Citat:
Jag funderar på en sak apropå artikeln där Hundhjälpen uttalar sig och menar att de inte har fått tillräcklig information. Hur länge jobbade de med Essie och A tillsammans? Det borde ha varit en ganska omfattande träning innan A fungerade tillsammans med Essie som det var tänkt? (Vilket jag har kopplat ihop med det relativt höga priset som P hävdar att han har betalat för hunden.) Märkte man verkligen INGENTING då av hennes svårigheter och tendenser till aggression? Jag menar att det borde ha kunnat uppstå massor av situationer i början där någon med autism kan tänkas bli väldigt frustrerad. Men hon har alltså lyckats behålla lugnet så pass väl under all träning att de inte hade anledning att misstänka något?
Känns det ändå inte lite som att sanningen kanske ligger nånstans mittemellan?
https://eposten.se/nyheter/husdjur/artikel/ny-information-gor-essies-uppfodare-kritiska-agaren-bestrider/re6k6k0l
Känns det ändå inte lite som att sanningen kanske ligger nånstans mittemellan?
https://eposten.se/nyheter/husdjur/artikel/ny-information-gor-essies-uppfodare-kritiska-agaren-bestrider/re6k6k0l
Så är det alltid… Nu handlar allt för alla som uttalar sig om damage control. Ingen vill hamna på samma shitlist som familjen nu… Men i realiteten har de alla brustit i ansvar. Och så är det för det mesta här i världen. Men nu kommer alla vända familjen ryggen. Vilket också är ganska fegt.
Det tråkiga här är att om de alla hade skött sina kort så hade kanske den här situationen aldrig behövt bli det kaos som uppstått nu. Och flickan och hunden hade kunnat ha en bra tillvaro tillsammans utan onödiga risker och en massa strul och bråk mellan personal och familj… vilket säkerligen ökat flickans utåtagerande beteende. Då hade riskerna för att hunden for illa också minimerats och hade kunnat tryggas ännu bättre också om alla fått kontinuerlig coachning av den så kallade hundhjälpen…
Så hela den hör historien är djupt tragisk och det värsta vore om det också kommer at förstöra för en massa andra personer med NPF som har assistanshund… Det vore verkligen illa!