Citat:
Ursprungligen postat av
osnuten
"beccan73
Hur ni ut er fina lägenhet?❤️
28 July 2024 14:37:52
annatoledanobook
@beccan73 Aldrig. Det har alltid bara varit vårt hem 🥰🥰🥰
28 July 2024 15:49:03"
Jag kan tyvärr inte se hela videon i inlägget, så jag vet inte vilken lägenhet som är renoverad.
Ny teori. Kanske har den lyfts tidigare:
Från början ägde Vicente en lägenhet i Torremolinos-huset.
För 20+ år sen skänkte han en annan lägenhet i samma hus till Roberto.
Kanske tyckte han det kunde va trevligt om sonen med familj kom ner oftare och hälsade på?
Kanske skulle det då t o m kunna bli folk av svärdottern, utan att behöva ha henne för nära inpå?
Vicentes lägenhet har aldrig hyrts ut.
Robertos lägenhet har nästan alltid varit uthyrd. Därav repor i stekpannan, och att behöva plocka fram familjefoton varje gång dom kommer ner.
Edit: Slut på min teori.
Det är ett klipp på en sunkig lägenhet som blivit lite mindre sunkig med nytt, billigt kakel.
Oavsett så tror jag du är något på spåren.
Jag har alltid haft känslan av att Tjocksmocken svarar på kommentarer i syfte att "dementera elaka rykten på Flashback".
Som i exemplet ovan, där hon med emfas påpekar att lägenheten ALDRIG hyrts ut.
Om det verkligen inte spelar Anna någon roll vad folk tror, och att "var och en blir salig på sin tro", varför känner hon sig nödgad att berätta hur det verkligen ligger till för vilt främmande människor?
Och hur kommer det sig att den typen av kommentarer alltid kommer inom ett dygn efter att någon här skrivit en rad om att det inte är deras lägenhet, att den hyrs ut, etc.
Personligen tror jag ju hon ljuger, och bara gräver sin grop djupare.
De har självklart hyrt ut den massor med gånger, vilket hon avslöjat genom att bl.a. posta bilder på "sitt andra hem" med uthyrningsföretagets logga väl synlig.
Hon tål inte att andra människor ser rakt igenom henne, och slåss med näbbar och klor för att försöka vrida narrativet till sin fördel. Ingen bryr sig ju
egentligen om att Roberto hyr ut sin farsas gamla lägenhet i Spanien när de inte är där. Det är hennes uppenbara lögner om att de minsann äger den till 100%, ingen annan har någonsin varit där, lånat, hyrt, etc. Och visst får hon ljuga bäst hon vill, men då får hon räkna med att folk kommer ifrågasätta hennes lögner.
Edit: slogs även av det märkliga i Tjocksmockens video, det ser verkligen ut som att både "före"- och "efter-bilderna är tagna med någon form av vidvinkel-objektiv. En teknik som oftast används av mäklare och liknande. Hon själv har inte tagit bilderna, så vem har tagit dem? Hantverkaren? Property managern? Varför skulle de ta den typen av bilder för att en av deras hyresgäster renoverat? Och varför skulle de sättas ihop i en slide på det sättet? Har hon inte fått bilderna skickat till sig? Har hon filmat av kollaget med sin egen mobil? Och varför? INGEN skulle ta den där typen av mäklarbilder om de inte ska sälja/hyra ut.
Finns heller ingen tydlig förklaring till varför klippet börjar med en logga visandes "Antes.." som företagsnamn. Tydligen ett försäkringsbolag (vad är "insurance broker" på svenska?) baserat på Malta.
https://www.facebook.com/antes.mt/
https://www.antes.mt/
Mystiken tätnar...