2024-07-29, 17:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Källa på det? Så var det inte när jag själv tog grön basker (på den tiden man inte fick den gratis som det är nu).

Nja, då minns du inte korrekt, det har alltid varit skilda fysiska krav för män och kvinnor i försvarsmakten. Gå bara in på deras hemsida och kolla befattningarna och vad som krävs för resp kön.

https://jobb.forsvarsmakten.se/sv/utbildning/befattningsguiden/
Citera
2024-07-29, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroneXR7
Gör värnplikten obligatorisk för alla om det ska vara jämlikt. Jävla trams!
Sist jag kollade var den obligatorisk för alla, har du eller jag missat nåt?
Citera
2024-07-29, 18:02
Medlem
Bassplays avatar
Vilken tur att det bara gäller om man är en hen!

Försvara massinvandring, forcerade könsbyten på barn, sagostunder och woketrams det kan ni gott göra själva. Haha!
Citera
2024-07-29, 18:09
Medlem
DroneXR7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Sist jag kollade var den obligatorisk för alla, har du eller jag missat nåt?

Hade du fortsatt läst hade du sett att vi redan diskuterat det. Man kan inte radera inlägg så jag kan inte göra annat än att hoppas folk fortsätter läsa ett till inlägg innan dom får ett cp-ryck och svarar.
Citera
2024-07-29, 18:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Transitive
De har kört rätt länge på HBT, det kanske blir lite nya tag när Bydén avgår i September. Det sägs att Ewa Skoog Haslum ligger bra till och det kommer inte bli lätt för henne som ÖB dels är kvinna och de fortsätter vifta med regnbågsflaggor.

Jag tycker det är lite gjort allt det där med att visa att HBT är välkomna i FM.

Ewa Skoog Haslum kommer för det första inte bli ÖB. För det andra så finns det inget som heter HBT längre, utan HBTQI+. Om ett år har de säkert lagt till ett par bokstäver. Det tar aldrig slut.

Bydén borde avrättas med ett nackskott. Nu när vi gått med i NATO är det dags att bli seriösa.
Citera
2024-07-29, 18:24
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BinaryMachine
Nja, då minns du inte korrekt, det har alltid varit skilda fysiska krav för män och kvinnor i försvarsmakten. Gå bara in på deras hemsida och kolla befattningarna och vad som krävs för resp kön.

https://jobb.forsvarsmakten.se/sv/utbildning/befattningsguiden/

100% säker att det var samma krav för att få grön basker för män och kvinnor då ingen av de två kvinnorna i kompaniet klarade av att ta den. Fanns inga särskilt anpassade nivåer för dem.
Citera
2024-07-29, 18:25
Medlem
Tankefrihets avatar
Man orkar inte bry sig längre. Jag är så innerligt trött på BÅDE woke och Trumpismen.

Dessbättre bor jag i ett land med traditionella värderingar, men där de flesta skiter i (läs: accepterar) om någon är gay eller trans. De får vara det bäst det vill, men det är ingen big deal.
Citera
2024-07-29, 18:26
Avslutad
Den verkliga frågan är väl vad amrisarna tycker, som ska komma hit och försvara oss.
Citera
2024-07-29, 18:36
Medlem
Bra att skicka ut bögar som spioner.

De behöver inte vara rädda för att bli tillfångatagna och torterade genom homovåldtäkter.

"Kämpa tills anuset spräcks" kan bli deras kompanimantra.
Citera
2024-07-29, 18:38
Medlem
Botkyrka-babes avatar
Sånt trams har försvaret pengar till!
De kanske har alldeles för stora anslag?
Citera
2024-07-29, 18:45
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Blev det krig imorgon så skulle alla köns- och identitetskonstellationer återställas till det normala på sekunden och alla vanföreställningar upphöra. Då är det inte lika roligt och cirkusen är över.

Männen skulle hamna i fronten och kvinnor i sjukstugan och i fältköken.
Jag förstår hur du tänker och så fungerade det förut. Men numera är svenska militären helt annorlunda och värdelös, idag skulle du hitta kvinnor i fronten eftersom Försvarsmakten inte vill och är livrädda för att åka på diskrimineringsanmälningar, om en tjej vill vara i fronten och skjuta dom största kanonerna så skulle dom uppgifterna utan minsta tvivel delas lika mellan "alla" kön. Försvarsmakten förlora hellre ett krig än att få tidningsrubriker emot sig som "Fick inte vara fältjägare för jag var Hbtq" eller "fick inte vara artellerisoldat för jag inte hade snopp". Det är fakta.
Citera
2024-07-29, 18:50
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
100% säker att det var samma krav för att få grön basker för män och kvinnor då ingen av de två kvinnorna i kompaniet klarade av att ta den. Fanns inga särskilt anpassade nivåer för dem.

Tror det var runt 2003-2004 som FM började med sänkta krav och särbehandling för kvinnor. Sen runt 2007-2008 ändrade man väl jägarutbildningen och gick ifrån inriktningen på fysisk prestation till att istället fokusera på den psykiska uthålligheten för att få in fler kvinnor.

https://kuriren.nu/nyheter/lulea/artikel/stora-forandringar-av-jagarutbildning/r1y1yd6r

Edit: tror det finns en lång tråd på flashback om hela tjej-debackelet vid AJB, men hittar den inte.
Senast redigerad av doncroce 2024-07-29 kl. 19:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in