2024-07-29, 10:00
Medlem
immenhusens avatar
Det verkar inte vara någon genomgripande kampanj, utan endast en lek med vår tid, att försvaret är allas försvar, hur rubbad i huvudet man än må vara. Med andra ord överdriver orcherna till nationalister som vanligt (vilka f.ö. inte skulle klara av en dag på slagfältet utanför pojkrummet).

/AI
Senast redigerad av immenhusen 2024-07-29 kl. 10:05. Anledning: Tillägg.
Citera
2024-07-29, 10:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
"Till sista man eller kvinna" hade varit mer lämpligt.

ja men då måste vi se till att alla gör lumpen

"Fler tjejer (73 procent) än killar (55 procent) anger hinder."
Citera
2024-07-29, 10:07
Medlem
löls avatar
Jobbade inom försvaret men gör inte det längre.

Är idag väldigt glad och nöjd över det beslutet.
Och jag kommer inte heller ställa upp och försvara det land vi har idag.
GLÖM DET!!

Tack 👍🫶🙏
Senast redigerad av löl 2024-07-29 kl. 10:09.
Citera
2024-07-29, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Var det inte du som ville att försvarsmakten skulle vara inkluderande? Eller är det bara på pappret det ska vara så?

Sedan används inte alla uniformer i strid. Det finns något som heter permissionsuniform.

Nej jag hatar inte Försvarsmakten, däremot kan man framlägga synpunkter och åsikter. Detta är normalt i en demokrati.

Nej jag skriver mycket seriöst. Du saknar helt enkelt kognitiv förmåga att ta till dig andras åsikter.

Nej du vill inte ha en seriös diskussion.
Om du hade velat ha det så hade du inte skrivit som du skrev.
Så här skrev du, miffo!

[quote=DeValera|89019816]Men detta ska väl inte bara stanna som pappersprodukter och reklamfilmer utan rent konkreta åtgärder måste införas för att detta ska bli verklighet. jag tänker mig att uniformspersedlarna måste kanske utökas, så att det finns uniformsdetaljer åt alla, kamouflage-burkor åt praktiserande muslimskor, fjäderboas till transor, turbaner, papuanska penisfodral etc så att alla människor känner sig välkomna och kan ansöka.[/QUOTE

Det där är bara trams men uppenbarligen är du för svagbegåvad för att inse det själv. Miffo!
Cirkulera!
Citera
2024-07-29, 10:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
För att det inte är kontroversiellt med kvinnor i försvaret, men väl med transpersoner och andra "ickebinära". Transsexualism är en psykisk sjukdom, och försvaret passar sig inte för den sortens sköra klientel. En person som är förvirrad kring sin egen identitet ska inte befinna sig i närheten av vapen.
Du får väl utgå från att alla antagna klarar de psykologiska testerna.

Man kan vara frisk trots att man har en diagnos.
Citera
2024-07-29, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Försvaret har väl aldrig haft som slogan "att kämpa till siste man", som de påstår? Dessutom är det ett skrivfel att skriva "siste hen".

Som en militär hade sagt: " Gör om, gör rätt."
Tror inte det, något som Bydén och hens marknadschef hittat på. Vilket visar på att hen har svag verklighetsförankring i vad krig faktiskt handlar om.
Normalt funtade skickar inte folk i döden när det är uppenbart att slaget är förlorat.
Citera
2024-07-29, 10:11
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Tror inte det, något som Bydén och hens marknadschef hittat på. Vilket visar på att hen har svag verklighetsförankring i vad krig faktiskt handlar om.
Normalt funtade skickar inte folk i döden när det är uppenbart att slaget är förlorat.
Det borde de göra. Man granskar alltid själv vad en reklambyrå hittar på. Det brukar vara en dialog mellan uppdragsgivare och byrå i flera steg innan publicering.
Citera
2024-07-29, 10:16
Medlem
Rybars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroneXR7
Trodde det var valfritt för tjejer.

Det är valfritt för alla, ingen kan tvinga någon att mörda andra människor.
Om inte annat så är det väll bara till å påstå att man är sångvätare och bete sig allmänt förvirrat på mönstringen.
Citera
2024-07-29, 10:17
Medlem
Saxofonjudes avatar
Man skulle tro ryska agenter står bakom propagandan. Förstör försvarsviljan bland den grupp som försvarsmakten behöver mest, dvs vita män.

Jag kommer aldrig någonsin försvara detta land, den tiden är förbi.
Senast redigerad av Saxofonjude 2024-07-29 kl. 10:22.
Citera
2024-07-29, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Du vet alltså inte skillnaden på SAOB och SAOL.
Du har aldrig hört sammansatta ord som felsägning eller uppsägning.
Bra då det jag det. Cirkulera!
Sägning finns varken i SAOL och eller i SAOB. Du hade länkat till ordet "säga" och du vet uppenbarligen inte vad du talar om. Vad har sammansatta ord med någonting att göra. Orden prokastrinera och insinuera finns också i svenskan. Finns kastrinera och sinuera? Här är en sida som skriver nästan exakt vad jag sa i mitt förra inlägg
Citat:
Både sägning och säg (ibland stavat säj) är idag ganska vanliga i vardagligt språk. De står ännu inte med i svenska ordböcker, men de kommer kanske in i framtida upplagor om användningen ökar.

Uttrycken kommer förmodligen från engelskan, och det ökade bruket har troligen med engelskans inflytande att göra. Men det går inte att veta säkert, eftersom uttrycken är bildade efter regelbundet mönster med svenska ord.
https://frageladan.isof.se/visasvar.py?svar=79993

Kan du ge dig nu?
Citera
2024-07-29, 10:23
Avslutad
Den här utvecklingen är så sjuk, att ingen vågar säga emot denna masspsykos.
Enligt biologin finns det två kön. Thats it.
Finns visserligen hermafroditer, men det tillståndet är extremt ovanligt. Hermafroditer är dom enda, i mitt tycke, som har rätt att kalla sig hen.

Att respekterade myndigheter, personer och företag viker ner sig för att passa in ramen som någon hårig feminist skapat är otroligt oroväckande.
Citera
2024-07-29, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3acts
Sägning finns varken i SAOL och eller i SAOB. Du hade länkat till ordet "säga" och du vet uppenbarligen inte vad du talar om. Vad har sammansatta ord med någonting att göra. Orden prokastrinera och insinuera finns också i svenskan. Finns kastrinera och sinuera? Här är en sida som skriver nästan exakt vad jag sa i mitt förra inlägg

https://frageladan.isof.se/visasvar.py?svar=79993

Kan du ge dig nu?

Du har helt rätt idiot!
Tidigare ordböcker som SAOB nämns såklart inte i framtida ordböcker!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in