2024-07-29, 16:41
Medlem
Idiotin tar aldrig slut. Funderade på försvarsmakten i yngre dagar och nu är man ju bara glad att man valde en annan väg. Det kommer bli som i USA där det blir svårare och svårare att hitta rekryter.

Dessa inkoveterade "diversity and inclusion" skräp förstår inte ens att de "marknadsför" mot helt fel målgrupp. Män är överlag lutade åt högern och då speciellt de som faktiskt lockas av typiskt manliga görenden så som vapen, fysisk styrka och krig osv. Istället vänder de sig mot kvinnor och svaga mentalt efterblivna "män" som röstar vänster. Hur jävla efterblivet kan det bli. Det går bara skratta åt alltihop. Hela västvärlden har verkligen förvanldats till en liten rövknullad kärring / bög. När verkligheten till slut knackar på så kommer vi knullas sönder i alla hål.
Senast redigerad av dendarborta 2024-07-29 kl. 16:43.
Citera
2024-07-29, 16:41
Avslutad
Man kämpar för kvinnor och barn, absolut inte bögar och transor. Det Försvarsmakten håller på med är oroväckande och deras reklamkampanjer är löjeväckande.
Citera
2024-07-29, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Försvarsmakten tänjer på gränserna, igen. Denna gång med en provocerande vänsterkampanj i tidningen SvD. Budskapet:
Vi kommer kämpa till siste hen. Vi är stolta över att försvara Sverige, våra allierade och vår rätt att identifiera oss precis som vi vill
Det är ingen hemlighet att vi sett en betydande förändring i Försvarsmaktens rekryterings- och opinionsbildningskampanjer de senaste åren, från traditionell låtsaspatriotism till mer renodlad vänsterpropaganda (mångkultur, HBTQ, "demokrati", osv). Efter DCA-avtalet och NATO-inträdet verkar myndigheten vilja signalera för svenskarna att vi även förväntas dö för NATO och USA.

I ett pressmeddelande försvarar man kampanjen genom att hänvisa till "allas lika värde".

Frågeställningar:

• Är det lämpligt att Försvarsmakten bedriver polariserande opinionsbildning med vänsterbudskap?
  • Är panelen beredd att sätta livet till för att försvara den ekonomiska zonen "Sverige"?
  • Är HBTQ- och mångkulturvurm effektiva rekryteringsmetoder för Försvarsmakten?
  • Är "Kämpa till siste hen" en grammatiskt korrekt formulering?

https://www.friatider.se/forsvarsmakten-kommer-kampa-till-siste-hen

skönt, dom kan försvara sverige så kan jag titta på tills varje hen försvunnit så hoppar jag in
Citera
2024-07-29, 16:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Ja så är det säkert, och i civiliserade samhällen går självklart bögarna före muslimerna.

Men det hör fortfarande inte hemma i någon försvarsmakt.

De har kört rätt länge på HBT, det kanske blir lite nya tag när Bydén avgår i September. Det sägs att Ewa Skoog Haslum ligger bra till och det kommer inte bli lätt för henne som ÖB dels är kvinna och de fortsätter vifta med regnbågsflaggor.

Jag tycker det är lite gjort allt det där med att visa att HBT är välkomna i FM.
Citera
2024-07-29, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Haha vilka idioter. Hur många jävla hen tror du är intresserade av att kriga? Dom har ju nog av att skära sig i armarna och fundera på vilket kön dom har.
Män äcklas av kampanjen. Vilket kanske är syftet. Försvaga vår militära förmåga.
Kämpa till sista höna eller va' fan?
Citera
2024-07-29, 16:56
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Självklart är det olika krav mellan kvinnor och män för ex. jägarutbildningen m.m.

Källa på det? Så var det inte när jag själv tog grön basker (på den tiden man inte fick den gratis som det är nu).
Citera
2024-07-29, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transitive
De har kört rätt länge på HBT, det kanske blir lite nya tag när Bydén avgår i September. Det sägs att Ewa Skoog Haslum ligger bra till och det kommer inte bli lätt för henne som ÖB dels är kvinna och de fortsätter vifta med regnbågsflaggor.

Jag tycker det är lite gjort allt det där med att visa att HBT är välkomna i FM.
Michael Claesson är utsedd till ny ÖB
https://youtu.be/p4I-5XNcRwE?feature=shared
Citera
2024-07-29, 17:15
Medlem
Bara bra då det saknar praktiskt betydelse och säkert skrämmer iväg ett och annat Putintroll och Trumponist från vår försvarsmakt.
Citera
2024-07-29, 17:23
Medlem
Olle-Johnnys avatar
Det är ju ingen som uttrycker sig på det sättet som försvarsmaktens slogan. Dom gör en grej utav en grej bara för tillfredsställa en liten del utav befolkningen när dom i själva verket pissar på oss som gjort lumpen/jobbar inom försvaret och är beredda att försvara landet. Det är ingen moralhöjare som stärker min vilja att försvara landet, vet fler som tänker likadant som mig. Detta göra mig bara ledsen om hur sjuk världen är.
Citera
2024-07-29, 17:23
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Många som klagar på kampanjen härinne, och jag förstår så klart varför, men många verkar missa att den är helt klockren om man beaktar vad syftet med den egentligen är. Om syftet med den är att splittra landet ytterligare, sänka försvarsviljan och normalisera att försvarsmakten är en institution vars uppdrag inte är att försvara Sverige mot ett väpnat angrepp utan snarare ett politiskt propagandavapen som ska användas mot meningsmotståndare så är kampanjen genialisk.
Yepp. Något feminist-troll sitter på av skattebetalarna betald arbetstid och provocerar folk till att inte vilja vara del av försvaret.
Citera
2024-07-29, 17:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Michael Claesson är utsedd till ny ÖB
https://youtu.be/p4I-5XNcRwE?feature=shared

Åh f-n tack för update! Har haft semester, ah då kanske mjukissnacket fortgår.

Det börjar bli lite ensidigt imo.
Citera
2024-07-29, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transitive
Åh f-n tack för update! Har haft semester, ah då kanske mjukissnacket fortgår.

Det börjar bli lite ensidigt imo.
https://youtu.be/QkByoPBojZ8?feature=shared
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in