här, men varför lägger Anna Book upp gamla bilder, tagna från en hemsida där man bland annat kan hyra lägenheter?
Anna skriver även egen text på bilderna för att ge sken av att de föreställer Anna och Robertos dag.
På en av bilderna har hon till och med lyckats få med loggan för uthyrningsföretaget ”Paloma properties”.
"

https://nyheter24.se/bloggbevakning/...-books-bilder/
Citera
2024-07-30, 11:50
Medlem
Idag hyllar hon och gratulerar sin vackra F på hennes födelsedag. Med ett gäng superfiltrerade bilder. Jag tror F är nöjd med det, men många andra hade nog inte känt sig lika uppskattad och vacker av en sådan gratulation.
Citera
2024-07-30, 13:59
Medlem
Brunkrulles avatar
Citat:
"beccan73

annatoledanobook

Det är ett klipp på en sunkig lägenhet som blivit lite mindre sunkig med nytt, billigt kakel.

Oavsett så tror jag du är något på spåren.
Jag har alltid haft känslan av att Tjocksmocken svarar på kommentarer i syfte att "dementera elaka rykten på Flashback".
Som i exemplet ovan, där hon med emfas påpekar att lägenheten ALDRIG hyrts ut.
Om det verkligen inte spelar Anna någon roll vad folk tror, och att "var och en blir salig på sin tro", varför känner hon sig nödgad att berätta hur det verkligen ligger till för vilt främmande människor?
Och hur kommer det sig att den typen av kommentarer alltid kommer inom ett dygn efter att någon här skrivit en rad om att det inte är deras lägenhet, att den hyrs ut, etc.

Personligen tror jag ju hon ljuger, och bara gräver sin grop djupare.
De har självklart hyrt ut den massor med gånger, vilket hon avslöjat genom att bl.a. posta bilder på "sitt andra hem" med uthyrningsföretagets logga väl synlig.

Hon tål inte att andra människor ser rakt igenom henne, och slåss med näbbar och klor för att försöka vrida narrativet till sin fördel. Ingen bryr sig ju egentligen om att Roberto hyr ut sin farsas gamla lägenhet i Spanien när de inte är där. Det är hennes uppenbara lögner om att de minsann äger den till 100%, ingen annan har någonsin varit där, lånat, hyrt, etc. Och visst får hon ljuga bäst hon vill, men då får hon räkna med att folk kommer ifrågasätta hennes lögner.

Edit: slogs även av det märkliga i Tjocksmockens video, det ser verkligen ut som att både "före"- och "efter-bilderna är tagna med någon form av vidvinkel-objektiv. En teknik som oftast används av mäklare och liknande. Hon själv har inte tagit bilderna, så vem har tagit dem? Hantverkaren? Property managern? Varför skulle de ta den typen av bilder för att en av deras hyresgäster renoverat? Och varför skulle de sättas ihop i en slide på det sättet? Har hon inte fått bilderna skickat till sig? Har hon filmat av kollaget med sin egen mobil? Och varför? INGEN skulle ta den där typen av mäklarbilder om de inte ska sälja/hyra ut.

Finns heller ingen tydlig förklaring till varför klippet börjar med en logga visandes "Antes.." som företagsnamn. Tydligen ett försäkringsbolag (vad är "insurance broker" på svenska?) baserat på Malta.

https://www.facebook.com/antes.mt/
https://www.antes.mt/

Mystiken tätnar...
Senast redigerad av Brunkrulle 2024-07-30 kl. 14:30.
Citera
2024-07-30, 14:45
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunkrulle
Det är ett klipp på en sunkig lägenhet som blivit lite mindre sunkig med nytt, billigt kakel.

Oavsett så tror jag du är något på spåren.
Jag har alltid haft känslan av att Tjocksmocken svarar på kommentarer i syfte att "dementera elaka rykten på Flashback".
Som i exemplet ovan, där hon med emfas påpekar att lägenheten ALDRIG hyrts ut.
Om det verkligen inte spelar Anna någon roll vad folk tror, och att "var och en blir salig på sin tro", varför känner hon sig nödgad att berätta hur det verkligen ligger till för vilt främmande människor?
Och hur kommer det sig att den typen av kommentarer alltid kommer inom ett dygn efter att någon här skrivit en rad om att det inte är deras lägenhet, att den hyrs ut, etc.

Personligen tror jag ju hon ljuger, och bara gräver sin grop djupare.
De har självklart hyrt ut den massor med gånger, vilket hon avslöjat genom att bl.a. posta bilder på "sitt andra hem" med uthyrningsföretagets logga väl synlig.

Hon tål inte att andra människor ser rakt igenom henne, och slåss med näbbar och klor för att försöka vrida narrativet till sin fördel. Ingen bryr sig ju egentligen om att Roberto hyr ut sin farsas gamla lägenhet i Spanien när de inte är där. Det är hennes uppenbara lögner om att de minsann äger den till 100%, ingen annan har någonsin varit där, lånat, hyrt, etc. Och visst får hon ljuga bäst hon vill, men då får hon räkna med att folk kommer ifrågasätta hennes lögner.

Edit: slogs även av det märkliga i Tjocksmockens video, det ser verkligen ut som att både "före"- och "efter-bilderna är tagna med någon form av vidvinkel-objektiv. En teknik som oftast används av mäklare och liknande. Hon själv har inte tagit bilderna, så vem har tagit dem? Hantverkaren? Property managern? Varför skulle de ta den typen av bilder för att en av deras hyresgäster renoverat? Och varför skulle de sättas ihop i en slide på det sättet? Har hon inte fått bilderna skickat till sig? Har hon filmat av kollaget med sin egen mobil? Och varför? INGEN skulle ta den där typen av mäklarbilder om de inte ska sälja/hyra ut.

Finns heller ingen tydlig förklaring till varför klippet börjar med en logga visandes "Antes.." som företagsnamn. Tydligen ett försäkringsbolag (vad är "insurance broker" på svenska?) baserat på Malta.

https://www.facebook.com/antes.mt/
https://www.antes.mt/

Mystiken tätnar...
Har inte sett bilderna, men är det inte före- och efterbilder? Antes betyder före på spanska.
Citera
2024-07-30, 14:53
Medlem
Brunkrulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Har inte sett bilderna, men är det inte före- och efterbilder? Antes betyder före på spanska.

Du har förstås helt rätt, jag ser nu att hon lagt in den loggan för att påa "före"-bilderna.
Precis innan "efter"-bilderna dyker upp, så har hon infogat en annan logga där det står "despues".

Så istället för att skriva "före" och "efter" på spanska har hon alltså infogat företagsloggor med orden...

Vet inte vilket som är märkligare.

Oavsett så kvarstår frågan kring det småmärkliga perspektivet på bilderna.
Citera
2024-07-30, 14:57
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag har sett alla bilderna, det är som om hon tagit bilder lite slumpvis från nån sida (som med svärfars lägenhet/mäklarbilder). En eller flera bilder visar typiska barnrum, men det kanske är F och V som har gosedjur på sängen?
Det där är lika mycket före/efter som när My lekte nöjd klinker och visade upp bilder på sig själv.
Anna kommer aldrig att kunna sända live från Secunda Casa igen, jag har memorerat hur det ser ut enligt hennes senaste bilder. 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in