2024-07-29, 19:22
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
I samma meddelande framkommer det att PÖ inte kan söka efter Essie då all tid går åt till att behöva försvara sig. Familjen önskar att sanningen snart ska komma fram och förstår inte alls vad som händer.

Har du hela meddelandet?

Vad då, all tid går åt till att försvara sig? Facebook-gruppen är ju stängd.

Prioriterar man att sitta på nätet och tjafsa framför att söka är det ju ett medgivande att man inte bryr sig ett dyft om det stackars djuret. Men just det förstår förmodligen inte PÖ.
Citera
2024-07-29, 19:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LovisP
En tanke bara…
Tänk om A har skadat Essie. P väljer att inte åka till vet för han vet att det isåfall kommer bli anmält.
Han låtsas att Essie försvinner utlyser en hittelön som han vet att han aldrig kommer betala ut eftersom Essie inte finns.
O för att kunna få ut försäkringspengarna
🤔

Precis min tanke också. Om det visar sig stämma så lär familjen inte kunna bo kvar i Sverige.
Citera
2024-07-29, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerOlga
Idag flyttar A till eget boende, enligt tidigare uppgifter i tråden, tänk om hon berättar vad som hänt med hunden. Sanningen kommer ändå ifatt en dag.

Nej, boendet är tydligen inte färdigbyggt ännu och nu när det kommit ut hur A är har flera av de blivande grannarna åsikter om flytten. Hon ska bo mitt i ett villasamhälle där massor av små barn rör sig ensamma till och från skolan.
Citera
2024-07-29, 19:26
Medlem
Svara på enkäten vad du tror hänt Essie.

https://strawpoll.com/QrgewbEBYyp
Citera
2024-07-29, 19:28
Avstängd
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Har du hela meddelandet?

Vad då, all tid går åt till att försvara sig? Facebook-gruppen är ju stängd.

Prioriterar man att sitta på nätet och tjafsa framför att söka är det ju ett medgivande att man inte bryr sig ett dyft om det stackars djuret. Men just det förstår förmodligen inte PÖ.
Skärmdump på medellandet.
https://ibb.co/Wxj5C5X
Citera
2024-07-29, 19:30
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
I samma meddelande framkommer det att PÖ inte kan söka efter Essie då all tid går åt till att behöva försvara sig. Familjen önskar att sanningen snart ska komma fram och förstår inte alls vad som händer.

Trams!

Har man inget att dölja, så behöver man inte försvara sig.

Helt uppenbart är det en (troligtvis) planering som gav ett väldigt, oönskat resultat av något som antagligen i början verkade vara näst intill "vattentätt" för folk att styrkekrama o hjärt-älska...
Lite som en militär övning, s a s...

Har Essie åkt båt, månntro? Givetvis klädd i flytväst o sedan dumpad på någon ö i skärgården utanför Enköping?
Sitter där o väntar på mat o vatten, under tiden styrkekramarna haglar?

Hade det nu varit ett seriöst försvinnande av Essie, så hade PÖ med familj legat lågt. Sorgset meddelat att de spekulationer som uppkommit, absolut inte har den minsta bäring.
Det som sker, är det motsatta...

Och inget engagemang i Essie från familjens sida.. Däremot att med frenesi dölja sig(sopa igen spåren).

Självklart anser jag att detta definitivt INTE handlar enbart om en hund som gått upp i rök...
Senast redigerad av MaeWest 2024-07-29 kl. 19:33.
Citera
2024-07-29, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Vem har sagt att A dragit på sig anmärkningar själv?

Vård bedrivs i Sverige utav regioner. Det du talar om är omsorg. Och ja, en förvaltare är fri att där göra rättshandlingar. Ansöka, acceptera och tacka nej. Huvudmannen kan dock inte tvingas delta (tror jag).

P måste vara väldigt bajsnödig nu. Kan inte vara lätt att vara honom. Både efterbliven och som ser till så att dottern får anmärkningar. För är man 4 år i skallen så kan man knappast ha hand om sin egen ekonomi. Snacka om att missköta sin roll som god man eller förvaltare. Han kan ju inte ens sköta om en hund eller sitt eget barn. Han kan inte ens säga nej till sin dotter, då är man väldigt liten på jorden och inte kan hantera henne.
Citera
2024-07-29, 19:32
Medlem
purity666s avatar
Hela den här grejen är så sjuk.
Jag ifrågasatte varför man direkt gick ut med efterlysning om att hon blev stulen. Jag fick rätt mycket skit för det, varför vet jag inte. Jag har inte sett några upprop om att hjälpa till att söka efter bortsprungen hund. Det är väl det första man tror? Vad hände egentligen när de upptäckte att hon var borta? Kom pappan/syster dit? Gick de runt och ropade och letade? Jag hade letat hela natten om det behövts.

Till idioten som jämför Essie med polishund. Ja du kan jämföra det om 35 kg Essie skickas in, hugger A så hon släpper kniven och håller henne på marken tills hon lugnat sig. En polishund skickas inte fram till en buse och väntas stå där till busen slagit färdigt så att poliserna tryggt kan gå in. En skillnad till är för att polishunden i förlängningen skyddar 3:e part. Man jagar en brottsling som kan göra andra illa. I A's fall vore det väl om han sprang mot grannen och tänkte knivhugga den,
Att använda henne som skydd för personal är inte var en servicehund är till för. Personal går dessutom medvetet in i situationen och vet vad som kan hända. Så nej, du kan inte jämföra en hund som lärt sig att det inte får försvara sig med dådkraftiga hundar som kan fälla en stor karl.

Jag förstår inte riktigt hur hennes uppdrag är menat. Jag antar hon ska ha en lugnande effekt, men de ska ta bort henne om A är tjurig. Triggar inte det hennes dåliga humör? Om hon är småtjurig och hunden tas bort. Är hunden inte till för att vända det tjuriga humöret? Det funkar ju inte om man tar bort henne och alltså kan hon inte göra sitt uppdrag. Kanske gör det så hon har färre utbrott, men kan man inte hitta andra vägar då? Lek med henne mer. Utbilda personal så de kan bryta hennes humör så inte hunden behöver lida. En del saker hon utsätter hunden för kanske hon tror är lek. Kolla på ett barn som ingen säger till när de leker med djur: de drar i öron och svans, petar på lite här och där, är högljudda, kastar saker på osv. Beteendet är inte konstigt om hon är i den åldern mentalt men det blir värre i en vuxen kropp och om dom inte får säga till henne för hon har roligt så blir det ju ännu värre.
Och NEJ. En servicehund ska inte få tåla lite våld för att personal och familj ska slippa ta emot våldet. A ska inte ha en servicehund. Det funkade uppenbarligen inte.

Jag hoppas att någon vänlig själ har snott henne,
Jag tror hon är död eller kanske lämnad till någon bekant för att få försäkringspengar och de märkte att det inte funkade. LS kom närmre, 15 måndaderskollen kom närmre... en slump? Fick hon ha med hunden på gruppboendet?
Citera
2024-07-29, 19:33
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Skärmdump på medellandet.
https://ibb.co/Wxj5C5X

Tack.

Det verkar inte bättre än att även övriga medlemmar i familjen Öl*eborg är utan skrupler.
Citera
2024-07-29, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David63
Precis min tanke också. Om det visar sig stämma så lär familjen inte kunna bo kvar i Sverige.

Nej och det förtjänar dom !
Citera
2024-07-29, 19:37
Medlem
Kan inte vara roligt att vara en i familjen. Han kommer aldrig kunna rädda upp detta.
P har nog skitit ner sig både en och två gånger de senaste dagarna. Han har grinat som en bebis och skyller på alla andra. Som en rumpnisse ”varför på detta viset”. P är en omanlig fjolla som som inte kan äga sina problem och kan inte ens säga nej till sin dotter för då blir det hus i helvete.

Kan de inte bara inse att de är överbevisade? Att det finns bevis på att de har vanvårdad hunden. Hade jag varit honom nu så hade jag bara erkänt att de har varit värdelösa djurägare. Sen att det är ett polisärende…ja polisen tror inte ens att Essie är stulen så i såfall så utreder de väl P för något.
Citera
2024-07-29, 19:43
Medlem
För en som kommit in sent i tråden, men varför har Amanda dubbelbemanning och inte 1 assistent?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in